A Méltóságos Úr
Szöveges ítélet
Kedves Olvasóm!
A Cee'd volt a kiválasztott! 1.6-os diesel motorral és automata sebességváltóval. A tesztvezetésen derült ki, hogy nekem, a 182 centiméteremhez a Cee'd kicsi. Ekkor került a látókörömbe a Sportage. Természetesen kipróbáltam a 2.0-ást automata váltóval, majd az 1.7-est manuálissal, és úgy döntöttem, hogy arra, amire én használom az 1.7-es tökéletes lesz. Elolvastam minden fellelhető tesztet, körbenéztem még a tengeren túl is, majd eldöntöttem, hogy akkor hajrá! Igen ám, de addigra, 2013. októberében leálltak a gyártásával, mert jött a ráncfelvarrás. Nem keseredtem el, mert volt mivel közlekednem, ám így nem lett meg karácsonyra. Ezt végül nem bántam meg, mert egy kissé más autó lett belőle 2014. január 18-ra, amikor is megjelent az importőr árlista. 70 ezer Forinttal lett drágább, mint az előd, de megérte várni!
Olvasni a tesztekben, hogy nem érdemes megfizetni az extrákat, azonban ezt mindenki a pénztálcája szerint, maga döntse el. Én az EX Premium felszereltséget választottam, két extrával, melyek a metál fényezés (sirius silver AA3 szerintem nagyon szép és hálás szín), valamint az SPAS Automata parkoló rendszer voltak. Na ezt meg is csodálja mindenki rendesen működés közben!
Az autóra 3 hónapot kellett várni, mivel gyártásból lett rendelve, és 2014 május 08.-i átvétele után az első meglepetés a benzinkúton ért. A papíron 58 liter térfogatú tankba -kb 5 liter benne az átadáskor- egy mozdulattal beletankoltam 66 liter üzemanyagot. Akkor még nem olvastam el a regényt, amit az autóhoz adtak, de már nem tankolom csordultig az autót, mert több ok miatt nem szereti. Kilenc éve vezetek dízel motoros autót, tehát megtanultam takarékosan vezetni, de a gyári normát nem sikerül hozni vele. Vegyes, de inkább városi használattal 5,8-as átlaggal elközlekedem. :-) Autópályán ez az érték nyilván nem tartható, a legrosszabb eredmény, autópályán, két kerékpárral a tetőn a 7,7-es átlag volt.
Az ismerkedés után, (minden fütyül, és pityeg) hamar megszoktam a magas ülést, és a dimenziókat. A kényelemről csak annyit, megesett, hogy a hosszabb úton mentem haza, mert annyira kellemes vezetni. Ha utasok is utaznak az autóban, bőségesen elférnek a hátsó ülésen. A flexibilis kormányt mindhárom állásban (Sport, Normál és Komfort) kipróbáltam, és azóta a Komfortot használom. A telefon csatlakoztatásával nincs gond, azonban csak kompatibilis készülékekből emeli át a telefonkönyvet a rendszer. A szervizoldalon a tesztelt készülékek megtalálhatóak. A két zónás automata klíma roppant hatékony, a szélvédő páramentesítése szintén. A hátsó utasok hűtését is megoldották, az első ülések alól fújja a klíma a hűtött levegőt. A kormányfűtés gombját nagyon elrejtették, viszont ezért egész télen bekapcsolva hagytam, mivel úgyis automatikusan kikapcsol egy idő után. Az Infinity hangrendszer remek zenei élményt nyújt a vezetési élmény mellé. A navigációs rendszer jól kezelhető, könnyen értelmezhető és nagyon pontos!!! Egy alkalommal alternatív útvonalra terelt egy baleset miatt az autópályáról, ami igen csak meglepett. (Most már tudom, hogy az RDS rádió forgalmi információs csatornáján keresztül kapott értesítést a rendszer, amit a navigációs rendszer azonnal feldolgozott.)
Az okos kulcs egyszerűen szuper találmány! Ez nem engedi bezárni magát, ha a kulcs az utastérben, vagy a csomagtartóban marad. Csak fütyül, amiből rá kell jönni, hogy vagy bent maradt a kulcs, vagy valamelyik ajtó nincs rendesen becsukva. Ha parkolóban egyszerre ülök be a szomszéddal, én már kihajtottam, mire a másik megkezdi a manővert, hiszen nekem nem kell keresgélni a kulcslyukat, csak kuplung és gomb.
Elindulásnál szinte nem is kell gázt adni, a második fokozat majdhogynem felesleges, az ötödik pedig a városi közlekedésre van kitalálva. A 17"-os kerekek is megfelelőek a hazai utakra, a futóművel jól elnyelik a kisebb úthibákat, azonban a hazai sajátosság, az állandóan a kerék alá kerülő szinteltolásos aknafedél itt is zavaróan érződik. Meglepő, hogy a hazai igen csak szűkre szabott körforgalmakban sem érzem a kaszni dőlését.
A csomagtartó kettőnknek elég, de két kis gyerekkel nem biztos, hogy az. Nálam teljes értékű pótkerék van alu felnin, tehát nincs kivehető alsó rekesz, ezáltal nem bővíthető. Mivel tetősín van felül, a gyári tetőcsomagtartót vásároltam meg, ami meglepően jóval fél ár alatt volt a legendás svéd cég gyártmányánál.
És hogy megnézik-e az utcán? Nos tavaly a pesterzsébeti piacon parkoltam, és a hátsó kerekem éppen csak rálógott a forgalomtól elzárt részre. Ballagok kifelé és látom, hogy négyen állnak az autó mellett, többek közt egy fehér köpenyes piaci dolgozó. Szabadkoztam, hogy már állok is el azonnal, de mondták, hogy neeee, nem kell, csak nézik az autót, mert nagyon szép, és ilyen felszereltséggel még nem látták. Idén már ott áll egy fekete ami a fehér ruhás emberé ugyanezzel a felszereltséggel...
Negatívum:
- az A oszlop nagyon takarja a bal oldali látómezőt. Kanyarban, zebránál igen csak figyelni kell a balról jövő közlekedőtársakra;
- a félbőr üléskárpit nekem meleg, ülésszellőztetés viszont csak a nálunk szerencsésebb országokban érhető el;
- szerintem a részecskeszűrőt túl sűrűn tisztítja a rendszer. Ez abból látszik, hogy egy kis időre megemelkedik a fogyasztás, pontosabban fogyasztást mutat a kijelző elvett gáznál gurulás közben.
A 30 ezres szervizciklust nem vártam ki, 15.000 kilométernél lecseréltettem a motorolajat.
A képek még rendszám nélkül, a kereskedésben készültek, miután megérkezett Zsolnáról.
Hibalista
- Egy alkalommal nem zárt vissza a helyére a panorámatető, de egy újra nyitást követően a probléma, így a sivító szélzaj,is megszűnt.
Ide hordtam szervizbe
Maros Trans 2003 Kft. Vác
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla 1.4 D4-D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
