Kényelmes munkagép
Szöveges ítélet
2016 Januárban cseréltem le a régi kocsimat. Sok keresgélés és próba után válaszottam ezt a márkát. Több éve vezettem egy Toyota SUV-t, azóta minden vágyam egy hasonló autó volt. Mivel még az ismeretség elég új keletű, csak az eddigi tapasztalatokat tudom közé tenni.
Napi munkába járásra és hétvégi kirándulásokra használom.
Motorja olyan csöndes, hogy amikor a piros lámpánál megállok nem is lehet hallani. Vezetés közben is csak a gumi zaj jön be az autóba. Motor hang csak 3000 fordulat fölött kezd el hangoskodni.
Teljes mértékben meg vagyok elégedve a SPORTAGE-el, kényelmes, könnyű takaritani (a sok műanyag miatt), és még sorolhatnám ami megfogott benne (elől-hátúl ülés fűtés - ami a feleségem kendvence-, Tempomat, stb.)
Féltem, hogy a combi után nem lesz elég hely a csomagtartóban. Kellemesen meglepett, hogy még nem tudtam teljesen teli pakolni, pedig a feleségem nagyban támogat benne. (Az óta eltelt időben ez változott családi kirándulásoknál, de még mindig befért a sok holmi.) Sok apróságot elnyel a pótkerék helyére betett tároló rekesz, amit eddig a csomagtérben volt egy összecsukható ládában.
Csak apróbb kifogásolni valóm van, ami miatt nem kaphat csillagos ötöst a kocsi.
Pl: - a fogyasztás; (nekem 1,6 benzines) a gyári érték 6,8 l, nekem ez sehogy sem jön össze (méréseim alapján: 7,5 l és 8,1 l), ami egy kicsit bosszant. Persze gondoltam, hogy nem lesz alacsony (gyári érték), de arra számoltam, hogy a megadott érték közelében lesz. (Egy isemerösőm szerint a SUZUKI Vitara fogyasztása a megadot értéken mozog!)
- "A" oszlop; elég vaskosra sikeredet (gondolom a biztonság miatt) ami nagyban rontja a kilátást. Meg lehet szokni, hogy az útkereszteződésekben jobban előre kell hajolnom.
- váltó; nekem sehogy sem sikerül a 6-os fokozatba, illetve hátramenetbe "zökenő" mentesen berakni. Valahogy még nem érzem ezeket a fokozatokat, de már egyre jobb! Gyakorlás teszi a mestert! - 50.000 km után már zökkenő mentesen megy.
- tolató radar; néha minden indok nélkül jelez.
3600 km-nél elvittem egy olajcserére, a szervizben kedvesen, előzékenyen fogadtak. Az első szerviznél még a munkadíjat is elengedték.
Majd 25000 km-nél elvittem a kötelező (30.000-es) olajcserére. (Úgy döntöttem, hogy nem várom meg a kötelező 30.000 km/2 év olajcsere periódust.) Semmi említésre méltó.
A 3. olajcserét már szekszárdi szakszervizben végeztettem el. Itt is előzékenyen, barátságosan fogadtak, illetve szóltak ,hogy Első fékbetétet kell majd cserélni, amit 55883 km-nél meg is tettek.
Hibalista
- A tolató radar néha indok nélkül jelez. - - 3.600 km 1. olajcsere - 24.971 km 2. olajcsere (levegő, pollen szűrő csere); 1. nagy szerviz - 48.023 km 3. olajcsere; 2. nagy szerviz - 55.883 km Első fékbetétek csere
Ide hordtam szervizbe
KIA Márka szerviz, Cegléd
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
KIA Márka szerviz, Szekszárd
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56883 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra 1,7 TDI Combi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
