A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » 1200, 1300 (1970-1988)

1200, 1300 2101 1200 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha a Ladáról mindent tudni akarsz olvasd ezt el...

Szöveges ítélet

V.A.Z 2101 gépkocsi a FIAT 124 tipus módosított,továbbfejlesztett Szovjet változata.Az eredeti Fiat 124 gépkocsi előd modellje a Fiat 1100L modell volt,amelyet 1958-ban fejlesztettek ki,és egészen 1966-ig gyártottak!Az előd tipusból szinte semmit sem örökölt,mert annak a karosszériája az 50-es évek divatja szerint készült!
Egyedül a motorblokk maradt a régi,de továbbfejlesztett konstrukció.Növelt lökettérfogattal,ugyanis e Fiat 124-es motorja 1197 köbcentis volt,az előd 1088ccm szemben!
De sajnos a vezérlést azt az előd modellből kapta,ami OHV-vezérléssel rendelkezett!Vagyis oldalt volt a vezérmű tengely!
Ez azért fontos,mert a későbbi VAZ 2101 modellben már OHC vezérlést,vagyis fellül vezérelt,és fellül szelepelt volt a motor!
Az eredeti Fiat 124-es továbbá különbözött a Zsigulitól egyéb részletekben is! Módosult a Szovjet gépkocsin a FŰTÉSI RENDSZER,jobb hatásfokú lett a fűtőradiátor, nagyobb lett a vízhüttő térfogata is.De ezeken kívül a legnagyobb változtatás a hátsó futóművet érintette!Mert a Fiat hátul tárcsafékkel rendelkezett,a Zsigulin ez helyett korszerűtlenebb megoldást a DOBFÉKET építették be!
Néhány apróbb változtatás,mint az ajtók külső kilincse,ami a Fiat 124-es tipuson nyomógombos volt,hasonlított a Dacia 1300 tipuséhoz,addig a Zsigulin emelő-kallantyús megoldást alkalmaztak!
Ebből egyértelműen megállapítható,hogy nem ugyanazt az autót gyártották a Togliatti gyárban,mint ami eredetileg az Olasz-Torinó városában terveztek! Ezért tévhit az a megállapítás,hogy az ,,első szériás zsigulikban" Fiat motor volt!
EZ NEM IGAZ! Ugyanis a Fiat 124 oldalvezérelt kialakítású volt,a Zsiguli meg fellülvezérelt!Ezt már az Orosz mérnökök alakították át,hogy a kor követelményeihez igazodva modernizáltabb legyen az erőforrás!Az eredeti olasz motorblokkal még a furat-löket méretek sem feleltek meg!!!
Figyelembe kell venni azokat az időket,és gazdasági helyzetet,mikor ez az autó megszületett!Az ország ahol gyártották gyakorlatilag rendkívül rossz útviszonyokkal rendelkezett,és az éghajlati tényezők is nagyon változóak voltak!Mert északon a zord hideg TUNDRA,ahol akár minusz 40 celsius fok is lehet,és délen a sivatagos forró száraz klíma,ahol teljesen más elvárásoknak kellett megfelelni a gépkocsinak!
Ezeket figyelembe véve,egy olyan tipust gyárottak,amely viszonylag érzéketlen volt az üzemeltetés körülményeire,egyszerűen javítható,és nem érzékeny az üzemanyag,illetve a kenőanyagok minőségére sem!

Éppen ezért volt az első szériás zsiguli modelleken 1970 április 24...........1973 október, tekerős indítási lehetőség,vagyis ,,kurbli"! Ezért volt a hasmagassága megemelve 130 miliméterről, 170miliméterre,és megerősítve a futómű hegesztési pontjai,az olasz testvérhez képest!

Ezen gondolatmenetet követve készültek a többi modellek úgy,hogy a tipusbázis azonos volt!Vagyis építőszekrény elvet alkalmazva egyik modell a másikra épült!Ezzel elérték azt,hogy sok alkatrész azonos a modellpalettán bellül,így olcsóbb a gyártás,és a javítás is egyszerübb lett! Mert gyakorlatilag az összes hátsókerék meghajtásos Lada azonos alapokra épül! És rengeteg alkatrész felhasználható egyik modellből a másikba beépíthető átalakítás nélkül!
Akkor nem létezett szervízhálózat,nem volt autómentés minden sarkon,és a Szovjetónió két végpontja között 8000 Km volt a távolság! Így a szabványosítással elérték azt,hogy mindenhol könnyen hozzáférhető módon lehetett alkatrészeket szerezni,beépíteni, a meglévőket átalakítani!

