Sportagestory
Szöveges ítélet
Szeptemberben vettem át,új autó.Fekete,ez azért jó,mert egyesek szerint elegáns.Szerintem meg érzékeny szín,mert nehéz tisztára mosni.Nekem még sose sikerült.Mikor kész vagyok vele, kiderül, hogy a ködlámpa mellett persze tiszta mocsok maradt.A választás szempontjai között első helyen szerepelt,hogy legyen benne hely. A gyerekek már elég nagyok,és az eddigi gépben egyfolytában azon nyivogtak, hogy húzzam előrébb az ülést,mert nem férnek el a hátsó ülésen. (Audi 80 TDI) No most már elférnek.(Bár talán inkább már saját kocsit akarnának?!)Szóval, hely az van.A beltérben használt anyagok jók, ha kétszer ennyi pénzért kényszerülnék autót venni,akkor talán jobbat várnék, de ez itt rendben van. Tisztítható,nem karcolódik,nem tükröződik, mi kéne még? De: pl. a sebváltó gombja egy bazi nagy gagyi műanyag tömb. Ha már bőr a kormányborítás,és a váltókar"szoknyája"is ,akkor ezt nem lehetett volna valami igényesebből megoldani? A kormányról még: a kormánykerék karimája túl vékony- nem jó így a fogása.(Tiszta Suzuki Swift - mármint a régiből az első kiadás)
A kezelőszervek jók,jól kezelhetőek.A klima vezérlésének megoldása nagyon tetszik,csak beállítom,hogy legyen 22,5 fok C, és lőn! Nem én variálom,hogy ehhez fűteni kell,vagy hűteni,tudja magától.Nagyon gyorsan tudja párátlanítani a szélvédőt.Az ilyen kis távolkeleti divatokat,hogy a bajuszkapcsolók nem 3-9 óránál,hanem feljebb vannak,meg hogy agyzsiborgató hangja van a figyelmeztető kongatónak,ha nyitott ajtónál benne van az indítókulcs - ezeket meg kell szokni. A vezetőülést utálom. Rövid az ülőlapja,nem lehet jól beállítani. Le fogom cserélni valami normálisra.(Remélem sose lesz szükségem az ülés oldalában lévő légzsák funkciójára!) A zene jó benne,de nem azért vettem autót, hogy jól szóljon benne a rádió. Zenét otthon szeretek hallgatni,a fotelban elterülve. Van egy rakás hangszóró szanaszét az utastérben,gyenge jelek esetén is sokáig fogja az adót,és a CD sem ugrál rossz úton.Ennyi elég.
A technikáról:jó kis kétliteres,a hangja is jó - pláne,ha már bemelegedett- de olyan sima sosem lesz, mint egy 8 szelepes hangja.(Naná - kétszer annyi szelep ugrál benne. Egy hathengeres motor -Ó,régi öreg BMW-m,régi öreg motorja!- dörmögését meg oszt pláne ne várjuk tőle.)Kulturált,modern,és ha adok neki,akkor marha nagyot lép.130-140 felett még gyorsul rendesen.Tavasszal meg jön bele a chiptuning! :) Alapról nem indul úgy,mint az előző dizelem.Az egy Audi volt(l.fent) 1,9 TDI chiptuninggal kb.110 LE.Gáz nélkül lehetett vezetni a sűrű forgalomban araszolva.Ez képes lefulladni a lámpánál,ha nem kap valami kis fordulatot- akár csak jelzésszintűt is.A fogyasztás eddig 8,3-8,7 között,nagyobbrészt kedvezőtlen,inkább városi-nyüstölős használat mellett.A váltó király. Pontos,egyértelemű,nem lehet mellédugni.Fékek jók - talán maximalizmus,hogy egy árnyalattal jobb is lehetne?!? Nagy tempónál többet vártam (de végül is nem csattantunk),normál városi-országúti tempónál meg jó.Csomagtér:aszittem nagyobb lesz.Nem lett,csak nagy.Tele rögzítő fülekkel, meg kampókkal ,meg hálóval. A pótkerék is teljesértékű könnyűfém kerék.A kocsi menet közben kényelmes (minusz vezetőülés),könnyű vezetni,a szervó sokat könnyít a kormányon.Furcsa volt megszokni,hogy milyen sokat kell-lehet forgatni ütközéstől ütközésig.Nem egy Alfa,az má´ biztos.Összességében: elégedett vagyok vele. Nagyon azt érzem,hogy Korea ezerrel be akarja bizonyítani,hogy tud autót építeni.Tud is. Csinált egy divatterepjárót(vagy mit), kellemes külsővel,ütős -sőt,helyenként király-technikával, tonnányi extra aprósággal a kiszolgálás terén,ráadásul arányos árért.Tőlünk nyugatabbra veszik is,csak a magas magyar autózási kultúrát nem hódították még meg teljesen.Ja,terepjárás :a nagyobbik gyerek kérdezte:mi az a zöld izé a belső visszapillantóban? Mondam,iránytű!Aszongya:ja,annyira iránytű,mint amennyire terepjáró a Sportage! Hát kábé.
