A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » XCeed (2019)

XCeed 1.4 T-GDI JBL Sound Edition 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szuper autó, olvass német teszteket!

Szöveges ítélet

Az utóbbi 12 évben max. 3-4 éves kocsikat vettem kevés kilóméterrel márkakereskedéstől, de nem mind volt így sem megbízható, garancia meg lejárt mire baja lett, így úgy döntöttem, hogy új autót veszek, amit hosszabb távon szeretnék használni. Így jött képbe a Kia 7 év garanciával, kategóriájában szerintem a legjobb formatervével és a fórumok szerint stabil megbízhatóságával. (Miután a 4 éves Fordom éves szervízköltsége 1600 Euro volt mindenképp újat és semmiképp nem háromhengereset szerettem volna.)

2020-ban a Kia 1.4-es négyhengeres turbómotorja a hengerlekapcsolós mildhybrid hajtású három és négyhengeres, a menet közben motort vagy hengert lekapcsoló (Segelfunktion) szívó és turbomótorok között egy kifejezetten bevált, old school megoldásnak tűnik, inkább ennél maradtam.

Vásárlás előtt sok tesztet elolvastam, Winkler tesztjét nem javaslom. Nagyon szórakoztató és szeretem az írásait, de az Xceedről szakmailag is teljes hülyeségeket ír. Szemezgetek inkább a német sajtóból, ahol összehasonlításoknál egyébként szeret a VW felé lejteni a pálya.

Összehasonlító tesztek:

-Autobild: VW T-Roc 1.5 TSI vs Kia Xceed 1.4 T-GDI - Kia nyer
-Auto Motor und Sport: VW T-Roc 2.0 TSI vs Kia Xceed 1.6 T-GDI - Kia nyer
-Auto Motor und Sport: Kia XCeed vs Ford Puma - Kia nyer
-AutoBild: Xceed vs Renault Kadjar, Mazda CX-30, Peugeot 3008 - Kia nyer

Emellé Németországban megkapta 2019-ben a "Goldenes Lenkrad" díjat a 35 ezer Euro alatti árkategóriában, mint a legjobb autó.

Ezt mind csak Winkler tesztjére reflektálva szerettem volna leírni. :-)

Személyes tapasztalatok:

Nagyon-nagyon jó autó, eddigi legjobb autóm magasan, csak ajánlani tudom!
(Az utóbbi 12 évben 4 autóm volt, ebből 2 német prémium (BMW 1-es, Audi), az utolsó kettő meg Opel Insignia és Ford Focus.)

A Fordos rossz tapasztalatok ellenére kipróbáltam az új Focust is, hát nagyon sokkal jobb minőségű a Kia beltere.

Kanyargós, közepesen jó minőségű útra vittem anno a tesztautót. Próbaúton a 3-as Focusból átülve feltűnt, hogy nagyon jól kanyarodik a 18-as kerekekkel. Rugózása feszes, de a jó kanyartulajdonságokkal pont tökéletes. (Az Audi zavaró volt nekem már, ez nem az, a Focus a 16-os kerekekkel lágyabb volt és meglepő módon nem kanyarodott ilyen jól. Igaz az kombi volt.)

Belső anyagminőség példás, kifejezetten szép, jó ránézni. Számomra az elvadult tapizós VW-rendszerek mellett ez kifejezetten fontos volt, hogy a klímát, ülésfűtést stb. könnyen, fizikai gombokkal lehet ki-be kapcsolni. (Durva, de ez is egyre ritkább a 2020 után gyártott kocsikban...)

Az 1.4-es motor nagyon szépen, egyenletesen jár, szépen húz, bőven elég erős. Hangja alig hallható, kihúzatva morgós, nekem tetszik. Fogyasztása jó. Chillesen kevés forgalommal országúton 5.7 liter, átlagos forgalomban nekem 6.2-6.5 liter, dugóval 7.5. (Hideg motorral, rövidtávon természetesen több.) 15 kilóméteres az út a munkahelyemre, eddig leginkább agglomerációs körzet, országút, város volt a terep, autópályás tapasztalatom csak párszáz kilóméter van, arról fogyasztást nem tudok írni.)

A kézi váltó nem nagy durranás, teszi a dolgát, de semmi különös.
Nálam volt egy csereautó automata váltóval ezzel a motorral. Nagyon jó az automata, aki nem fél a duplakulpungos váltó nyűgjeitől csak ajánlani tudom.

Az enyém egy JBL Sound Edition nevű, német belpiacra szánt modell, ami a Spirit alá volt árazva. Benne van minden ami kell, többek között a nagy navi Kia UVO online szolgáltatással és a JBL hangrendszer is. (Nekem a hang nagyon fontos volt.) Elektromos kézifék helyett manuális van. (Számomra ez jobb így, biztonsági játékos vagyok. :-))

A hangrendszer nagyon-nagyon jó, ezt én tényleg csak javasolni tudom!
Mikor először próbáltam az kereskedő autóját, akkor az odafele úton konstatáltam, hogy oké, szuper, szépen megy, jól kanyarodik, tetszik.
Visszafele úton beüzemeltem a JBL hangrendszert egy olyan dallal,aminek a felvételének az első pillanatától a keverés utolsó fázisáig végig jelen voltam. Saját, masterelt MP3-as fájlt tettem be, amiről pontosan tudom hogy kell szólnia, hiszen a masterelés lezárásakor, a stúdió mellett hifin, autóban, telefonon, laptopon végighallgattam.

Beszarás... Nagyon jó, tényleg. Biztosan vannak jobb és drágább rendszerek, de ez egészen elképsztően jó, nagyon egyben van. (Ebben az esetben a dal akusztikus nájlonhúros gitárral és énnekkel indul, majd a refrénnél bejön hozzá nagyzenekar zongorával, rock hangzással sok vokállal.) Tényleg egyszerűen kurjongattam örömömben, ahogy először ez itt ebben a kocsiban megszólalt.

Nem tudom Winkler mit hallgatott ezen a rendszeren és milyen minőségben, de vagy a telefonnal volt gond vagy nincs hallása és hülyeségeket ír.
(Apropó telefon! Természetesen nem mindegy milyen minőségű felvételt hallgat az ember, eleve az hogyan volt keverve, mi volt a cél, mire volt beállítva. Azon kívül a telefon is sokat számít. Huawei P10-esem volt mikor vettem a kocsit. Mivel leesett gyorsan kellett másik, így vettem egy Xiaomi redmi 9 prot. A hangminőség a régi Huaweihez képest sokkal, de sokkal rosszabb volt, olyan volt mint bármelyik másik autórádió. Mindegy vissza is vittem, most Galaxy S10-zel használom, ezzel szépen, tisztán szól.)

Kifejezetten meg tudok örülni a kocsiban egy szép akusztikus gitárnak vagy a tamoknak, annyira szépen meg tud szólalni. Meg nagyon egyben van a hangzás betölti szépen a teret.

Térérzet nagyon jó, kicsit tágasabbnak érződik a Ceednél.
Ami nekem fontos volt, hogy kicsit magasabb legyen egy sima kompaktnál (kisbaba betétele gyerekülésbe, patkák, stb.), de kompaktosan jól kanyarodva lehessen vezetni. (Kipróbáltam a Sportage-t, nekem az már túl nagyautós, túl terepjárós volt.)

Nagyjából ennyi, csak ajánlani tudom, sokáig szeretném megtartani még írok.

Hibalista

- -------

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus 1.0 Ecoboost Következő autója? ---
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia XCeed 2019 (2019)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)