A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » 110, 111, 112 (1995)

110, 111, 112 16V GLI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bizánci hintó

Szöveges ítélet

Bizánci hintó

Volt egy Kispolszkim, ami már kiöregedett. Kezdett több fémet fogyasztani mint benzint. Új autón kellett gondolkodnom. Mindenképpen egy kifogyasztású, kisteljesítményű olcsó járművön gondolkoztam. Körbejártam a témát alaposan, leginkább mopedautón gondolkoztam, de egyszer csak a fülembe tették a bogarat.
Egyik kollégámmal bagóztunk a melóhely melletti parkolóban, egyszer csak beáll egy fura jármű. Megszólalo a kolléga: - Nézd csak, egy újféle Lada. Később körbejártuk, nézegettük, nekem tetszett a gép...
- Marha jó szerkezet, de ehez biztos kell venni egy benzinkutat!
- Ne gondolt! Ezek már másféle Ladák! Takarékosak!
... hmmm... takarékosak, irány az internek, keressünk írásokat Lada 2112-ről. Itt a totalcar-os népítéletekben is nézegettem, meg más helyeken is. Summa summárum, nézzük meg a használtautón, meg a jófogáson is.
Találtam is egyet, 330000-ért, első tulajtól, ráadásul alig 15 km-re. Na, pont belefér, este egy telefon, másnap irány a kocsiért. Ózdon a kórház parkolójában meg is szemléltem, beszéltem a tulajjal, aki ott portás, mentünk egy tesztkört.
Ez a tesztkörözés pont akkor volt, amikor a riasztás volt ónosesöre. Szép jeges is volt az út, néhol meg hókásás. Eléggé reszketttem is, hogy egy teljesen új autót tesztvezetek pont ilyenkor, de aztán éreztem, hogy ez igen stabil az eddig megszokotthoz képest. A városban eléggé nehézkesen vettem az iramot, dehát ez később megszokható. A kórházoz egy izmos emelkedőn kellett felmenni, ami most jeges is volt. Ez is zökkenőmentesen ment. Megálltunk, a portán megkötöttük az üzletet. A fickó azt mondta, hogy a téli gumikért meg a pótkulcsért még el kell menni Sátára, de még itt ő szeretné vezetni. Tudni kell az Ózd-Sáta útról, hogy kacskaringós-hajtűkanyaros hegymenetről van szó, ráadásul még most it ez az ónoseső meg hókása is. Be is mutatta, hogy mit tud a Lada 2112. Olyan sebességgel mentünk azon az úton, hogy én szinte már rosszul voltam, de megnyugtatott a fickó, hogy neki van PÁV3 fokozatú vezetési engedélye. Feszegette a határokat a kocsi tudását illetően. Meg is nyugodtam, hogyha egyszer ilyen körülmények között kéne sietnem valahová, ezzel az autóval ezt meg lehet tenni.
Felpakoltuk a cuccokat, aztán indulás haza vele. Sáta-Putnok útvonal... Szintén hajtűkanyaros, hegymenetes útvonal, megspékelve ónosesővel meg hókásával. Na, induljak, most fogok megtanulni vezetni.
Persze én nem feszegettem a határokat, csak úgy szép 20-30-as tempót diktáltam. Haza is értem. Egyben. Út közben megbizonyosodhattam a remek fűtésről is.
Otthon átnéztem a papírhalmazt, amit a kocsihoz kaptam. Minden egyes szervíz dátumra és kilométerre vezetve volt. Össze is tudtam számolni, hogy erre a kocsira 2004-től 2017-ig kb. 300000Ft volt ráköltve. Én a Kispolszkira költöttem ennyit 5 év alatt.
Közben elolvadt a hó, most már próbálgathattam a Ladát vizes, átfolyásos úton is. Remekül lehet vele menni. Nagyon még nem hajtottam, mert cserélni kell még a cserélendőket.
Hó elején kapott olajcserét, szűrőcseréket, vezérműszíjjat, vízpumpát. A vezérműszíj már úgy is időszerű volt.
Ennek a típusnak ez az egyetlen negatívuma... vezérműszíjkészlet, vízpumpa 45000km-enként.
Közben felszáradt a tél utáni víz is, most már aztán mentem hosszabb utakra is. Miután megszoktam rajta mindent, nagyon megtetszett ennek az autónak a vezetése. A hegymenet meg se kottyan neki. Az utastér is csendes még a meredek emelkedőkön is. Ha meg sík uton megyek 70-nel, teljesen olyan, mintha motor se lenne a kocsiban, csak egyhe szélzaj meg futási hang van.
Később észrevettem, hogy fogy a hűtővíz, meg látszott, hogy a hűtőradiátor ereszt. Kicseréltettem... aztán ez is jó mostmár.
Tettem bele egy ELM327-et, meg egy ócska androidos telót is. Így már mutatja a fogyasztást is, meg rajzoltathatok vele szép fogyasztásgörbét is. Meg sokféle szenzor értékét követhetem még vezetés közben.
Mivel az autó hibamentes, most a legérdekesebb opció a fogyasztásgörbe, ami igen dinamikusan tud változni. Amikor kiállok, 1-esben döcögve, akkor 40-70 l/100km-t mutat. Sima egyenes úton amikor 70-nel megyek 4 l/100km-t mutat. Jó úton hegymenetben 8-12 l/100km-t. Rossz úton hegymenetben 17l/100km. Városban 7-9 l/100km, útviszonyoktól függően. Motorfék, lejtő: 1.3 l/100km. A fogyasztásával meg vagyok elégedve, ha úgy megyek mint a Kispolszkival, akkor nem fogyaszt sokkal többet. A jelenlegi vezetési stílusommal átlagosan 5.5 l/100km körül van.
Beletettem egy SD kártyás zenegépet, meg kapott új hangszórókat is. Az első ajtó akusztikailag egész jók, a csomagtérben viszont elég gyenge műanyagra kell felszerelni a hangszórókat, ezért a mélyebb hangokat nem tudja kiadni, így célszerű alulról egy kivágott falap közbeiktatásával beszerelni. ( nem, nem kW-os döngölőt csináltam, csak 4x25W-os a cucc, de szóljon szépen) Természetesen a falap nem látszik.
Mindent összevetve ez egy nagyon jó autó, szerencsére kifogtam egy szép, megkímélt példányt.

Hibalista

- Az előző tulaj idején - 94553: Akkumlátor 7 évesen - 99127: bal gömbcsuklógumiharang, bal első csapágy - 107625: Légtömegmérő - 109092: Gyújtótrafó, gyertya, gyertyakábelek - 112600: hátsó fékpofák, fékmunkahengerek, hátsó rúgók - 120000: fékrendszer felújítás - 130780: Jobb első toronycsapágy, kerékcsapágyak, kerékagy - 136465: önindító - 137400: katalizátor, kipufogódobok - - Nálam: - 155200: szükséges cserélendők (vezérműcucc, olaj, szűrők, gyújtógyertyák) - 156581: Hűtőradiátor, fagyálló

Ide hordtam szervizbe

Helyi kisiparos, Jól dolgozik, és megkéri az árát is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 155000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4200
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Polski Fiat 126 Következő autója? Valamilyen Lada
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 110, 111, 112 1995 (2000)

További ítéletek (43 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)