Drága Zsigulim!
Szöveges ítélet
Üdv a tisztelt olvasónak!
Az autót 1980ban vette fater, és 2003ig végig ő használta (akkor vett egy Suzukit)
Ez után nagyfater használgatta, bár jobbára csak a garázsban állt.
Mióta jogsim van (1,5éve) én tartom fenn.
Tágas, masszív kaszni, iszonyat jó váltó, megfelelő méretű csomagtér, jó kis motor az általános jellemzői.
Ami nem tetszik mindössze az, hogy szerintem túl rövid a váltó. Jó lenne egy 5gangos váltó, vagy egy 3,9es difi.
Megjegyzem autópályán nem megyek, igy azért annyira nem zavaró ez a váltó dolog sem.
A kormányt igazságtalanul szidják, szerintem nem nehéz tekerni, pedig nem vagyok kigyúrt.
A fogyasztás. Hát ez érdekes, spk embertől hallani hogy a Zsiguli benzintemető. Tud az is lenni. Rendszeres gyújtás és karburátor beállítással ez orvosolható. Ja és még annyi hogy szerintem városban nem illik karburátoros autó (legyen az Lada, Polski, vagy épp Opel) fogyasztását mérni.
Azért írtam 7litert, mert hosszabb távon stabil 90el elég neki annyi bőven. Viszont én gyakrabban használom városban és rövid utakon (5-10km), igy kb 10 liter/100km.
Az alkatrészárai, és a megbízhatósága kompenzálja ezt, (pl oda-vissza csillapítós német gátló 3500, levegőszűrő 500, kipufdob 3500FT ) aki sokat szeret Ladázni, vegyen gázosat, azzal majdnem diesel áron lehet járkálni. Ha már dieselhez hasonlítom: meglepő súlyokat el tud húzni, meglepő tempóban ( 14 mázsa szőlő 70-80km/h by nagyfater)
Szóval szerintem egy jól beállítot Zsiguli a mai napig az egyik legolcsóbb autó. A Suzukival nem versenyezhet nyilván, de ülljön már be Suzukiba 5db átlag 85kilós ember.
Az hogy rohad szintén az elhanyagolt példányokra jellemző inkább szerintem
Nagyon megbízható, ha nem szervizelik akkor is évekig működik szó nélkül. (és persze mikor 5-7 év "csak benzint bele, oszt´ gyí´ " stílusú használat után el mer romlani szegény akkor még Ő a sz@r autó...)
Vezetni egy élmény, minden kézre esik, úthibákat alig érezni, elég jó a fék, kiemelkedő a váltó, egyszerűn szuper. Még a 60 lovas ezerkettessel is keresztbe lehet rakni.
Ad egy bizonyos nyugalmat, tudom hogy mnidenhonnan haza fog vinni.
Próbálok beletanulni a szerelésbe, óvatosan csak, de úgy érzem menni fog.
Egy zsírúj karbi mondjuk jót tenne neki.
Imádom!
Hibalista
- -mindkét első sárvédő, kát hátsó sárvédő ív, két taposó a rozsda miatt.
- -fűtőventillátor
- -kopóalkatrészek (fékbetét, fékcsövek, kipufogó, szűrők, gyertyák, gátlók, szilentek stb)
Ide hordtam szervizbe
Pista bácsi
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Karosszéria lakatos-gyors, precíz, olcsó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 29 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mercedes w124 200D-t szeretnék |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