Ez az autó nem egy versenykocsi. 1197 ccm 4 hengeres vízhűtéses motorja mégsem nevezhető gyengének,és a teljesítménye is elegendő a mindennapos közlekedésre! A maga idejében a 70-es évek elején nagyon is korszerűnek számított az autó! Akkor az elvárás teljesen más volt a gépkocsikkal szemben mint manapság!Egy autót több célra is használtak! Akkor a Lada legfőbb erényei közé a MEGBÍZHATÓSÁG tartozott! De szerették az emberek a jó fűtését,és a kedvező fogyasztását is! Mert azt tudni kell,hogy jó állapotában megelégedett az autó bőven 10 liter/100 Km üzemanyaggal is! A nagy csomagtartóját,és teherbírását is sokan részesítették előnyben! De jónak számított a közel
150 Km/h végsebesség is.Ami azt jelentette,hogy 120 km/h utazó sebességet képes volt az autó tartani huzamosan akár öt személlyel is! De igazából 90.....100Km/h sebesség tartományban érezte jól magát! Nem is volt érdemes tovább hajtani,mert az eredeti DIAGONÁL gumiabroncsoknak a tapadása meg sem közelítette a mai autók gumijainak a tulajdonságait! Aztán 1974-től már RADIÁL gumikkal gyártották a Zsigulikat, az 1200-as modellre a vékonyabb 155/70 R13-as méret került fel, a Combi kivitelre raktak gyárilag vastagabbat,amelyen 165/70 R13-as abroncs feszült!
Láthatjuk ha belenézünk egy 1,2-es Zsigába, hogy csak a legszükségesebb felszerelések vannak benne,semmi extra nincs!Minden a használhatóság,egyszerűség jegyében született meg.Semmi fölösleges eszköz nincs benne, ami esetleg elromolhatna.Gyakorlatilag ez miatt volt ilyen megbízható az autó.Mert a későbbiekben a ,,kocka Ladákon",néhány dolgot módosítottak,de szerintem nem váltak az előnyére a tipusnak! Ilyen volt az elektromos rendszer,a biztosíték tábla teljesen átalakult,és a műszerfal alól,a gépházba került,ami sokkal rosszabb szerintem,mert ki van téve a szennyeződésnek,időjárásnak, víznek mindennek!
De a régi jól bevált lámpa foglalatokat is lecserélték a ,,nyomtatott áramkörös" kivitelre! Ezt láthatod a hátsó lámpánál.Ami mellesleg sosem működik rendesen!
Ez egy olyan autó,amelyet 1966-ban terveztek, és 1970-ben fejlesztettek utolján érdemlegesen.Utánna már csak ,,ráncfelvarrást" csináltak.Az egyetlen hasznos dolog ami nagyon kellett a Ladába az 5 sebességes váltó.Amit a 80´-as évek végén fejlesztettek ki!
Ha valaki most belevág egy ilyen autó restaurálásába,az csakis kizárólag eredeti,vagy OLASZ alkatrészeket építsen be,semmi esetre se használjon magyar utángyártott alkatrészeket,mert azok nem szavatolják azt a minőséget mint az eredeti!
Ha valaki talpra állít egy 1970....1973 közötti EREDETI ZSIGULI 2101 autót.Annak egy olyan kocsi lesz a tulajdonába,
amelyet kis anyagi ráfordítás mellett tud üzemeltetni,olcsón gazdaságosan,mert a fogysztást is simán le lehet vinni a lélektani 10 liter alá!
Ha pedig O.T -rendszámmal helyezi forgalomba,mint eredeti veterán gépkocsit akkor a biztosítása is nevetségesen alacsony lesz!

De némi kompromisszumot kell kötnie az autóval is,mert ezt a kocsi nem szereti ha 5.....6 ezres fordulaton kínozzák,inkább a nyugalmas öreguras vezetési stílust kedveli! Jobban szeret menni 4-ben 50Km/h val,mit kettesben 80-nal!!!!!
A legolcsóbb 15W-40 olaj is jó neki,mert a mai olajok leggyengébb minősége is tudja azt,amit egy 1966-os konstrukció megkíván! Ugyanez érvényes a benzinre is,a legolcsóbb,legkisebb oktánszámú benzin is jó neki,mert ezt gyárilag 92-es oktánszámra tervezték!
De azt ne várja senki ettől az autótól,hogy 500 Km út levezetése után táncolva száll ki belőle! Én többször is levezettem vele, 600-800K utat egyhuzamba,és rettenetes volt! 250...300 Km után már nagyon kényelmetlennek éreztem az autót, és 500 Km távolság után már szinte elviselhetetlen volt a pedálsor helyzete,mert kifeszített bokával vezetni nem nagyon jó,és a kormány is kényelmetlenné vált,a motorzaj is egyre elviselhetetlenebb lett.........
DE AMI A LEGFONTOSABB,HOGY GOND NÉLKÜL,HIBA NÉLKÜL MEGCSINÁLTA TÖBBSZÖR IS A NAGY TÁVOLSÁGOKAT!Amit egy mai autó sem biztos,hogy gond nélkül megjár!!!!!

Szerintem nagyon jó autó,de inkább második autónak,hobby célra ajánlom,vagy pedig annak,aki csekély anyagi ráfordítás mellett egy megbízható,olcsó autóval akar közlekedni!

Hibalista

- Új korában semmi,35 évesen bármi előfordulhat vele!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1970
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 1200, 1300 1970

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)