Szerettem, csak eljárt felette az id?
Szöveges ítélet
Sokat hallani: ...."id?s bácsitól vettem, garázsban tartotta..."
Nos, ez tényleg így volt, családból vettük.
Ha karban tartjuk megbízható, igénytelen kis autó, mindig indul a legnagyobb hidegben is, hamar megjön a f?tése. Nekem sokáig a szemem fénye volt, mindent vettem bele. Bosch super4 gyertyák, márkás ékszíj, félszintetikus 10W40-es motorolaj, TELJES WERLING karosszériaburkolatrendszer, 1500-ös m?szerek utólagos beszerelése( olajnyomás, ford.mér?...stb). Sajna a termosztátja tönkrement, és ezt az el?z? tulaj nem tudta, úgyhogy hát eléggé elkopott úgy 60e alatt a motorja. Teljes gy?r?zés, új hajtókarcsapágyak, lánc, tömítések és ami még ekkor kell. Egy id?ben raktam bele elektromos gyújtást, a gyertyák ett?l fémes szín?re tisztultak, de sajnos a generátor és az akksi nem bírta, így vissza ez elektromos rendszerrel megspécizett gyújtótrafóhoz, mechanikus megszakítóvezérléssel.
Ja, és még utánporlasztót is tettem bele, a Ladaklub oldalán vettem egy sráctól. Emiatt a CO-ja olyan alacsony lett, hogy nem hitték el a zöldkártyán, de az NO2 az egekbe szökött...
Fogyasztása nem sokat változott, kb. annyit nyelt be, mint a mai 2000ccm-is 5-ös BMW-m. A fogyasztása miatt f?leg a súlya és egy kicsit elmaradott motorja volt felel?s, persze ez a 89-es id?k el?tt nem volt lényeg.
Szerettem, csak idegesített, hogy hiába áll garázsban, akkor is rohad. A Werling ( doblemezek és fenékpanel) sokat segített rajra, de az illesztéseknél így is megjelent a rozsda. Rengeteget költöttem rá, gimnáziumi éveim elején volt a szívem csücske. Ma már más technikával járok ( BMW E34), ezt ugyanúgy hozom fel a "tökéletesség" állapotáig, de ez teljesen más világ.
A mai napig elviszi az embert A-ból B-be, anno apu még Berlinbe is kiment vele. Lelke volt, mert ahogy apú hazahozta, másnap beleültem és a ház el?tti 2ik kanyarban egyszer?en elfogyott a kuplung, soha nem hagyott ott. Ja! CSAK jó min?ség? tárcsát szabad venni, mert a felújított, meg magyar társai iszonyat ráznak.
Tehát, ha belföldön használja az ember és nem öltönyös célra veszi, akkor jó kis autó. Nem szabad leírni, de eljárt felette a kor. Sokáig bulizni jártam vele, mert ezt ott mertem hagyni a Keleti parkolójában, a VW-t féltettem. Csak akkor két autó sok volt a családban és eladtam 150ezerért. A vev? azonnal elvitte.
Amit nem bírtam, hogy nem volt fejtámla és a gázpedált rettent? rossz volt egy id? után ugyanúgy tartani.
Sokan mondják, jó autó, de ma már ciki. Sajnos valamennyire igazuk van :(
Hibalista
- A megszakítóból kijöv? kábel belülr?l szálszakadásos volt, néha nem indult emiatt.
- Termosztát.
- Kuplungtárcsa elfogyott.
- Mindenhol rohadás.
- Lengéscsillapítóból elfogyott az olaj, kardánkeresztek kikoptak, futóm? gumialkatrészei kiszakadtak...
- De minden van hozzá Tescós áron!!!!
Ide hordtam szervizbe
Én javítottam f?leg!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Közeli szerel? és jóbarát.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 353W tourist | Következő autója? | VW Vento, BMW 5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
