A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Sportage (2016)

Sportage 1.6 GDI UEFA 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelem kompromisszumokkal

Szöveges ítélet

A kategóriájában magasan a legjobb ár-érték arányú autó. Évekig nézegettem a kategóriát,elvárás volt a megfelelő méretű csomagtér és beltér (Vitara,Mokka,ASX, Qashqai elvérzett) és kiváló ár-érték arány (tolatókamera,tempomat, ködlámpa legyen benne). A tesztvezetések és egyedi árajánlatok után végül az Opel Antara 2.2 CDTI Enjoy aut. (6,2 mFt, tolatókamera utólagosan és dízel + 10l-es városi fogyasztás) - a Honda CRV 2.0 Elegance (7,2 mFt, szerényebb felszereltség)- Opel Zafira Tourer 1.4 T Active aut. (6,4 mFt, hátul nagyon kényelmetlen) - Kia Sportage 1.6 EX Limited (6,8 mFt) négyes maradt bent a rostán. Az UEFA felszereltség (6,2 mFt vételár mellé ajándék GPS,tolatókamera, start-stop) megjelenése után már nem volt kérdés, hogy Sportage lesz a következő családtag. Sokat számolgattam, hogy 1.6 benzin vagy 1.7 dízel legyen-e, mivel az előző autóm is dízel volt és imádtam, továbbá egy autót 10-15 évig használok (kb. 150 eKm). A dízel felára nem volt jelentős (400 eFt), azonban tudomásul kellett vennem, hogy amire én használom az autót (főleg rövid városi utak), a modern dízelekben található részecskeszűrő legnagyobb ellensége lennék, emiatt nagy nehezen a benzines verzió mellett tettem le a voksom. Benzines szívó motor, annak minden előnyével (egyszerű, turbó, adagoló, kettős tömegű, részecskeszűrő nélküli technika, gyors felfűtés, olcsóbb szerviz és biztosítás) és hátrányával (nyomatékszegény, nagyobb fogyasztás). Nem bántam meg. Szokni kell, főleg országúton egy-egy előzés előtt vissza kell kapcsolni, az ereje 3000-es fordulat felett jön meg (132 LE), de messze nem dízeles. Hegymenetben, emelkedőn 2-es fokozat. Ilyenkor persze az étvágya is megjön. Ésszel használva, nyáron, klímázva, városban 6,5-7 liter, országúton 7 liter, autópályán 130-as tempónál 8 liter, mindez saját méréssel. A fedélzeti számítógép 0,5-0,8 literrel kevesebbet mér. Télen városban 9-10 liter, országút, autópálya a nyárihoz hasonló. A felszereltsége pazar. Kormányfűtés, 4 ülésfűtés, 7 évig ingyenes frissülő GPS, tolatókamera, tolatóradar tempomat, start-stop, emelkedő asszisztens,stb. A 7 év/150 eKm gyári garancia egyedülálló, szervizintervallum 30 eKm/2 év. Jelenleg is a Sportage Winter Edition 6,2 mFt (start-stop és metálfény nélkül) messze a legjobb ajánlat, méretben és ár-értékben a Seat Ateca lehet a legfőbb versenytársa. A külseje, főleg az orra miatt megosztó. Nekem bejön. Hátul is nagyon kényelmes (ülésfűtés, hátsó szellőző,több fokozatban állítható a támla). Ami bosszantó és piti, hogy az első ablakemelők csak leengedéskor automaták, felfelé végig húzni kell a gombot. Az alaphifi szépen szól, a CD lejátszót és a hűthető kesztyűtartót viszont szépen kifelejtették. Pótkerék nem rendelhető ehhez a motorhoz, a korábbi autókban volt, sosem volt defektem, itt persze már kettő is. Fantasztikus dolog a kerekenkénti keréknyomás ellenőrzés, de emiatt a téli gumiszett nem kapott felniket. A tompított lámpa nagyon éles fényt ad, gyári beállításnál is villogtak a szembejövők, emiatt lefele kellett állítani a magasságon. A nappali menetfény LED-es, elég lenne szürkületben, de hátulra sajnos nem jutott belőle, így szürkületkor muszáj bekapcsolni a tompítottat (automatika megteszi). Hátul 2 db isofix csatlakozó, csomagtér pótkerék nélkül hatalmas, pótkerékkel csökken a magasság. Csomagtartóban roló van kemény kalaptartó helyett, utóbbi kényelmesebb lenne. Pohártartók kicsik, tárolórekesz mindössze a csúsztatható kartámasz alatt van, a hangszigetelés pazar. Kívülről prémium megjelenés, a sötét metálfény kiemeli a krómozott oldalsó ajtócsíkokat.
Összefoglalva, nem bántam meg, hogy ezt az autót vettem meg, egyedül az automata váltó hiányzik (tesztvezetéseken találkoztam vele és meggyőzött), ha ahhoz ragaszkodtam volna, akkor ebben a méretben és árkategóriában Antara lett volna a választásom.
Nem bánom, hogy Sportage lett. :)

Update: 2018.03.04. 22.000 km

Egyelőre semmi baja,teszi a dolgat. Az összes pesti markaszerviz át akart verni,hogy 1 évesen vigyem az autot olajcserere es az ingyenes navi frissites munkadijat mindenhol fel akartak szamolni. Persze vidéken a gyari intervallum is megfelel a markaszerviznek (2 év /30000 km). A KIA Wallis mocskosul nincs a helyzet magaslatán...

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 7
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra G Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Sportage 2016 (2016)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)