A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Venga (2010)

Venga 1,4 EX 

Az ítélet értékelése
4,6(12 db)

Suhanó Álom

Szöveges ítélet

Venga!

Ebben a benzin ínséges korban vált időszerűvé a gépkocsi beszerzés. Tehát nagy étvágyú szóba sem jöhetett, pedig egy korábbi két literes Mazda igen csak magasra tette az utód előtt a mércét. A dinamikus jellemzőkről nem akartunk lemondani, „földszintesek”pedig már nem szimpatikusak. Huszonévesen befekhetsz egy autó ülésébe, de a kor előrehaladtával inkább szeretnél beülni. Ennek megfelelő modellt kerestünk, minden szóbajöhető típust megvizsgáltunk, had ne soroljam a Mercedes B osztálytól, még a francia autók is terítékre kerültek.
Ilyen előzmények után többhónapos keresgélést követően szinte teljesen véletlenül beugrott a Venga. A szalonban az első ránézésre lekörözte a szomszédságában álló típusokat. A tesztvezetésnél nem okozott gondot a ráhangolódás. Jó, hogy a műszerfalon helyet foglalt a fordulatszámmérő, mert így legalább láttam, hogy jár a motor. Indulásnál, ha nem akarsz feleslegesen nagy gázt adni, akkor is érdemes erre a műszerre pillantanod.
Egy Astra Clubból ültem át a Vengába, ami szintén egy kiváló modell (szintén 1,4-es benzines motorral), de azért érezhető a különbség és nem csak a zajszintben. Valami jót tettek ezzel a motorral. Azonos teljesítmény ellenére is kedvezőbbek a menettulajdonságai már az indulásnál is, és ötödik sebességfokozatban haladva is igen jól alkalmazkodik a városi közlekedés szélsőséges sebességhatáraihoz, nem kell feltétlen állandóan a sebességváltó után kapkodni. Ezt a dinamizmusát megőrzi magasabb sebességtartományban is. Autópályás tempóban, ha a 120-as tempót választod (kisseb fogyasztás, a kezdő motor kímélése!), és nem kapcsolod be a tempomatot, akkor azon veszed mag észre, hogy már megint 130-140-nél tartasz.
A kaszniról: A formatervezésért kapott díj megérdemelten emelte kategória társai fölé. Erről lehetne ugyan, még locsogni, de inkább másról. A gyerekek, amikor birtokba vették a hátsó üléseket, akkor élvezték, hogy nincs ott a kardánbox, mint például az Opelben (teljesen szükségtelenül!), jó meglátás. Nekem fel sem tűnt. Ami viszont nem megemészthető egy kategória győztes autónál, hogy a hátsó osztott ülések ugyan nagyszerűen mozgathatók, de miért nem lehetett odavarázsolni egy rejtett könyöklőt, mint például az Opeleknél. Ott lenyitva a könyöktámasz mögötti rejtett fedelet, máris beférnek a csomagtartóból előrenyúló hosszú tárgyak, mint két pár síléc. Apropó könyöklő. A vezető bal könyökétől, a szükségesnél távolabb van az ajtó, aminek a belső borítását nem is könyöklésre, a kar pihentetésére tervezték. A jobb kéznek szintén semmi esélye a lazításra, már 50 km után elkezdesz szenvedni, mert nem tudsz mit kezdeni a kezeddel, mégsem foghatod egyfolytában a kormányt száz kilométereken keresztül. Ezt elszúrták! Egyébként a kormány alsóbb sebességhatároknál tökéletesen funkcionál, de 100 fölött szerintem keményebbé válik a kívánatosnál. Ezt gondosabban kellett volna hangolni.
Zajszint: A motort gyakorlatilag még nagyobb sebességek esetében sem lehet hallani, a zaj elég egyértelműen a gumiktól származik. Nagyobb sebességeknél, a hazai nem kátyús utakon, a futómű keményen dolgozik, hogy valahogy enyhítsen a hazai útépítők bénaságának következményein.
A műszerfal áttekinthetőségével, praktikusságával semmi gond. Amiket másként oldanék meg: a már említett fordulatszámmérő számomra nagyon fontos eszköz. Egyetlen pillantásból szeretném felmérni a pillanatnyi értéket, amire itt hatodrész esély adódik a kb. 60 fokos skála miatt (általában ezek a műszerek közel 360 fokosak). A digitális kijelzőkön nagyobb betűnagyságokat kellene használni (presbyopia, hypermetropia!). Igazán eszébe juthatna a tervezőknek, ha a nappali vezetés közben bekapcsoljuk a világítást ne csökkenjen le a digitális kijelzők fényereje.
Remélhetőleg később sem kell írnom műszaki, vagy szervizköteles problémákról.

Hibalista

- Semmi! Nem volt szervizben. - A jármű életkorával összefüggő kérdésekre adott válaszok irrelevánsak, hiszen mindössze 2 hónap futási tapasztalattal rendelkezhetünk.

Ide hordtam szervizbe

Még sehová.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mazda 6 Következő autója? Astra Club
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Venga 2010 (2010)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)