A családi SUV
Szöveges ítélet
Először is azzal kezdeném, hogy miért pont ezt az autót vettük. Nagyon sok szép és jó új autót lehet kapni manapság, ezért egyáltalán nem könnyű dönteni. Nekünk azért kellett az autó, mert jött a második gyerek, és úgy ítéltem meg, hogy a régi Ford Focusban már nem fogunk elférni, ha egy hosszú útra kell menni. Ráadásul a feleségem autója csak kétajtós volt, és ott két gyerekkel közlekedni ki - be szállni kicsit problémás lett volna.
Ilyen előzmények után jött a kérdés, hogy új vagy használt. Ezt sem volt egyszerű kitotózni. Az előző autónkat is újonnan vettük, és szerintem ez nagyon jó döntés volt. A mai napig megvan, már 12 éves de még mindig használjuk, tehát nem vagyok olyan aki gyorsan cserélgeti az autókat. Szerintem csak annak éri meg új autót venni, aki sokáig meg is tartja, mert akkor már nem fáj annyira az értékvesztés. Tehát ezek után a családi tanács úgy döntött, hogy jobban megéri az új.
Most jött a következő milyen típust vegyünk?
Elsőre az új Ford C-MAX-ot, néztük, de irreális volt az ára, és a külseje sem az volt, amibe elsőre beleszerettem volna. Megnéztem a MAZDA 6-ot, akkor akciósan jó áron lehetett volna venni, de sajnos nem lehetet választani még csak szint sem, és a kereskedő sem volt szimpatikus. Ezek után kicsit tanácstalan voltam, nem találtam olyan autót, ami tetszett volna, márpedig nekem ez nagyon fontos. Műszakilag a mai autók nagyjából ugyanazt tudják szerintem ebben az árkategóriában. Barátaim hívták fel a figyelmemet az akkor nem olyan rég megjelent KIA SPORTAGE-re. Amikor megláttam azonnal tudtam, hogy ez nekem kell! Elsőre nagyon megtetszett. Elmentem egy teszt vezetésre és nagyon meggyőző volt. A belseje is nagyon tetszett, a külső pedig fantasztikus. A végső döntésben a 7 év garancia segített. Pár évvel ezelőtt ha valaki nekem az mondja, hogy én egy KIA-t fogok venni azt mondtam volna nem vagy komplett, de ennyit változott az autógyártás.
A következő kérdés melyik kereskedőnél vegyem?
Első körben természetesen Budapesten nézelődtem, de az itteni kereskedők nagyon magas lóról beszéltek, ráadásul mikor oda került a sor, hogy kéne hitel, olyan kamatot mondtak, hogy majdnem meggondoltam magam. Szerencsére felhívtam a székesfehérvári KIA szalont, ahol teljesem más hozzáállást tapasztaltam. Mikor elmondtam mit szeretnék, és hogy kéne hitel hozzá olyan ajánlatot kaptam, aminek nem tudtam ellenállni. A két hitel ajánlat között majdnem 4% kamat különbség volt ugyanattól a banktól, ami elképesztő. Természetesen rákérdeztem, hogy ennek mi az oka, amire egyszerűen azt a választ kaptam, hogy ők a hitelre nem tesznek jutalékot... no comment
Miután eldöntöttük, hogy az 1.6-os benzinest, vesszük megrendeltük és kifizettük az előleget. Ez volt 2011 februárban. Mást már nem tudtunk tenni csak várni kellett, kb. 3 hónapot. Telt az idő én pedig tűkön ültem mikor jön már meg az autó.
Május elején jött a kereskedőtől a telefon, hogy benzinesre sajnos még három hónapot kell várni, mert a gyár csak dieselt készít, a nyugat európai nagy érdeklődés miatt. Mondanom sem kell mennyire csalódott voltam, de szerencsére a kereskedő mondta, hogy váratlanul kaptak egy ugyanolyan autót, csak 1,7 dieselben, és azt oda tudná adni kedvezményesen. Gyorsan lementem Fehérvárra kipróbálni az autót, mivel eddig még soha nem volt diesel autóm. Azt hiszem nem árulok el titkot nagyon megtetszett, és természetesen megvettem.
A hosszúra nyúlt bevezető után rátérnék az autóra is.
