Tank négy keréken
Szöveges ítélet
2005 nyarán vettem csapatós autónak. Még akkor, úgy rozsdásan nyomtam vele a köröket a legelőn, aztán ősszel letettem "pihenőre". Mikor aztán végre meglett a jogsi, úgy döntöttem, ez lesz a mindenhová járkálós autó. Neki is láttam, hogy helyrepofozzam. Két hétig minden délután a bontóban voltam, mert csak a gyári darabokban bízok. Így aztán végre elkészült, már csak a vizsgáztatás van hátra. Eddig nem tudtam vele sokat menni, mert két betű-négy számos rendszáma van (és sajna nem OT-s), így a rendőrbácsinak nem tetszik. Egyébként életem egyik legjobb üzlete volt, potom pénzért vettem. Az előző tulaj újként vette, aztán beleszeretett egy sárga ezeröcsibe, megvette. Így a Zsiga kb. 20 évig állt egy garázsban alábakolva. A motor iszonyat jó, minden fordulatról húz, nagy erő van benne. Meg egyébként is, Lada... :-) A rugózás ezekre az útnak csúfolt sz@rokra lett kitalálva, nem rázza szét az embert, de nem is koppan fel lépten-nyomon. De hát mit is lehet írni egy Ladáról? Csak szépet és jót. Igaz, hogy a kormányt nem lehet egy ujjal forgatni, igaz, hogy a pedálokhoz is kell erőnlét, a váltó sem két ujjal mozgatható, meg az egész autó egy kicsit - hogy is mondjam - rusztikus, de pont ez a szép benne. Nem olyan, mint a mai japán-koreai-kínai-vietnami -stb. egyensz@rok, ahol minden pillekönnyen jár, a motoro ugyanolyan idegbeteg elfojtott hangon visítanak, minden automata, még a szívatót sem kell kezelni, és persze gőzöd nincs arról, mi történik a kocsival eközben, mert az agyonszervósított kezelőszervek nem adnak visszajelzést, a letompított motorhangból meg azt sem tudod megmondani, jár-e a masina. Lehet, hogy annak is megvan a maga szépsége. De egy Ladával semmi nem ér fel!
Hibalista
- Megvételkor lakatolás körben, mert a 20 évnyi állás minden volt neki, csak jó nem. Utána még a gyújtáson kellett kicsit variálni, mert a rozsda azt is megtalálta magának. Egyébként a rozsásodáson kívül semmi baja nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Otthon, műhelyben, én magam (mint minden valamirevaló Ladás)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1974 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | busz, vonat, villamos, stb. | Következő autója? | még nem döntöttem el, de szerintem csak Lada lehet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
