A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Sportage (2016)

Sportage 1,6 GDI Silver 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

KIA fene gondolta, hogy ilyen jó

Szöveges ítélet

Kiánk egy 2018. júniusában gyártott, 2019. januárban forgalomba helyezett 1.6 GDI, Silver felszereltséggel, Cassa white színben, jelenleg 15 000 km-rel, túl az első olajcserén. A kiválasztásnál fontos szempont volt a magasabb építés (az előző autónkban megszerettük, hogy van bőven fejtér, nincs amolyan „bunker” érzésünk, ez a Sportage-nél is adott), a bőséges térkínálat – utasnak, csomagnak egyaránt – az egyszerű, kevesebb karbantartást igénylő motor, a jó felszereltség, és természetesen az ár.

Figyelembe véve a fenti preferenciákat két típus között vívódtunk, a Suzuki SX4 S-Cross mellett versenyben volt a Vitara is (mindkettő GLX felszereltségben, automata váltóval), így teljesen logikus, hogy a végén egy Sportage gurult haza!

Lássuk az autót: a formája – mint tapasztaltam – roppant megosztó, ízlések és pofonok, nekem baromira tetszik, órákig tudnám nézegetni! A magas orr némi megszokást igényel parkolásnál, de ez viszonylag könnyen abszolválható. Azért egy első parkolóradar jó szolgálatot tehet, elvileg Gold felszereltségtől ez már helyet kapott a csomagban. Lévén, hogy egy most másfél éves kiscsaj is szinte állandó utas, a nagy, C-oszlopig kinyúló hátsó ajtót nagyon szeretjük, hatalmas az ajtónyílás, mind a beszállás, mind a gyermek-beszuszakolás szempontjából ez csodálatos. A helykínálat elöl bőséges, hátul „magam mögött” (185 cm magas vagyok) pofátlanul nagy, a csomagtartó 510 literje pedig szintén nem ok a panaszra. Ez utóbbit valamelyest csökkenteni fogom, tekintve, hogy a gyári csomagban csak egy defektjavító szett kapott helyet, amit hamarosan szükség-pótkerékre cserélek, de hely így is fog maradni bőven.

A Silver felszereltség - eltekintve az első park-radar hiányától - számunkra tökéletes, a fűthető ülések elöl-hátul(!), a kormányfűtés, a kétoldali digitális klíma, a navigáció, a tempomat nagyon komfortossá teszik az utazást télen-nyáron, a hátsó parkoló-radar és a tolatókamera pedig segít vigyázni a formás hátsójára. Elég hikomat a hátam, ezért egy kicsit hiányzik a deréktámasz, de az ülések így is roppant kényelmesek, hosszú távon is. Nagy kompromisszum volt, hogy lemondtam az automata váltóról (Sportage-nél csak T-GDI-vel rendelhető, így plusz kb. 800 000 Ft lett volna - automata felár + T-GDI felár - , ez már nem fért bele a büdzsébe), de a Kia kézi váltója komolyan pazar, volt németem, franciám, japánom, egyik sem tudott ilyen jó kapcsolási érzetet produkálni, könnyen, pontosan kapcsolható, kis ráhatásra szinte behúzza magát a fokozatokba, ezen a téren duplán le a kalappal koreai barátaink előtt.
A Silverben még "fapados" hangrendszer van - csak a felső szintekhez jár a JBL - de ez is remekül szól, kellemes, élvezhető. Vájt fülűek, vagy művész lelkek biztos találnak benne bőven kivetnivalót, de egy átlagos zenehallgatónak tökéletesen megfelel.

Szeretek éjszaka vezetni, de persze látni is szeretek ilyenkor. Az S-Cross mellett szólt, hogy a GLX felszereltséghez már ledes távolsági fényszóró is tartozik, ami a visszajelzések alapján nagyon jól sikerült Suzukiéknak. Egy ilyet rendeltem volna a Kiához is, de a Silver csomaghoz nem lehet. Emiatt volt egy kis hiányérzetem, ami aztán az első éjszakai út alatt szerte foszlott, nagyon jók a Kia halogénjei.

A motor. Hát no, igen, az 1.6 GDI tényleg nem egy erőgép - 132 LE, 161 Nm mozgat 1380 kg száraz tömeget, csodát ne várjon senki. A majd’ másfél tonnás tömeghez tényleg kicsit kevésnek tűnik, bár ez is attól függ, ki mire akarja használni, ki mihez szokott, mit szeret, mit engedhet meg magának, stb. 3-4000-es fordulatig gyorsulgat, fölötte kicsit életre kel, de akkor sem passzíroz bele az ülésbe, meg kell fontolni az előzéseket, és el kell felejteni a jampizást. Cserébe elképesztően kulturált, alapjáraton olyan csendes, hogy bent ülve inkább csak a fordulatszámmérő jelzi, hogy jár-e a motor, vagy a - természetesen ki-be kapcsolható - start-stop rendszer leállította a pirosnál. Ha az ember nem rohan, nem kapkod, akkor kellemesen, kényelmesen el lehet autózni vele A-ból B-be, és a fogyasztása sem eget rengető, nálam eddig 7,5 l/100 km körül alakult az átlag (a fedélzeti számítógép szerint 6,9, de 4-6 dl csalás mindig van a kijelzett értékhez képest, és hát tudjuk melyik irányba), vegyes használat mellett. Autópályán érezhetően erőlködik kicsit, itt eszik is rendesen, cserébe azért viszi a 130-140 utazót, az érdi emelkedőn felfelé is.

A futómű elég feszesre sikerült, de a 17-es kerekekkel - hála a 225/60-as (ballonosabb) gumiknak - így is egészen kényelmes.

Összességében egy nagyon kényelmes, nagyon kellemes, egy-két részlettől eltekintve jó minőségi érzetet keltő (és reméljük, hogy tényleg jó minőségű), és szerintem igencsak szép autó, ami ebben az árkategóriában, ár-érték arányban, valamint a 7 év garanciával a mai SUV-piacon szinte verhetetlen. Cseppet sem bántuk meg, hogy a Kia mellett döntöttünk, ha újra kezdenénk a keresést, valószínűleg ugyanezt a kicsikét választanánk!

Hibalista

- Az első 15000 km-en szerencsére semmi, csak egy olajcserén járt.

Ide hordtam szervizbe

KIA Di-Fer, M6 Kft.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Zafira B Következő autója? Sportage (T-GDI, automata) vagy Sorento
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Sportage 2016 (2016)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)