Slusszpoén:4200 km-nél behalt az automatikus hosszbordásszijfeszítőgörgőcsapágy.Most csikorog a szíj mint az atom.Holnapután megy cserére.Megamodern atomkorszerű hipertech.
Folyt.köv.
2007.julius.
Már csaknem 13000 km-nél járunk.A szíjfeszítő cseréje megtörtént,azóta sem azzal,sem mással hiba nem volt. Illetve egy esemény,ami nem a kocsi hibája: télen egyszer esett a hó, ( nem olyan sűrűn van ilyesmi errefelé!) no aznap azonnal neki is csúsztam a járdaszegélynek a jobb elejével.A szép felni peremét sikerült rücskösre köszörülni.A Bridgestone gumi inkább nyárra,száraz aszfaltra ajánlott... Másnap vettem 4 Pirelli Scorpion télit.Azóta nem esett a hó.
A fogyasztás mostanra 8 liter alá ment.(Ennyit javultam volna??) A vékony kormánykereket megszoktam,az ülés sem lett jobb,de lassan azt is megszokom.Hamarosan jön az első kötelező szervíz. Majd arról is néhány szót,ha túl leszünk rajta.
2007.december
Szerviz megtörtént,előtte(!) s.k.olajat cseréltem.Jobb szeretem az ilyesmit magam csinálni... A gép megy,fogyasztás most a mínuszos időjárásban 9 liter felett,de szerintem így sem dráma.A múltkor beszorultam Budapesten a délelőtti csúcsforgalomba.2,5 óra alatt jutottam el az M3 bevezetőjétől a Petőfi híd túlfeléig,pedig minden létező rejtekutat bepróbáltam.Szóval ott volt időm elmélkedni,hogy milyen más lenne chiptuninggal 160-170 lőerővel állni egy helyben a mostani 140 helyett! Azért majd lehet,hogy kipróbálom! :)
A kocsiról is egy keveset: a "fedélzeti computer" átlagfogyasztás-kijelzőjének köze nincs a valósághoz. Minden alkalommal kiszámolom a fogyasztását tankolásnál,és azokat a valós értékeket írtam le itt.A kijelző általában 7,6 - 7,8 -8,1 körüli adatokat irkál.Szép is lenne...
Más:a tempomattal időnként baj van. Menet közben olykor-olykor egyszerre csak elfelejti,hogy tempomatozás van,és ötletszerűen kikapcsol. Szervizben computer rádug,kiírja:kuplungpedál-jeladó hibás! Király,hiba bemérve,cseredarab egy hét múlva megérkez,beszerel,gariban ingyé,tizenöt perc alatt.Büszkén csörtetek haza,hiba újra ugyan az.Azóta nem mentem vissza a szervizbe.Majd egyszer,ha lesz időm a gépet otthagyni egy napig.Annyira nem zavaró a hiba.
2008.08.21.
Telnek a kilométerek.Tempomat azóta nem rosszalkodik.Gyakorlatilag eseménytelen időszak.Fogyasztás 8 l körül,túlnyomórészt városias közlekedésben - olykor egy-egy szolid autópályás döngetés.Nagyon szeretem,főként a nyomatékosságát élvezem.Időközben,csak úgy kiváncsiságból, kipróbáltam egy Kia Cee´d dizelt is.Király egy gép az is.
2009.04.02.
Időközben túljutottunk a 30 000-es szervizen. Olajcsere,meg szűrők cseréje.Az olaj olyan drága volt,hogy abból pénzből autót is vehettem volna. No mind1, megérdemli a kis édes.Működik,ahogy kell.Habár... Még a szerviz előtt szép csendben kimúlt a kormányszervó szivattyú. Olyan rafkósan csinálta,hogy alig vettem észre,el is felejtettem a szürke hétköznapokban. Gyakorlatilag hozzászoktam a bicepszmunkához a kanyarban. Szégyen... A szevizben a szerelő észrevette,mikor a kocsit éppen visszaadták volna a kötelező csereberék után. Rendeltek alkatrészt,egy hét múlva gariban kicserélték,azóta minden o.k. Félkézzel parkolunk,mint a nagyok! :) Tempomat működik. Fogyasztás 7,5 és 8,5 között. Ja,terepjárás: Télen, egy havas szántóföldön nem birt kikapaszkodni egy kb.10 cm mély havas-jeges nyomvályúból összkerékkel. Csak tolta az orrát előre makacsul.(Nem terepgumi,csak téli.) Szóval vadászni nem való - de írtam már korábban is, hogy nem is tartom terepjárónak.Továbbra is szeretem, kicsit sem bántam meg,hogy megvettem. 3 éves lesz ősszel,lejár a garancia. Lehet,hogy csere?!?!? Ha igen,csak KIA.
Hibalista
- Szíjfesztő görgő,tempomat,kormányszervó szivattyú
Ide hordtam szervizbe
KIA Tóth&Beleznay
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
KIA Óbuda
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35600 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 80 TDI | Következő autója? | Kia lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
