A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Venga (2010)

Venga 1.4 CVVT (LX) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dizájnos kicsi, ami jó nagy

Szöveges ítélet

RÖVIDEN

+ szép, főleg elölről
+ hatalmas az utastér, jó a variálhatósága a csomagtérnek, illetve a hátsó üléseknek
+ az alap 1.4-es benzines nem is olyan rossz darab
+ jó a felszereltség, jó az ár-érték arány
+ országúton és városban nagyon halk
+ átlagos vezetés mellett nem kér sokat enni
+ 7 év garancia, 3 év assistance
- belül sok a fekete, kopogós műanyag, nincs kárpit az ajtón sem
- a futómű sokat dolgozik a magyar utakon
- kilátás lehetne jobb


DESIGN, ANYAGHASZNÁLAT

A Kia több modellje is besöpört az utóbbi időben egynéhány dizájn-díjat, a Venga mindjárt kettőt is, de az újságírók sem panaszkodtak rá, így nyugodtan mondhatom, hogy meglehetősen szép kocsi, főleg elölről és innen oldalról nézve.
A műszerfal is tetszetős és modern, ellenben a műanyagok mindenütt feketék és kopogósak, szerencsére legalább egy kevés, ezüstre fújt betéttel ellensúlyozzák a dolgot. Az ajtókról lespórolták a kárpitot. Az összeszerelés meglehetősen jó.

UTAS- ÉS CSOMAGTÉR

Távolról nézve kicsikének tűnik, közeledve felé azonban gyanakodni, beülve már csodálkozni kezd az ember, valójában mekkora.

A fej- és lábtér bőven elég még a kosárlabdázóknak is, az utastérben egyedül széltében érhetné kritika a kocsit, ha rendszerint három felnőttet (vagy esetleg ugyanennyi gyerekülést) kívánna az ember a hátsó sorba egymás mellé bepasszírozni. Elől pedig a műszerfal közepe zavarhatja egyik-másik vezető lábát az üléspozíciótól és az egyén magasságától függően.
Egyébként négy felnőtt számára az állítható dőlésszögű és tologatható hátsó (60:40 arányban osztott) ülések miatt hosszú távon is kényelmes lehet az utazás, a középső ülésből ráadásul kartámasz is kihajtható ilyenkor.
A csomagtér mérete is elég tisztességes, de variálhatjuk is a hátsó ülések előre tolásával vagy lehajtásával. Jár egy kb. 60 kg-os teherbírású, 2 helyzetben rögzíthető tálca is hozzá, ezt a felső pozíciójába állítva akár teljesen sík hátsó traktust nyerhetünk, de az akciós hűtőgép nem biztos, hogy dobozostól is befér, mivel magasságában annyira nem nagy a nyílás.
Pakolóhelyből van egy pár, megfelelő méretűek a térképtartók (csak elől vannak), nagy a kesztyűtartó, és akad kettő darab pohár-, és ugyancsak ennyi kütyütartó is az ülések között. Hátul sajnos nincs külön semmilyen rekesz, és az első utasülés alá sem lehet pakolászni, (de így legalább be lehet tolni alá a lábfejünket).

FELSZERELTSÉG

Amikor mi vásároltuk, elég jó akciók voltak érvényben. Az ikertesó Hyundai ix20 ezért vesztett a Vengával szemben.
Az alapváltozat (LX) sem volt "fapad", kiválóan felszerelt, hat légzsák, menetstabilizáló, légkondi is járt. Érdemes volt megrendelni hozzá a "Comfort" csomagot, ami mankókereket, elektromos tükröt, ködlámpát tartalmazott többek között. Egyébként hátul is tárcsafékek vannak, az ülésmagasság is módosítható a vezetőülés esetén, vagy például koreai módi szerint az USB-csatlakozó is alapáras volt, hogy kiemeljek néhány dolgot.

MOTOR, VEZETÉSI ÉLMÉNY

Az 1.4-es alap benzines jobb az átlagnál, ugyanis sima szívómotorhoz képest elég magas a motor nyomatéka, és a váltóelosztást is rövidre szabták, így viszonylag jól meg tud indulni minden helyzetben, jó a rugalmasság. Könnyen túlléphető vele az előírt sebesség, ha nem figyelünk.
A váltó meglehetősen finom darab, de ez a kormányra is igaz, mivel a Vengában elektromosra cserélték a szervót, így ez a hidraulikus megoldáshoz szokott kéznek szokatlan lehet, mindenesetre városban mindenképp előnyös.
A futóművet a magyar utak alaposan megdolgozzák, inkább japánosan keményre, mint franciásan lágyra hangolt, de mai, modern rendszer, jól szűr. A hibákat, egyenetlenségeket tehát érezni odabent, de már csak "legyengítve", inkább a kocsi billegéséből adódóan, így nem tudják szétrázni az ember veséjét.
A Venga hibrideket és elektromos autókat megszégyenítően halk alapjáraton, sportosan pörgetve jön meg csak a motor hangja, illetve autópálya tempón. Egyébként csak a gördülési zaj hallatszik be, tehát jó a hangszigetelés.
A kilátás lehetne sokkal jobb is a kocsiból, de legalább a külső tükrök jó nagyok.

KÖLTSÉGEK, EGYÉB

Az autó ár-érték aránya összességében kiemelkedően jó, pláne ha figyelembe vesszük (a vásárlás idején járó jelentős kedvezményt, illetve) a 7 év garanciát, amihez 3 esztendőn át ingyen jár az Assistance-szolgáltatás is. Az első három év szavatossága egyébként km-korlátozás nélkül jár, a maradék négyet 150.000 km-ig tartja fenn a gyártó. Örökölhető is, nem mellesleg.
A fogyasztás ahhoz képest, hogy "bejáratási időben" van még a motor, nagyon visszafogott, 6,5-7 literrel el van átlagban, de ez még nem mérvadó adat.
Még nem tudok nyilatkozni a megbízhatóságáról, de az egyik ismert német autós magazin százezres tartóstesztjén egyetlen apró hibával ment át, így a második legjobb kocsinak bizonyult náluk e téren egy Mazda után!

Hibalista

- Még nagyon új a kocsi...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Berlingo Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Venga 2010 (2010)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)