Egyszerű, de én így imádom!
Szöveges ítélet
Szóval, az autó és az én történetem: Feljöttem vidékről Budapestre dolgozni és 1 év után nagyon meguntam a többórányi haza vonatozást, ezért autó után néztem. Néztem én Skoda-t, Seat-ot, Toyota-t, Hyundai-t, hogy a lehetséges alsó középkategóriából egypárat említsek. Ugyan kocka Ladánk volt és imádtuk, de nem voltam benne biztos, hogy nekem is ezt az útat kell követnem. De végül ár/érték/fogyasztás/csomagtér/olcsó fenntarthatóság miatt emellett döntöttem. Továbbá azt tanácsolták, hogy Pestre ne vegyek újat vagy túl drága autót, mert előbb utóbb itt-ott meg lesz "nyomva" vagy "húzva". Hát.....sajnos bejött nekik. Bár eddig csak elől és hátul van rajta kisebb sérülés hála a pesti autóstársaknak. Valamint egy hosszú karcolásnyom, amit valaki kulcscsal szórakozásból csinált jobb oldalt, de egyik sérülés sem feltünő. Na jó ezután tárgyilagos leszek!
Lényeg: a kocsit nagyon szeretem. Nincs ABS és klíma (utóbbira sajnos allergiás lettem), de a célnak tökéletesen megfelel. Ezek a kényelmi eszközök utólagosan is beszerezhetőek/beszerelhetőek, már meg is találtam rá a forrást. Kormányozhatóság ennek ellenére jó. Stabilitás rendben, bár nem árt ehhez normális téli és nyári gumi, mert a gyári Kama(már nem ez van) csak koptatásra jó. Fogyasztás nagy átlagban 6,4-7 között mozog vegyesben. Ha Pesten többet használom ergo a dugók miatt többet is fogyaszt, de ez más típusokra is igaz. A hűtött tárcsafékek teszik a dolgukat, meg vagyok velük elégedve, egyik irányba sem húznak. Motorolajat nem eszi és nem is kell túl sok bele (3,5-3.75l). Alkatrészek nagyságrendekkel olcsóbbak más típusoknál. A fékbetétből a puhábbat ajánlották, mert a mostani kemény és hideg időben valamint intenzív használat mellett erősen nyikorog, de egyébként teszi a dolgát így is! A pesti utak mellett ha azt nézzük még jól tartja magát. Hála a nekik sajnos elől a műszerfalnál már zörög 1-2 dolog, de egy kis szilikon csodákra képes. Mindezek ellenére nem olyan zajos. Szereti a 130-150km/h-s utazó tempót, nincs nagy zaj benne, nagyon jól sikerült a motortér szigetelése; szépen lehet benne beszélgetni...:) A fedélzeti számítógép is teszi amit kell, eddig még nem jelzett fals infót. Tetszik...
A festése egy kicsit sérülékeny: alul az egyik ajtón és elől a rendszámtábla alatt már van kavicsfelverődés miatti mélyebb sérülés. Bár nem vagyok benne biztos, hogy ez az autó hibája lenne. Talán jobb utakat kellene csinálni...
A csomagtérről csak ódákat tudnék zengeni. Hatalmas de kívülről ez nem annyira látszik. Szép kárpitozott borítás hátul, ahol, mindkét oldalt rejtett pakolható reteszek, középen a pótkerék és ami még odafér (fagyálló, jégoldó, izzókészlet). Mivel szinte mindig teli van a kocsi, ha hazaindulok (4-5fő) a csomagtartó teljesen ki van használva. A kalaptartó is jópofa, de ami még jobb szépen pakolható! De nagyon tetszik a 100%-ban dönthető hátsó üléssor is amivel hatalmasra duzzasztható a hátsó rész. Praktikus és jó!
Egyébként halkan megjegyezném, hogy utasaim eddig sosem panaszkodtak a kényelemre,sőt! : mind szerint régen ültek ilyen kényelmesen hátul. A legtöbb hasonló kategóriás típusba (pl. VW, Skoda, Fiat, Seat stb.) nagyon kemény az ülés eme helyen. Viccen kívül mondom, hogy a legtöbb ember aki hátulra ül általában elalszik.....gondolom ez csak jót jelenhet! :)
Összeségében: szerethető, olcsón fenntartható de már nem igénytelen típus. Aki spórolni akar hatalmas szervízköltségeket de nem akar lemondani bizonyos kényelemről ajánlom a típust!
Hibalista
- - 1db ablakemelő motor(jobb oldali). Berohadt, mivel az előző tulaj nem használta és nem volt benne egy deka zsír sem. Egyúttal a többit is szétszedtük és megzsíroztuk. 1 db új ára: 10 ezer Ft; - - 1db vezérműszíj és 2db görgő (kötelező) cseréje 55ezer km-nél. áruk: 8500 Ft - - hátsó kipufogódob cseréje. Ára: 8000 Ft. - - többi: most(65ezer km) volt az első olajcserém mióta nálam van. Olaj+olajszűrő+levegőszűrő együtt: 6500 Ft - Egyenlőre ennyi. - - Frissítés: 2009.10.17. - - ablatörlő pár csere: 3500 Ft - - komplett kuplung szett + váltóolaj csere 73 ezer km-nél: 26000 Ft - - oldalvédő díszcsíkok feltétele. Tavalyi áron(még akkor vettem): 13000 Ft - - index kar csere: 2000 Ft - - motortérben lévő benzincsövek cseréje(nem az autó hibája: rosszul lettek egyszer visszatéve és most vettem észre, hogy elkoptatták egymást): 5000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Egy vidéki szerelőhöz hordom, aki több évig Ladákat szerelt. Kiváló munkát végez. Mindig elmondja mit, miért és hogyan csinál!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Pesten elvittem egy alkalommal, mert szükség lett volna a kuplungon állítani. Mikor meglátták a márkajelzést rajta röhögtek, hogy ez gyerekjáték lesz módosítottak rajta. Eredmény: alig tudtam kuplungolni és sebességet váltani. Ma is sokszor keresztet vetek, ha arra gondolok, hogy épségben hazaértem 300km megtétele után...
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 51000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | LADA 2107 | Következő autója? | Priora Sedan vagy Priora Hatchbak |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
