Dészjatyka (Tízeske)
Szöveges ítélet
Budapesten vettem Tízeskét tavaly nyáron, mert csak így tudtam megszabadulni egy olyan Feliciától, amivel csúnyán átvágott - szándékosan - egy mályi autótkeresked?. El?ször tartottam a gépt?l, mert fórumokon sok rosszat olvastam róla, ám ? már hazafelé az autópályán kellemes meglepetéssel szolgált. Egyrészt azzal, hogy százhatvannal is lehetett vele folyamatosan menni, anélkül, hogy az utastérben kiabálni kellett volna, másrészr?l pedig azzal hogy az átlag 140-es tempónál mindössze 6 litert kért inni, százon. Ezt el?ször én sem akartam elhinni, és valami tévedést orrontva a háttérben, lemértem párszor. A következ? adatokat kaptam (?szintén): város: 7,5-8 l, országút 100-as tempó: 5,3 l, autópálya 140-es átlagsebbeség: 6 l. Ennek persze meg is örültem azonnal.
Én egyébként az egyszer?bb és kisebb teljesítmény? (75 ló asszem), 8 szelepes változatot vásároltam meg, de ha az ember odatapos neki, ez is megy lelkesen. A gyorsulásra, úttartásra, kényelemre nincs is panaszom, bár azért a min?séggel vannak kisebb gondok. Az autó belsejében zörögnek a kárpitelemek, f?leg a keszty?tartó ajtaja, és valami a kormány mögötti m?szeregység mellett. Mondjuk jó úton nem rezonál semmi. A helykínálat egyébiránt jó, 4-en kényelmesen elférünk benne, és 5 emberrel sem vészes a helyzet, a csomagtartója pedig hatalmas. Kényelmesek az ülések, praktikus a hátsóülés támlájából lehajtható kartámasz (amellyel síalagút nyitható a csomagtérbe), a 4 fejtámla, az állítható magasságú övek és az állítható kormány, a keszty?tartó-világítás, a plusz térképlámpa, a fedélzeti visszajelz? rendszer, a 4 elektromos ablak és a közponzi zár. A kedvencem azonban az automata h?fokszabályozós f?tés, amely tarja a beállított h?mérsékletet. Ez így télen igen kellemessé tudja tenni az autózást.
Az autó eddig többnyire megbízhatóan m?ködött, és ha valami el is romlott rajta, az csak valami apróság volt és a javítása fillérekbe került. Persze hozzá kell tenni azt is, hogy minden kényelme és pozitívuma ellenére, ez az autó nem éri el a nyugati versenytársak színvonalát, sem min?ségben, sem megbízhatóságban. A gyenge pontja az elektromos rendszer: az ablakok hideg id?ben szorulnak és ezért nyikorognak, a központi zár alkalmanként minden ok nélkül nem zár le, aztán ugyanígy megjavul és a hiba hónapokon át nem ismétl?dik meg, a lámpák sarui meglazulhatnak, kontaktosak lehetnek. A m?szerfalon a középs? szell?z?rostély mellett a legtöbb autóban elendedi a ragasztás a puha m?anyagréteget, de ez otthon, 5 perc alatt javítható. A kezel?szervek a nyugatiakhoz képest durvák, bár egy kisautós opel váltótól ezé sem rosszabb. Mindent összevetve: nagy, jól megy, keveset fogyaszt, az alkatrészek fillérekbe kerülnek, és tele van kényelmi extrákkal. A szomorú az, hogy sem légzsák, sem klíma, sem szervó, sem ABS nem rendelhet? hozzá: ezért persze a Hungarolada szégyellheti magát, hiszen nyugatabbra ezekkel felszerelt autókat is importálnak. Még egy mínusz pont a Hungaroladának: ha az ember ilyesmik fel?l érdekl?dik náluk, válaszra sem méltatják. Jó üzletpolitika:))
Hibalista
- Gyújtáskapcsoló rugója megakadt,tesóm ezt nem vette észre, és ledaráltatta az önindító forgórészt: javítás új alkatrésszel 20 000 Ft
- jobb hátsó fékmunkahenger: 1500 Ft
- kopó alkatrészek: fékbetétek 1500-2000 Ft (gyári)
Ide hordtam szervizbe
ismer?s szerel?
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia 1.3 MPI | Következő autója? | Lada Kalina, vagy Kia Rio, vagy Suzuki Swift (de ezt is megtartom) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
