Nyúlós villám
Szöveges ítélet
A kocsit még 3. szülinapja előtt vettem. Azóta csak a benzin ment bele, meg persze megcsináltam a 20000-es szervízt ( olajcsere, légszűrő csere ).
Az elmúlt majd egy év teljesen eseménytelenül telt, csak beültem, és nyomtam. És bizony könnyen el lehet nyomni neki, szaladós az autó. Simán tartja a 150-es utazót, úgy hogy nem is fogyaszt sokat. Kipróbáltam azért a végleteket is. Folyamatos 200 km-en keresztüli 90-nél sikerült 5 liter alatti fogyasztást produkálnom, máskor meg sikerült a sebességmérő mutatóját belehajszolnom a 200-ba. Egyedüli furcsaság, amit meg kellett szoknom, hogy a computeres vezérlés, meg az euro3-as norma miatt alulról igen nehezen éled a kocsi, ha valamit szeretnék erősen vissza kell tologatni a fokozatokat. 3500 körül megindul a motor, onnan mint az álom, addig inkább csak "nyúlik" mint a rágógumi. De hát minden új autó ilyen hála a jó kis normáknak :-(
Az ülések nekem jók, a csacsi után kicsit meglepően magasak, de ez azóta természetes. A kormány azért lehetne jobb, és hát a műszerfal sincs "agyondesignolva", de hát nem is ezért szeretjük.
Ami hiányzik, az a légkondi - különösen a meleg nyári napokon ( és ha igaz, ebből egyre több lesz :-( ). De utólag is megoldható, tervezem is, csak ki kell gazdálkodni.
Nos azóta megint eltelt egy év, és majd egy 10-es megint benne van az autóban. Előjött az első hiba is. El kezdett ingadozni a feszültség. Sikerült is kicserélni, 2eFT alatti árért vett szabályzó cseréje fél óra alatt sikerült nekem is, simán hozzá tudtam férni, nem kellett az autó fél elejét lebontani. A nyaralás alatt kocsiba szaladt 400 km-es távon sikerült 6.7-es fogyasztást produkálnia, pedig volt 1km-es strandra járástól kezdve 170-es tempóig minden, ami emeli az értéket.
Újabb év, újabb 10e, fő problémáktól mentesen. A pillangószelep helyzetjeladója fáradt el ez idő alatt. Jellemzője az ingadozó alapjárat volt. Kicserélve a ~6eFt-os alkatrészt a probléma megszűnt. Én cseréltem ki, nem okozott gondot. Kényelmesen hozzá lehetett férni, egy csillagcsavarhúzóval megoldottam. A hiba feltárásban segített a Gamma 112-es fedélzeti computer. A menetteljesítményével továbbra is elégedett vagyok. A csúcs az volt, amikor egy kutyára rakott szamarát átrángattam vele a pilisen kersztül. Nem elég, hogy a kocsi minden különösebb gond nélkül tette a dolgát, ráadásul a fogyasztása is csak 8.3 lett. Ha nem látom, én sem hiszem el :-)
Hibalista
- generátor fesszabályzó, pillangószelep helyzetjeladó, utastér hőmérséklet érzékelő ventillátora
Ide hordtam szervizbe
nem kellett
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 21099 | Következő autója? | egyenlőre nem váltok |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
