A fehér cigány
Szöveges ítélet
Régi álmom volt egy piros zsiga, igazából nem is tudom, hogy miért, talán azért mert az volt az első autó amit vezettem még gyerekkoromban:) Továbbá 198cm magas lévén szerettem volna egy olyan autót, ahol a 48-as lábammal a pedálra lépve
1. Nem ugrik ki alólam az autó, mert a pedálnak nagy az útja, lehet vele játszani
2.Nem nyomom egyszere egy lábbal a féket és a gázt a nagyobb pedáltávolságok miatt.
Még csak most rakom a jogsit, de szenvedek azzal a nyugati fossal: igaz, hogy fordulékony, de annyira érzékeny, finom műszer, hogy számomra sokkal nehezebb vezetni mint a ladát, amin mindennek érzem a súlyát: a kormányt tekerni kell, a kuplungot tényleg ki kell nyomni (minden pedálnak van ellenálása, nem puha) egyszóval "dolgozni" kell az autóban, de valahogy ezáltal jobban is érzem, hogy mit is csinálok.
Sokat kerestem a megfelelő autót, nem szabad gyosrsan dönteni, szerintem jobb ha előtte egy pár kocsit végignézel, és viszel magaddal autószerelőt, én így tettem.
Megnéztük a kocsit, kérdeztem a haveromat, hogy megéri-e, ő azt mondta, hogy persze, jó állapotban van.Amikor beültünk az autóba hazafelé, akkor megkérdezte,hogy: ugye tudod hogy a váltóból ömlik az olaj? És a hátsó sárvédó ív foltozva volt? Kicsit ideges lettem, de végülis belenyugodtam - ez egy 21 éves lada, a második (NŐI!) tulajtól, aki nagyon kímélve használta hétvégenként, arra gondoltam, hogy ennél jobb vétel nem is kell - hibája mindegyik autónak van. Tehát megvettem ezt az öreg cigányt, igaz, hogy 2106-ot szerettem volna, de ez egy jó 150.000-rel olcsóbb volt és belülről kifogástalan állapotban kaptam meg.
Haza vittük:
70 felett iszonyat búgás az utastérben plusz elkezd jönni a benzin szag. Azt hiszem a sokak által emlegetett Lada illat, az valójában benzin szag, de hazudtoljatok meg:)
Még sokat nem használtam (hátsó utakon bevásárlás), mivel még csak most jön a rutin ezért egészen idáig csak jót mondhattam volna róla, ha nem hagy minket cserben egy elszakadt ékszíjjal az autópályán. Habár még akkor is ment, csak a hűtővíz 2 kilométerenként felforrt és füstölgött a motor:) Az alkatrész nagyon olcsó hozzá, úgy hogy a javítása potom összeg volt.
Annak ellenére, hogy nem vitt miket tovább, még adok neki két dobást, és ha nem viselkedik jól, akkor megveszem a nagyobbik testvérét, amit eredetileg szerettem volna, egy 2106-os (1600-os) duplakereklámpás zsigát.
Hibalista
- Lerohadt alattunk, ahogyan Törökbálint felé mentünk az autópályán. (Világított a "töltés" jelzés, plusz lefulladt, utána beindult,de elforrt a víz és majdnem elfüstölt a motor.)Motorháztető kinyit, ékszíj elszakadva.
-
- - ékszíj csere
- - váltóolaj csere
- - biztosíték csere
-
- összesen: 6500 HUF
-
- azt hittem eldobom a telefont örömömben:)
Ide hordtam szervizbe
Göd-re, egy megbízható szerelőhöz, aki maga is ladamániás, mint később kiderült neki is van otthon egy "ezerkecsója", amit nem szokott használni, csak néha beleül és élvezi a szagát:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | vaz 2106 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
