Korrekt kisautó nagy belsővel
Szöveges ítélet
DESIGN, ANYAGHASZNÁLAT
A Kia több modellje is besöpört az utóbbi időben egynéhány dizájn-díjat - a Venga mindjárt kettőt is, de az újságírók sem panaszkodnak rá különösebben, bár nem is éljenzik körbe. Én elölről kifejezetten tetszetősnek mondanám. Ügyesen játszottak a tervezők a formával, így a frontrész minden szögből kicsit mást mutat a fényszórók kialakításának köszönhetően.
A belső, a műszerfal sem rossz, de semmi extra, és a műanyagok mindenütt feketék, az ajtókról meg lespórolták a kárpitot is, csak puhább műanyagra futotta - legalábbis ennél felszereltségnél. A barátságtalan színvilágot középen ezüstre fújt betétek próbálják oldani. Az összeszerelés, a minőségérzet alapvetően jó, de a nem állandóan szem előtt lévő részeken találni kevésbé meggyőző részleteket. Kiskategóriás kocsi...
UTAS- ÉS CSOMAGTÉR
Távolról nézve kicsinek tűnik, közeledve felé azonban gyanakodni, beülve már csodálkozni kezd az ember, valójában mekkora.
A fej- és lábtér bőven elég még a kosárlabdázóknak is, az utastérben egyedül széltében érhetné kritika a kocsit, ha rendszerint három felnőttet (vagy esetleg ugyanennyi gyerekülést) kívánna az ember a hátsó sorba egymás mellé bepasszírozni. Elől esetleg a műszerfal közepe zavarhatja egyik-másik vezető lábát, de ez az üléspozíció korrigálásával könnyen orvosolható.
Az állítható dőlésszögű (és tologatható, 60:40 arányban osztott) hátsó ülések miatt egyébként négy felnőtt számára kényelmes lehet az utazás hosszú távon is, a középső ülésből ráadásul kartámasz is kihajtható. Nem mellékes, hogy mind az első, mind a hátsó ülőlapok hossza jóval átlag feletti.
A csomagtér mérete elég tisztességes, de variálhatjuk is a hátsó ülések előre tolásával vagy lehajtásával, illetve jár egy kb. 60 kg-os teherbírású, 2 helyzetben rögzíthető tálca is hozzá.
Pakolóhelyből van egy pár, megfelelő méretűek a térképtartók (de csak elől vannak), nagy a kesztyűtartó, és akad kettő darab pohár-, és ugyancsak ennyi kütyütartó is az ülések között. Hátul sajnos nincs külön semmilyen rekesz, és az első
utasülés alá sem lehet pakolászni, (de így legalább be lehet tolni alá a lábfejünket).
FELSZERELTSÉG
Az alapváltozat (LX) sem "fapad", kiválóan felszerelt, hat légzsák, menetstabilizáló, légkondi is van. Érdemes megrendelni hozzá a "Comfort" csomagot, ami mankókereket, elektromos tükröt, ködlámpát tartalmaz többek között. Egyébként hátul is tárcsafékek vannak, az ülésmagasság is módosítható a vezetőülés esetén, vagy például koreai módi szerint az USB-csatlakozó is alapáras, a műszerfalon szinte minden gomb kapott megvilágítást - ráadásul hogy kiemeljek néhány dolgot. Az audiorendszer 6 hangszórós, és meglehetősen jól végzi a dolgát, én nagyon pozitívan csalódtam a hangminőség tekintetében.
MOTOR, VEZETÉSI ÉLMÉNY
Az 1.4-es alap benzines egyáltalán nem rossz darab, ugyanis nyomatékban meglehetősen jól áll, és a váltóelosztást is rövidre szabták, így az előzések nem okoznak neki különösebb gondot. A fokozatok rövidsége miatt ugyanakkor dinamikusabb vezetésnél bőven 8 liter (vagy akár 9) fölé ugorhat a fogyasztás. Autópályán egy 6. sebesség nem ártana neki, mivel 130-nál közel jár a 4000-hez a fordulatszám.
Alapjáraton rendkívül halk a motor, olyannyira hogy az első napokban többször is azt hittem, lefulladtam vele. Nagyjából 80 km/h-ig útközben is csendesnek mondható, csak gördülési és futómű zaj hallatszik be. 90-től kezdve már más a helyzet, itt már a motor is hallatja hangját, de zavaróbbá csak autópálya-tempóban válik a dolog.
A váltó meglehetősen finom darab, de ez a kormányra is igaz, mivel a Vengában elektromosra cserélték a szervót, így ez a hidraulikus megoldáshoz szokott kéznek szokatlan lehet, én mindenesetre nagyon hamar megszerettem.
A futómű közepesen kemény, így aztán a "kiváló" magyar utak alaposan igénybe veszik, de ettől függetlenül ügyesen teszi a dolgát.
A kilátás lehetne sokkal jobb a kocsiból, de a külső tükrök jó nagyok legalább.
KÖLTSÉGEK, EGYÉB
Az autó ár-érték aránya összességében kiemelkedően jó, pláne ha figyelembe vesszük (a vásárlás idején járó jelentős kedvezményt, illetve) a 7 év garanciát, amihez 3 esztendőn át ingyen jár az Assistance-szolgáltatás is. Az első három év szavatossága egyébként km-korlátozás nélkül jár, a maradék négyet 150.000 km-ig tartja fenn a gyártó. Örökölhető is, nem mellesleg.
A fogyasztás nálunk átlagban 7 és 8 liter között alakul. (A fedélzeti komputer egyébként rendszerint jóval kevesebbet mutat ennél.) Falábúak le tudnak menni 7 alá is, de ha a gázpedálon ragadnánk, vagy sokat autópályázunk, a 9l is reális lehet.
Hibalista
- Az elektromos rendszer nem tökéletes, ez a (kisebb) KIA modelleknél típushiba. A Venga nálunk ezt a fedélzeti computer resetelésével (fogyasztási adatok és a km-állás), valamint az index alkalmankénti működésképtelenségével hozta tudtunkra. Ezeket a hibákat két-két alkalommal észleltük eddig, utóbbit a helyzetjelző aktiválásával lehetett szerencsére gyorsan orvosolni. - -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
