Suhanó Álom
Szöveges ítélet
Venga!
Ebben a benzin ínséges korban vált időszerűvé a gépkocsi beszerzés. Tehát nagy étvágyú szóba sem jöhetett, pedig egy korábbi két literes Mazda igen csak magasra tette az utód előtt a mércét. A dinamikus jellemzőkről nem akartunk lemondani, „földszintesek”pedig már nem szimpatikusak. Huszonévesen befekhetsz egy autó ülésébe, de a kor előrehaladtával inkább szeretnél beülni. Ennek megfelelő modellt kerestünk, minden szóbajöhető típust megvizsgáltunk, had ne soroljam a Mercedes B osztálytól, még a francia autók is terítékre kerültek.
Ilyen előzmények után többhónapos keresgélést követően szinte teljesen véletlenül beugrott a Venga. A szalonban az első ránézésre lekörözte a szomszédságában álló típusokat. A tesztvezetésnél nem okozott gondot a ráhangolódás. Jó, hogy a műszerfalon helyet foglalt a fordulatszámmérő, mert így legalább láttam, hogy jár a motor. Indulásnál, ha nem akarsz feleslegesen nagy gázt adni, akkor is érdemes erre a műszerre pillantanod.
Egy Astra Clubból ültem át a Vengába, ami szintén egy kiváló modell (szintén 1,4-es benzines motorral), de azért érezhető a különbség és nem csak a zajszintben. Valami jót tettek ezzel a motorral. Azonos teljesítmény ellenére is kedvezőbbek a menettulajdonságai már az indulásnál is, és ötödik sebességfokozatban haladva is igen jól alkalmazkodik a városi közlekedés szélsőséges sebességhatáraihoz, nem kell feltétlen állandóan a sebességváltó után kapkodni. Ezt a dinamizmusát megőrzi magasabb sebességtartományban is. Autópályás tempóban, ha a 120-as tempót választod (kisseb fogyasztás, a kezdő motor kímélése!), és nem kapcsolod be a tempomatot, akkor azon veszed mag észre, hogy már megint 130-140-nél tartasz.
A kaszniról: A formatervezésért kapott díj megérdemelten emelte kategória társai fölé. Erről lehetne ugyan, még locsogni, de inkább másról. A gyerekek, amikor birtokba vették a hátsó üléseket, akkor élvezték, hogy nincs ott a kardánbox, mint például az Opelben (teljesen szükségtelenül!), jó meglátás. Nekem fel sem tűnt. Ami viszont nem megemészthető egy kategória győztes autónál, hogy a hátsó osztott ülések ugyan nagyszerűen mozgathatók, de miért nem lehetett odavarázsolni egy rejtett könyöklőt, mint például az Opeleknél. Ott lenyitva a könyöktámasz mögötti rejtett fedelet, máris beférnek a csomagtartóból előrenyúló hosszú tárgyak, mint két pár síléc. Apropó könyöklő. A vezető bal könyökétől, a szükségesnél távolabb van az ajtó, aminek a belső borítását nem is könyöklésre, a kar pihentetésére tervezték. A jobb kéznek szintén semmi esélye a lazításra, már 50 km után elkezdesz szenvedni, mert nem tudsz mit kezdeni a kezeddel, mégsem foghatod egyfolytában a kormányt száz kilométereken keresztül. Ezt elszúrták! Egyébként a kormány alsóbb sebességhatároknál tökéletesen funkcionál, de 100 fölött szerintem keményebbé válik a kívánatosnál. Ezt gondosabban kellett volna hangolni.
Zajszint: A motort gyakorlatilag még nagyobb sebességek esetében sem lehet hallani, a zaj elég egyértelműen a gumiktól származik. Nagyobb sebességeknél, a hazai nem kátyús utakon, a futómű keményen dolgozik, hogy valahogy enyhítsen a hazai útépítők bénaságának következményein.
A műszerfal áttekinthetőségével, praktikusságával semmi gond. Amiket másként oldanék meg: a már említett fordulatszámmérő számomra nagyon fontos eszköz. Egyetlen pillantásból szeretném felmérni a pillanatnyi értéket, amire itt hatodrész esély adódik a kb. 60 fokos skála miatt (általában ezek a műszerek közel 360 fokosak). A digitális kijelzőkön nagyobb betűnagyságokat kellene használni (presbyopia, hypermetropia!). Igazán eszébe juthatna a tervezőknek, ha a nappali vezetés közben bekapcsoljuk a világítást ne csökkenjen le a digitális kijelzők fényereje.
Remélhetőleg később sem kell írnom műszaki, vagy szervizköteles problémákról.
Hibalista
- Semmi! Nem volt szervizben. - A jármű életkorával összefüggő kérdésekre adott válaszok irrelevánsak, hiszen mindössze 2 hónap futási tapasztalattal rendelkezhetünk.
Ide hordtam szervizbe
Még sehová.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 6 | Következő autója? | Astra Club |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