Az autó fehér színű, 16''-os alap felnikkel, négy évszakos gumikkal szerelve gyárilag és 1,7 diesel 115 LE. A nagy gumiknak köszönhetően nagyon jó vele közlekedni a rossz városi utakon, azokat a kátyúkat, amiken egy személyautó már defektet kapna ez szinte észre sem veszi, ez most különösen jó :). Én 90% városban használom, a fogyasztása 6,5 L körül van, ami szerintem nagyon jó. A futómű kicsit kemény, de ennek köszönhetően nagyon stabil. A motor nem egy gyorsulási világbajnok, de ez az autó nem erről szól. Nagyon kellemesen lehet vezetni, bármilyen forgalmi helyzetben van elég tartaléka ésszerű keretek között. A csomagtartó elég nagy rengeteg dolog belefér. A csomagtartó padlója alatti rekeszekbe nagyon sok mindent el lehet pakolni. A beltérben sok a műanyag, de két gyerek mellett ez nekem praktikus, mert könnyű takarítani. A kényelmi berendezések (tempomat, klíma, bluetooth kihangosító) tökéletesen működnek. A bluetoth kihangosító egyszerűen fantasztikus. Nem kell semmit sehova bedugni, még csak a zsebemből sem kell kivenni a telefont, nagyon szuper dolog.
A négy-évszakos gumikról szólnék egy pár szót. Nagyon sokan szidják őket, pedig nem kéne. Az előző autóimon mindig volt téli nyári gumi, tehát van összehasonlítási alapom. Szerintem a lényeg az, hogy mire és mennyit használjuk az autót. Mivel én szinte csak városban használom, ezért maximum egy két nap van amikor olyan hó van, hogy jó lenne a téli gumi. Az idei, kemény télen sem volt több olyan nap, amikor jobb lett volna a téli gumi. Nyáron kicsit nyúlós a gumi, olyan érzés ha nagyon meleg van, mintha csúszna az út. Ha ezt megszokjuk és elfogadjuk nem lesz baj. Arra amire én használom tökéletes a négy évszakos gumi.
Az autó külseje szinte mindenkinek tetszik. Amikor nekem megjött, még kevés volt belőle nagyon sokan megnézték bármerre jártam. Észrevettem még egy érdekes dolgot, ha az ember az autópályán vagy akár városban megy a belső sávban, simán lehúznak előle az autók, pedig nem megyek gyorsan erőszakosan, nem álok a másik fenekébe, nem gondoltam hogy egy magas építésű autó ilyen sokat számít.
Rosszat nem igazán tudok mondani, talán csak egy dolgot, hogy télen amikor -10 fok alatti idő volt a bal oldali ajtóból egy kis cicergés jött, de ezt csak az első télen csinálta idén mintha elmúlt volna.
2014.06.03
Mi történt az utóbbi időben az autóval?
Gyakorlatilag semmi, megy rendesen minden működik hibátlanul.
Amiért mégis írok, azok a négy évszakos gumik. Az előzőekben azt írtam, hogy teljesen jók városi használatra télen, nyáron egyaránt.
Ez majdnem igaz, annyival kell csak kiegészítenem, hogy sokkal hamarabb tönkremennek, mintha két garnitúra gumit használna az ember.
2013-2014 tél elején amikor már kezdett hűvös lenni nagyon csúszkált az autó, és ekkor éreztem úgy, hogy ez a gumi idén már nem lesz jó, ezért úgy döntöttem, ha már úgyis venni kell akkor most téli gumit veszek. A gumik kiválasztása nem volt egyszerű, de mivel hosszabb távra tervezek ezért végül is egy viszonylag drága gumi mellett döntöttem. A választás a Dunlop 215/70R16 T SP Winter Sport 4D gumira esett, szerintem nagyon jók nem csúszkált egyáltalán a kocsi, ajánlom mindenkinek.
Ami még említést érdemel, hogy kb 40000 Km-nél elfogyott az első fékbetét, ezeket gyári fékbetétekkel pótolták a szervizben.
2015.03.06
Nemrég volt az autó 60000-es szervízen, eddig semmi nem romlott el rajta, a kötelező szervízen kívűl a hátsó fékbetéteket kelett kicserélni. A szervíz összesen 110.000 Ft volt (kötelező szervíz + fékbetét csere)
Hibalista
- semmi - - fékbetét csere 40000 Km 28000 Ft - - Új Gumik 40000 Km - - Hátsó fékbetét csere 60000 km
Ide hordtam szervizbe
Kötelező szervíz: Kia Lurdi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
