Erőteljes utazóautó
Szöveges ítélet
Amióta bemutatta a Kia ezt a modellt, azóta nagy álmom lett a Stinger. Sajnos magyar fizetésből nem könnyű összerakni az árát, úgyhogy Svájcba mentem dolgozni, így könnyebb volt.
Az autóról: imádom a kocsit, nagyon erős, jól felszerelt és szuperül néz ki. Egy 2019-es modellt sikerült megcsípnem, 17 ezer kilométerrel, teljesen újszerűként. Ebben a bordó színben a legszebb szerintem, nagyon sokan megnézik, főleg Magyarországon. A 8 fokozatú váltója is nagyon jól teszi a dolgát, padlógáznál pedig kettőt visszavált és ülésbe présel a gyorsulás. A 370 LE és az automata váltó párosa nagyon remek, sosem váltanék már vissza ezután manuális váltós kocsira. Az összkerékhajtásnak köszönhetően nagyon meg tud indulni, álló helyzetből is. A fékjei remekek, ahogy a HIFI is. Meglepetésemre a távolságtartó tempomat még erős esőben is működik, pedig más KIA-típusokról olvastam olyat, hogy esőben lekapcsol. A bőr ülései nagyon kényelmesek, hosszú úton (1100 km) sem fájdul meg a hátam vagy a derekam.
Rengeteget utazgatok vele, élvezet vezetni. Persze a svájci traffipaxokkal vigyázni kell, erős összegek röpködnek egy gyorshajtásnál... Fogyasztása hosszú utakon (szabályokat betartva) 8.5-9 l, városban viszont felmegy 14-15 literre is. A csomagtér mérete lehetne picivel nagyobb is: ha a kalaptartó a helyén van, akkor 406 literes, de ha azt kivesszük és előredöntjük a hátsó üléseket, akkor rengeteg csomag belefér. További hátrány még, hogy a rossz és rázós magyar utakon a napfénytető hajlamos enyhén zörögni, de sima utakon semmi hangja. De szerencsére ennyiben ki is merül ez a lista.
A vezetéssegítő- és egyéb elektronikai rendszerekről: mindegyik nagyon jól teszi a dolgát, a rendszer a kocsi indításánál villámgyorsan beindul és eddig sosem volt fagyás vagy bármi egyéb hiba. A térképszoftver nagyon jó, beszél magyarul is, és a legutóbbi frissítéssel még sokkal jobb lett. Teljes Európa-térkép van benne, évenként ingyenes frissítéssel (amíg el nem éri a 7 éves kort). A sávtartó rendszer is jó, finoman követi az utat, de könnyen felül lehet bírálni szükség esetén. 1-2 perc múlva figyelmeztet, hogy rakjuk a kezünket a kormányra, tehát azért nem teljesen önvezető. A távolságtartó tempomat is jó, nem csinál semmi hirtelen dolgot, középerősen fékez, ha valaki bejön elénk és lassabb. Ha gyorsabb, akkor azt érzékeli és nem kezd el fékezni, hiába kisebb a táv mint a beállított. A DAB/FM és az USB lejátszás is tökéletes, nagyon jól szól a 15 hangszórós, 720 wattos rendszer. A telefonos bluetooth-csatlakozással sem volt még sose gondom. A 360 fokos kamerarendszer pedig nagyon hasznos a parkolásoknál, szinte felülnézetből mutatja a kocsit.
Összegzésül: nagyon örülök, hogy megvettem ezt a kocsit, remélhetőleg még sok-sok éven át az autóm lesz.
Hibalista
- Eddig még semmi
Ide hordtam szervizbe
Kia Pappas
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Optima 2.0 EX Prémium | Következő autója? | Sorento vagy ráncfelvarrt Stinger |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
