Az őszinte autó, nagy tér, nagy luxus, korrekt áron
Szöveges ítélet
Volt már Sorentom, a kettes szériából, az is nagyon jó volt. Annyira más ez az autó, hogy ahhoz már nem lehet mérni. Az első benyomás, hogy "alacsony" nem kell úgy felülni, terepjárósan. Olvastam a 4*4 magazinban az adatokat és nem ért meglepetésként, hogy az autó alacsonyabb lett, ezért kényelmesebb beszállni, de ezzel már az aszfaltot elhagyva nagyon kell figyelni, az első kötényét hamar odaveri, "sportosan" lent van. Szóval nagyon kényelmes beszállni és nagyon kényelmesek a nagy "amerikai" ülések. A BMW-ben rengeteg százezer forintba került az a komfort ülés, amibe jó beszállni, ebben meg van! Jó vezetni, nem sarkall száguldásra, igazi utazó autó, iszonyú nagy hellyel. Mikor telefonálok, gyakran kérdezik, hol vagyok, mert nem hallják a kihangosítót és azon keresztül az utazás zaját. Az önvezetése nagyon tetszik, nem rámegy az előtte lévőre és erősen fékez mint a BMW, hanem szépen utoléri és fokozatosan lassít. Ami meglepett, hogy nem automata a fényszóró magasság állítás, nincs fényszórómosó, kivették a kocsiból az automata parkolást, pedig azt már a kettes Sorento is tudta, az Importőr szerint, nem volt rá igény... Hát a hardver így is úgy is benne van (önvezetés miatt), minek törölték a szoftvert? Amit helyette adnak az a játék a kulccsal, hogy a kocsit távirányítással ki lehet állítani szűk helyekről... Na a gyakorlatban ez úgy működik, mikor beteszem a kocsit a két beállós garázsba és nincs kedvem a két kocsi közé bemászni, hogy kijárjak, a kocsit távirányítással próbálom kihozni, de mivel a bal oldalon a fal mellett közel van egy vödör, rögtön lekapcsolja magát a rendszer, mert túl közel van. Szóval így jár ki szűk helyekről:) Erre meg volt igény...
Tegnap töltöttem bele AdBlue-t kicsit megijedtem, mivel 5 liter betöltése után a digitális kijelző egyáltalán nem jelezte, hogy emelkedett volna a szint. Elvittem egy körre, de semmi. Másnap úgy kb 50 km megtétele után elkezdett lassan emelkedni a szintjelző. 100 km után már felment annyira, ami szerintem reális. Ez azért érdekes.
Ezek semmiségek, az autó szuper, de objektíven akartam írni róla.
9.000 Km
Azóta már ismét töltöttem bele AdBlue-t, most már azonnal jelezte a műszer, a gond megoldódott. Visszatérve a fényszóró magasság állításhoz, azon felül, hogy nincs benne az automata magasság állítás, a kézi tekerős gomb nincs kivilágítva. Este, mikor igazán szükség lenne rá, a sötétben kell tapogatózni. Az autó továbbra is kifogástalan, nagyon kényelmes és jól megy. Jól hangolt az automata sebváltó, kis fordulattól húz, így még egy kis vezetési élményt is ad. A csomagtartó olyan hatalmas, hogy megvettem hozzá a "kutyarácsot", ha pakolni kell, plafonig legyen. De eddig még nem volt szükség rá, minden csomagot elnyelt gond nélkül.
22.000 Km
Egy tanulságot megfogalmaznék, nem a szervízzel, a szalonnal kapcsolatban. Az értékesítés során szóban megegyeztem egy kiegészítő szolgáltatásról az értékesítővel, a szerződésbe nem került bele, mikor később szükségem lett volna a szolgáltatásra, az értékesítő azt mondta, nem tudja elintézni, nem az Ő döntési szintje, de mikor el kellett adni az autót, akkor simán megígérte, mivel nekem az fontos szempont volt. A tanulság az, mint mindig, a szó elszáll az írás megmarad. Sokan mondják, hogy 8 liter alatt eljár a dízel, de mivel és sokat pályázok, nekem beállt 8,5 literre a fogyasztás, amit nem tartok soknak. Ami az évszakváltozásokkal feltűnt, hogy 13 fok környékén, elkezdenek halkan nyikorogni az albakok a keretben, pár milliméterre leeresztve az ablakokat a nyikorgás megszűnik. Egyeztettem a szerviz vezetővel, Ő is tapasztalta, más Kiában. Úgy tűnik ez konstrukciós hiba, hogy bizonyos hőmérsékleten befeszülnek az üvegek a keretükbe. Ettől függetlenül (szerencsére nállunk nem ez az átlag hőmérséklet az évben) az autó jó, továbbra is élvezem.
32.000 km
Megvolt az első kötelező szervíz (természetesen az olajat 15.000 km-enként cserélem). Szerencsére a szerviz már rájött az ablakoknál jeleneztő ciripelés okára. Kívülről az ablakkeretre ragasztott króm dekor ciripelt. Rögzítették rendesen a dekor elemeket és a ciripelés megszűnt. Még egy adalék a rendkívüli Kia garanciához, egy helyen a légterelő festése megadta magát, szó nélkül cserélték.Az autó továbbra is hibátlan, nagyon szeretem én is és mindenki más, aki beleül.A 2,5 tonna vontatási képesség remek ajánló levél a karosszéria merevségéről, azonban ehhez inkább az Amerikában kapható háromliterest ajánlanám.
Én 2 tonnát vontatok vele, de a fogyasztás 8,5 l/100km ről 12,5 l/100km re ugrik. Ez is elég már a 2,2 -es motornak.
A legszomorúbb talán az, mikor ezeket a sorokat írom, több ismerősöm is vásárolna dízel Sorentot, viszont a kereskedések azt mondják, 2023 nyara előtt biztosan nem jönne meg...
65.000 km
Az autó csak megy, nem romlott el semmi. A szervízben ugyanúgy örültek neki mint én, azt mondták nincs náluk másik ilyen autó ami ennyit ment volna, így kíváncsiak ők is. Talán így télen elmondhatom, hogy a II-es Sorentóból annyira hiányzott a szigetelés, hogy a hideg szó szerint húzta a bal vállam. Most, hogy voltak hidegebb idők, az ajtók érezhetően, kellemetlenül hidegek, a légterelő fúvókákkal azért fel lehet melegíteni, nem olyan vészes mint a régiben volt.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
JP Kia Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | X6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
