Fiat motoros diesel Lada
Szöveges ítélet
Tisztelt olvasó!
Olvasgattam a Lada ítéleteket, kedvet kaptam én is írni. Az én autóm az elég ritka diesel Zsigulik csapatát gyarapítja, de a lehető legrosszabb konfig: 1714 cm3-es Ritmo motor.
A Tipokban is 1,7es diesel van, de az más fejlesztés, az pöpec motor, ez viszont a Fiat dieselek szidásának oka. Hengerfejtömítés kiégett, pedig van fordulatszámmérőm, nem hajtom, jó a hűtőm, mégis. Adagolóban tömítéscsere évente egyszer, mert szivárog a gázolaj. Olaj is fogyogat, pedig jó a kompresszió, nincs gyűrűtörés, jók a tömítések, a szerelőm se érti, de nem túl vészes mennyiség ezért nem érdekel. Hogy jót is mondjak a motorról: 6l/100km télen nyáron, pedig rajtam kívül még 4 másik kőműves utazik benne. Ha van mögötte futó cementtel, betonkeverővel akkor is max 7 liter, de 90nel hegynek felfelé is. A Tipo motor tudja ugyanezt, csak nem folyik belőle semmi.
A váltó Lada 5gangos, gyorsan menni nem szoktam, ezért megfelelő. Azt mondta a szerelő kár a 131es Fiat váltót beépíteni, mert vagdosni kell a kardánalagutat, meg a kardánengely sem jó a Ladáé, mert a Fiat váltó hosszabb. Ezt meg legalább ha elromlik találok gyorsan (bár 5 gangost azért nehezebb, 4es szinte ingyen van)
Ahhoz képest hogy feltehetőleg garázsban épített autó egészen jól működnek együtt a dolgok. Hátránya a nehéz motor miatt az első futómű gátlóinak, szilentjeinek erős kopása és a nehéz kormány. Ha valaki az enyém után vezet széria Ladát, azt hiheti hogy az szervos :) A kormányművem is megérik lassan a cserére. A féket is jobban igénybe veszi,de abban a nagy tömeg (én 70kg 4 kollégám átlag 90kg + ha van futó) is ludas.
A karosszériáról nem sokat mondanék, ismeri mindenki a Zsigulit, tágas, erős kaszni, rozsdásodási hajlam, ha nem kezelik. Elég sok mindent kell cserélgetni rajta, de a bőséges és olcsó alkatrészek miatt megéri tartani, a kormányzás nehézsége megszokható. 3 éve mikor vettem 100.000 Forintba került, akkor ennyiért Ritmo lett volna, de az kisebb és annak mindenével baj van (elektromosság, váltó, kaszni) az enyémnek nagy része Lada ez pozitív irányba módosítja a megbízhatóságot. Tipot nagyon dícsérik, de akkor még drága volt, valamint a kocka Passat is.
Végülis szeretem, Tipo motorral és kormányszervoval nagyon király gép lenne!
Hibalista
- Motor:
- -adagoló tömítések
- -hengerfej tömítés
- -gázolajszűrő
- -olajszűrő
- -"porlasztócsúcs"
- -olajpumpa
- -kuplungmunkahenger
- Váltó:
- -semmi
- Villamosrendszer:
- -izzók
- -hűtőventilátor elektromos kapcsolója
- -világításkapcsoló
- -akkumlátor
- -izzítást jelző dióda
- Futómű:
- -szilentek
- -gátlók
- -talpasok
- -hátsó rugótányér letörött a tengely házról (sok volt a cement a csomagtérben)
- -fékrendszer (tárcsák, dobok, betétek, csövek, munkahenger)
- Karosszéria:
- -rozsda
Ide hordtam szervizbe
Varga Gábor
Buszvezető maszekban szerelget csak, de ért hozzá. Nem a legolcsóbb, de mindig megjavított mindent amit kellett és nem ba*ott át.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 353 Dacia motoros LPG-s Tourist | Következő autója? | Tipo 1,7 d vagy kocka Passat kombi 1,6 d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
