185 cm felett jegyre adnám
Szöveges ítélet
Egyértelműen a helykínálat miatt vettem. Elférek benne én. Sőt, kényelmesen szállok be és ki, nem verem be a fejem. Sok autónál ez probléma, ha az ember 185 cm feletti. A Vengába nem csak én, de három, szintén 185 cm feletti fiam is befér. Elől is, hátul is. A kocsi hivatalosan ötszemélyes, de feleségem már szűken érzi magát, ha a fiúk bent vannak. Sőt, öt emberrel már a motor is kényelmetlenül érzi magát.
Tipikusan egyedül vagy egy utassal használom a Vengát. Ekkor kellemesen dinamikus, a fokozatai jellemzően városra vannak hangolva. Jól indul a lámpánál, viszont ötvennél már ötösbe érdemes kapcsolni. A fedélzeti komputer is ezt javasolja. Sőt, erő is van benne ötvennél. Például Kőbányán, a Gitár utcai emelkedőn tényleg lehet ötösben ötvennel menni, még gyorsulni is. Viszont autópályán elveszti ezt a dinamikát, 100-nál még használható, afölött már elképzelhetetlen, hogy valakit lendületesen megelőzz. Szerencse, hogy szinte kizárólag városban és csak rövid utakra használom.
A rövid utakat indokolja a Venga egyetlen számomra kiderült hibája. Vezetés közben a jobb térdemet nem tudom megtámasztani, és ez bizony kényelmetlen egy idő után. Ilyet eddig csak nagyon régen, a Trabantommal tapasztaltam. Ott nem volt középső oszlop, itt pedig messze van. Sőt, egy év alatt már meg is szoktam.
Van még egy hiba: A garázslehajtóm meredek, mindig megkarcolta a régi autóm közepét, és piszkálta a kipufogórendszert. A Venga közepe magasabban van, ennek örültem. Nem is ér le a lehajtó tetején..., viszont a kocsi orra karmolja a betont a lehajtó alján. A kocsi orránál a karosszériát túl mélyre engedték. Tehát a rámpaszögre figyeltek is meg nem is.
A fogyasztásnál nincsenek csodák. Inkább nyolc liter, olykor kevesebb. Igaz mindig városban. Tankolásnál megmagyarázom magamnak, hogy a kényelem miatt választottam magamnak magas kocsit, annak ára van. Így is van.
Bőrkormánnyal javítottam a kocsi eleganciáján. Eredetileg nem járt hozzá, és a műanyag kormány rossz tapintásérzetet adott. A teljes kocsi volt műanyag emiatt. Bevonattam bőrrel a kormányt, és azóta ez az érzetem megszűnt, kellemes, elegáns kocsiba szállok be. Eredetileg nem lelkesedtem a benne levő ülésfűtésért, de elfogadtam. Most már azt szeretem.
Szeretem-e a Vengát? Igen, egyértelműen.
Hibalista
- Első évben semmi nem romlott el rajta, de kb. ezt is vártam.
Ide hordtam szervizbe
Kia Wallis
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Opel Astra F | Következő autója? | Sokáig akarom megtartani... akkor majd jöhetnek az elektromosok. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
