Megfontoltan tökéletes
Szöveges ítélet
Gold felszereltséggel (és winter csomaggal) vásároltuk az autót, nagycsaládos és importőri kedvezménnyel, így ma már igen jutányosnak mondható áron, 9 millióért tudtuk elhozni. Eleve imádom a koreai autókat, eddig nem volt velük gondunk, de ez az autó, még alapfelszereltséggel is nagyon komoly. A gyári navigáció nem hiányzik, a telefon wifi-n keresztül kapcsolódik az autóhoz, így kényelmesen használható a telefon navigációja. Ezen kívül minden számunkra fontos tétel már az alapfelszereltség része. Egy, amit kicsit bánok, az a relatíve kis felni (17-es, ballonos gumikkal), sajnos a koreaiak csomagpolitikája miatt nem lehetett hozzá kérni nagyobb kereket, az csak magasabb felszereltséggel és plusz 2 millióval járt volna. De ezt utólag lehet orvosolni, bár a magyar utakra talán még jobb is a ballonos kerék, a komfortnak mindenképpen jót tesz.
Az autó óriási, elől-hátul hatalmas a tér. Szempont volt, hogy 3 gyerekülés nekünk beférjen egy sorban és ebbe bizony befér, igaz, kell hozzá matekozni és tologatni a középső üléssort, de végül is ez nem egyterű, örülünk, hogy legalább így meg lehet oldani.
A motorja zseniális, erős, érezni a 440 nm-t. Autópálya tempónál is szépen meglódul, ha kell. Végsebessége 205-206 km/h, 180-ig piszkosul gyorsul, onnantól viszont átveszi a hatalmat a légellenállás.
Alaptalannak érzem a 8 literes fogyasztásról szóló híreszteléseket (lehet, hogy összkerékhajtás esetén mérnek ennyit), én vegyesen 6 liter körül járok el vele. 120-nál 5,5-6 litert, 130-nál 6-6,5 litert fogyaszt (M3, Hatvan-Budapest-Hatvan), a vásárlás óta jelenleg 6,3 literen áll a teljes átlagfogyasztás és ebben bizony városi dugók is benne vannak. A rekordom eddig 4,5 liter, országúti 80-90-es max sebességgel. A váltó szépen teszi a dolgát, nagyon finoman vált, de ez az első automataváltós autóm, tehát nincs összehasonlítási alapom.
A minőségre panasz nem lehet, nagyon csendes, érezni, hogy egyben van az egész autó. Az ülések is rendkívül kényelmesek, én derékfájós vagyok, de ebben gond nélkül levezetek több száz km-t.
Egy kis adalék: a sebesség mutató alig csal, 130-nál 128 körül megy GPS szerint.
Ami nem tetszik, az az audio rendszer minősége, pontosabban hangereje. Ebben az alap rendszer van, elöl még egész normálisan szól, viszont a középső üléssorban utazók semmit nem hallanak. Hiába állítom a fade-et teljesen hátra, akkor is rettentően halk, mintha a hátsó ajtókban lévő hangszórók iszonyatosan le lennének fojtva. Ezen még nem tudom, hogyan lehet segíteni.
Mindezek fényében csak ajánlani tudom a Sorentót. Családi autónak ideális, SUV létére. Ma már az egyterű kategória teljesen megszűnik, de ezzel az autóval a nagycsaládosok se járnak rosszul.
Hibalista
- Hátsó hangszórók hangereje nagyon gyenge.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Qashqai | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
