Koreai szerelem háború idején!
Szöveges ítélet
Üdv mindenkinek!
Céges autónak választottam. Nagyon limitáltak voltak a lehetőségeim, szerettem volna visszaülni a Skoda Octaviamból egy SUV-ba. A Hyundai Tucson lett volna a másik választás, ha szóba álltak volna velem a márkakereskedők, illetve szívesen maradtam volna a Skodánál is ha nem kellene 1-1,5 évet várni rá, ami hát nonszensz tulajdonképpen.
Volt egy 9,5 millió forintos keretem, amiből a KIA SPORTAGE Silver + Pro felszereltséggel tudtam elhozni az autót. Nem akarok nekik reklámot csinálni, de megérdemlik, szóval a Duna Autó Kia üzletága volt a kb. az általam megkeresett 12 autókereskedő közül aki elvárható módon szóba állt velem és a lehető leggyorsabban intézte a megrendelést. Amúgy az autóra 6 hetet vártam csak.
Ezt az autót úgy vettem, hogy nem próbáltam ki, nem ültem benne előtte. (Tudom most sokan hülyének néznek). Viszont sok tesztet néztem meg róla. Annyi volt csak a bibi, hogy ezt a "fapados" verziót nem nagyon tesztelte senki, hanem vagy a fullos, vagy a drágább automata és hybrid változatokat. Ezért ez a leírás most a belépő modellre koncentrál.
Ez a silver+pro felszereltség sem úgy fapados mint korábbi autóknál. Az alap kiadásban pl.: olyan korábbi extrák szerepelnek mint a
- táblafelismerő,
- sávtartó,
- lejtmenetvezérlő,
- elektronikus rögzítőfék (szóval a kézifékezés nuku),
- tolatókamera,
- radar elől, hátul,
- behajtható tükrök,
- ülésfűtés elől, kormányfűtés ,
- vészhelyzeti segélyhívó stb.
A Skoda után a kocsi picit olyan mint egy kisebb tank. Van súlya. Érezhető. De ez az 1.6-os turbós 150 le motor jól mozgatja. Nem nagyon téptem eddig, mert nincs egy hete nálam az autó, de dinamikusan lehet vele menni.
Alapban van üzemváltó mód kapcsoló benne, eco, normál és sport fokozat. Eddig Eco-ban mentem vele, de így is jól lehet vele gyorsítani. A kuplung és sima sebváltó kellemes, puha, néha még szokom a sebességeket (eddig egy DSG váltós Octaviával nyomultam), de hasonló mint a HONDA CRV 1.6 dízel 120 le manuális váltója. A kormányzás közvetlen, nem érzem a "bódét" borulékonynak. Jók a fékek. Van benne ütközésvédelmi rendszer is, a sávtartó visszakormányzását kicsit szokni kell, de ki is kapcsolható.
A tempomat használata tök egyszerű, megkönnyíti a manuális váltós közlekedést a városban. Van egy gomb, ami egy pillanatra megállítja az autót üresben és nem kell nyomni a féket. Gázadásra elindul az autó. 17-es kerekek vannak rajta, eddig minden úthibát elnyelt. Szépek.
A műszeregység jól kivan találva jól kezelhető. Ebben a verzióban egy digitális kijelző van a km óra helyén és egy középen. A drágábban verziókban az egész egy nagy hosszú kijelző ami a kormánytól a középkonzolig tart. Ettől is féltem kicsit milyen kinézete lesz, de jól néz ki! Lásd a mellékelt fotót.
Az Apple Carplay bluetooth-on keresztül csatlakozik, ami praktikus, USB kábellel csak a töltés működik. Könnyen kezelhető a rádió is, a kijelző középen jó nagy.
A kormány feletti műszeregység is jó nagy, jól átlátható, könnyen megérthető a kezelése. Annak ellenére, hogy digitális a variálhatósága limitált. Csak a csekélyszámú előre beállított színeket funckiókat lehet állítani. (Pl.: az eco, normál és sport üzemmódok váltásánál a színe is változik. Hasonló kinézetre a SSangyong műszerfalához, designjához). A hőmérséklet/légkondi vezérlés egyszerű, külön kezelő egysége van. Menet közben a tolatókamerát (aminek tök jó képe van) be lehet kapcsolni, ami autósüldözésnél még hasznunkra válhat! :D
A műanyag borítások egyszerűek, de nem kopogósak.
A 187 cm-es magasságommal (90 kg-al) jól elférek elől, kényelmesen ülök, az ülések puhák, de nem túlzottan, a sima szövet kellemes tapintású. Az ülés pozíció nem 100%, de nem rossz. Deréktámasz jól jönne, az már nem fért bele. A közéső kartámasz lehetne kicsit hosszabb. A kormány tapintása is fasza. A középső konzolra sok mindent lehet pakolni. Az ajtózsebek lehetnének picit nagyobbak, a kesztyűtartó puritán. A hátsó rész is elég kényelmes és úgy látom nagyobb mint az előző Sportage-ben. A lányom aki szintén magas, jól elfér mögöttem. Én szeretem, hogy a hátsó ülés támlát háromféle képpen lehet lehajtani. Ezért mondjuk a síléceket a középső rész lehajtásával lehet szállítani vagy a kutya előre tudja dugni a fejét egy kis simogatásra a csomagtartóból menet közben.
Összességében véve szerintem jó vételnek tűnik, kényelmes autó, jól lehet vele városban és városon kívül is utazni, Egy két gyerekes, spánieles család elfér benne. A tetőn van gyári tetősín, szóval egy csomitartót nem nehéz rádobni. (Én belealkudtam az alaptartót dílernél) Vonóhorog előkészítés van a kocsiban. Az üvegek nem kaptak extra sötétítést, de engem nem zavar.
A fogyasztás még nem állt be, de városban óvatosan tudtam 8,2 literrel autózni.
Hibalista
- Még semmi, mert vadi új.
Ide hordtam szervizbe
Valószínűleg a Duna Autó KIA szervízébe viszem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Skoda Octavia 1.5 ACT DSG | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
