Dizájnos kicsi, ami jó nagy
Szöveges ítélet
RÖVIDEN
+ szép, főleg elölről
+ hatalmas az utastér, jó a variálhatósága a csomagtérnek, illetve a hátsó üléseknek
+ az alap 1.4-es benzines nem is olyan rossz darab
+ jó a felszereltség, jó az ár-érték arány
+ országúton és városban nagyon halk
+ átlagos vezetés mellett nem kér sokat enni
+ 7 év garancia, 3 év assistance
- belül sok a fekete, kopogós műanyag, nincs kárpit az ajtón sem
- a futómű sokat dolgozik a magyar utakon
- kilátás lehetne jobb
DESIGN, ANYAGHASZNÁLAT
A Kia több modellje is besöpört az utóbbi időben egynéhány dizájn-díjat, a Venga mindjárt kettőt is, de az újságírók sem panaszkodtak rá, így nyugodtan mondhatom, hogy meglehetősen szép kocsi, főleg elölről és innen oldalról nézve.
A műszerfal is tetszetős és modern, ellenben a műanyagok mindenütt feketék és kopogósak, szerencsére legalább egy kevés, ezüstre fújt betéttel ellensúlyozzák a dolgot. Az ajtókról lespórolták a kárpitot. Az összeszerelés meglehetősen jó.
UTAS- ÉS CSOMAGTÉR
Távolról nézve kicsikének tűnik, közeledve felé azonban gyanakodni, beülve már csodálkozni kezd az ember, valójában mekkora.
A fej- és lábtér bőven elég még a kosárlabdázóknak is, az utastérben egyedül széltében érhetné kritika a kocsit, ha rendszerint három felnőttet (vagy esetleg ugyanennyi gyerekülést) kívánna az ember a hátsó sorba egymás mellé bepasszírozni. Elől pedig a műszerfal közepe zavarhatja egyik-másik vezető lábát az üléspozíciótól és az egyén magasságától függően.
Egyébként négy felnőtt számára az állítható dőlésszögű és tologatható hátsó (60:40 arányban osztott) ülések miatt hosszú távon is kényelmes lehet az utazás, a középső ülésből ráadásul kartámasz is kihajtható ilyenkor.
A csomagtér mérete is elég tisztességes, de variálhatjuk is a hátsó ülések előre tolásával vagy lehajtásával. Jár egy kb. 60 kg-os teherbírású, 2 helyzetben rögzíthető tálca is hozzá, ezt a felső pozíciójába állítva akár teljesen sík hátsó traktust nyerhetünk, de az akciós hűtőgép nem biztos, hogy dobozostól is befér, mivel magasságában annyira nem nagy a nyílás.
Pakolóhelyből van egy pár, megfelelő méretűek a térképtartók (csak elől vannak), nagy a kesztyűtartó, és akad kettő darab pohár-, és ugyancsak ennyi kütyütartó is az ülések között. Hátul sajnos nincs külön semmilyen rekesz, és az első utasülés alá sem lehet pakolászni, (de így legalább be lehet tolni alá a lábfejünket).
FELSZERELTSÉG
Amikor mi vásároltuk, elég jó akciók voltak érvényben. Az ikertesó Hyundai ix20 ezért vesztett a Vengával szemben.
Az alapváltozat (LX) sem volt "fapad", kiválóan felszerelt, hat légzsák, menetstabilizáló, légkondi is járt. Érdemes volt megrendelni hozzá a "Comfort" csomagot, ami mankókereket, elektromos tükröt, ködlámpát tartalmazott többek között. Egyébként hátul is tárcsafékek vannak, az ülésmagasság is módosítható a vezetőülés esetén, vagy például koreai módi szerint az USB-csatlakozó is alapáras volt, hogy kiemeljek néhány dolgot.
MOTOR, VEZETÉSI ÉLMÉNY
Az 1.4-es alap benzines jobb az átlagnál, ugyanis sima szívómotorhoz képest elég magas a motor nyomatéka, és a váltóelosztást is rövidre szabták, így viszonylag jól meg tud indulni minden helyzetben, jó a rugalmasság. Könnyen túlléphető vele az előírt sebesség, ha nem figyelünk.
A váltó meglehetősen finom darab, de ez a kormányra is igaz, mivel a Vengában elektromosra cserélték a szervót, így ez a hidraulikus megoldáshoz szokott kéznek szokatlan lehet, mindenesetre városban mindenképp előnyös.
A futóművet a magyar utak alaposan megdolgozzák, inkább japánosan keményre, mint franciásan lágyra hangolt, de mai, modern rendszer, jól szűr. A hibákat, egyenetlenségeket tehát érezni odabent, de már csak "legyengítve", inkább a kocsi billegéséből adódóan, így nem tudják szétrázni az ember veséjét.
A Venga hibrideket és elektromos autókat megszégyenítően halk alapjáraton, sportosan pörgetve jön meg csak a motor hangja, illetve autópálya tempón. Egyébként csak a gördülési zaj hallatszik be, tehát jó a hangszigetelés.
A kilátás lehetne sokkal jobb is a kocsiból, de legalább a külső tükrök jó nagyok.
KÖLTSÉGEK, EGYÉB
Az autó ár-érték aránya összességében kiemelkedően jó, pláne ha figyelembe vesszük (a vásárlás idején járó jelentős kedvezményt, illetve) a 7 év garanciát, amihez 3 esztendőn át ingyen jár az Assistance-szolgáltatás is. Az első három év szavatossága egyébként km-korlátozás nélkül jár, a maradék négyet 150.000 km-ig tartja fenn a gyártó. Örökölhető is, nem mellesleg.
A fogyasztás ahhoz képest, hogy "bejáratási időben" van még a motor, nagyon visszafogott, 6,5-7 literrel el van átlagban, de ez még nem mérvadó adat.
Még nem tudok nyilatkozni a megbízhatóságáról, de az egyik ismert német autós magazin százezres tartóstesztjén egyetlen apró hibával ment át, így a második legjobb kocsinak bizonyult náluk e téren egy Mazda után!
Hibalista
- Még nagyon új a kocsi...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Berlingo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
