Soha többet! VAGY MÉGIS???
Szöveges ítélet
UPDATE! 2008.01.09
Az emlékezetes váltótörés óta, újabb 30 ezer km után, kezd változni a véleményem az autóról. Mostanában a kopó alkatrészeken(fékbetét 1x, meg a rohadásra hajlamos hátsó kipufogó dob 1x, gyertyák) kívül nem kellett nagyobb javítást végezni rajta. Igaz a váltó továbbra is pontatlan, hosszú úton kapcsolható, de ehhez hozzá lehet szokni.
A fogyasztása remek, kb. 6-6,5 liter, alacsonyak az alkatrész árak tehát olcsón fenntartható.
Alapjárati motort (kb. 7000 Ft) kell cserélni a közeljövőben mert néha meleg motornál hirtelen leállítás után nagyon nehezen indul be újra, és néha az alapjárat fennakad 2000-en és hirtelen ingadozik.Az olajcsepegés továbbra is fennáll.
Szóval "nagyot nőtt" a szememben, mostmár bátran ajánlom annak aki el tudja viselni az apróbb minőségi hiányosságokat(pl. ócska összeszerelés+néhány műanyag). Ráadásul a használt piacon nagyon kedvező áron hozzá juthatunk egy-egy megkímélt példányhoz.
Kb. 500 km-nél a váltó és mind a 4 ablakemel? garanciális cserére szorult (szerencsére). Utánna lehúzott 4 évet nagyobb hiba nélkül (hátsó kipufogó dob csere). 2004-ben minden elözetes hiba nélkül rakoncátlankodni kezdett. Alapjárat volt, de gázfröccsre fulladozott. A szerelő több hét javitás után jött rá, hogy meglepetésre a relék kábelsaruja elkorrodálodott és ez hamis computer hibákat produkált. A költségek kb.100 ezer Ft-ra rúgtak. Ez év tavaszán kilyukadt az egyik fagydugó a korrózió miatt.Októberben menet közben az autó beblokkolt. Diagnózis: összetört a 2000-ben garanciálisan kicserélt váltó. Mivel az új váltó 140 ezer Ft körül van ezért a javittatás mellet döntöttünk. Anyagár:50 ezer Ft + 35 ezer Ft munkadij (eddig). A váltó továbbra sem tökéletes. A hónapok óta tartó olajcsepegést nem sikerült maradéktalanul felszámolni, a szimering és olajteknő tömités ellenére. Megoldás: kilyukadt a blokk oldalában futó egyik olajcsatorna. A javitás folyamatban.
Az ablakemelők sűrűn tönkremennek, mert beáznak és ennek következtében megszorul az emelő motor. Javitását itthon végezzük (kitakaritjuk és bezsirozzuk az a részt ahol szorul-ez egy időszakos megoldást, de legalább ezen spórolunk. Ennek ellenére jól birja az alföldi homokot és a port.
Hibalista
- A komolyabb hibák: váltó és az ablakemelők.
- +++ vezérszíj, fékbetétek, kipufogó dob, gyertyák, kartelvédő lemez, olajszűrő
Ide hordtam szervizbe
Egy alföldi autószerelő mester.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 83000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | valami japán |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
