Nagydarab, ostoba traktor
Szöveges ítélet
Az új XC90 után gondoltam kitekintek, hisz annyian dícsérték ezt az autót. Ami az előnye: jó nagy, az ajtók is olyanok, hogy ha epilepsziaroham közben szállsz be, akkor sem vered be a fejed. Az első és hátsó ülések nagyok, hátul hatalmas a lábtér. A harmadik üléssor pont olyan, amit minden videóban elmondanak: inkább design elem, ott ülni egy felnőttnek egy 30+ km-es úton...Raymond Reddington vallatója talált ki hasonlóan szadista kínzásokat a Black List sorozatban. Ennyi jót tudok elmondani sajnos.
A másik sajnos, hogy 2wd-vel vettem. Bedőltem annak a sok szakértői maszlagnak, hogy "betonra minek 4wd", meg "hobbíterepjáró a lúzerek választása, ha már 4kerék, akkor az legyen difizáras". Hát nem. Ehhez a büdös nagy kasztnihoz bizony jól jött volna a 4 kerék. Nem beszélve arról, hogy álló helyzetból kikanyarodva, egy kicsit nagyobb gázt adva kipörgött a kerék és nem sport üzemmódban. (miért? hol az elektronika?) Szégyenkezve néztem körül, ki látta, hogy egy elefánttal kapartatok. Hülyegyerekcsaládapa feeling. Nem akartam. Tisztelt Bíróság, nem én tettem, hanem ez itt...
A menetteljesítményről kettős érzéseim vannak. Városban elég jól viselkedett, viszonylag fürge tehén. Autópályán amikor elérte az utazósebességet, akkor ismét rendben volt. De addig...az az órmótlan üvöltés...mint amikor a vadparaszt rászabadul a bitumenre és csapatja le a sarat. A hanghoz képest nem ment ez olyan jól, lássuk be. Kisebb fordulatokon, hidegben is megvan a traktor feeling. A régi dízel Mondeóknak volt ez a vállalhatatlan munkagép hangja. Gagyi, na.
De ami apróságnak tűnhet, de a legtöbbet káromkodtam miatta: a telefon kihangosító. Egyrészt a beszéd közben a hangerőt a maxon kell tartani, főleg autópályán. Nem túl csendes ilyenkor a beltér. Majd a következő híváskor, amikor a saját telefonod adja a búgó hangot...most is összeszorul a se....szívem! Úgy üvölt, hogy századjára is azt hittem egy kamion dudált rám valami tuningolt hajókürttel. Miért???? Miért kell egy kihangosítónak bármikor, bármilyen körülmények között ilyen hangerő? Aki ezt megtervezte, egész nap ezt hallgattatnám vele. Raymond Reddington elismerően bólint ismét. Ezzel infot lehet kinyerni a legádázabb drogbáróból is.
Aztán egy év alatt a műanyagok elkezdték a saját zenéjüket játszani, különböző idegesítő frekvenciákon. Majd a motortérből is elkezdtek mindenféle zajok beszivárogni.
Egyszerűen, egy év használat után úgy éreztem magam, mint a jó családból származó mérnök úr, aki valami faluvégi kocsmában nagyon rossz társaságba keveredett és most készül inkább bambára inni magát, hogy ne fájjon annyira. Sajnálom, láttam mennyien rajonganak ezért az autóért, de ez egy iszonyatosan alpári csinálmány. Valaki a német autókhoz hasonlítja. Sajnos jogosan. Volt nálam 3 hétig egy másfél éves Golf, aminek a vezető ülés oldali majrérúdjából ennyi idő alatt kikopott a rugó és az első balranézés során izomból szemöldökkel visszaigazítottam. Szóval lehet, hogy ez német autó minőség, de akkor a német autók ereszkedtek ilyen mélyre.
Nem szerettem. Nem fog hiányozni. Egy Dacia vagy inkább Lada után biztosan űrtechnika, de akinek volt már normális autója, az hamar belátja majd (egy éven belül biztosan): ez egy fstalcska. Hiányzó betűket kérem bepótolni.
Köszönöm a totalcar-nak, hogy néhány sofőr életéből kivehetem a potenciális keserűt.
Ui.: a dél-koreai sorozatok tetszenek. Ez az autó méltatlan még azokhoz is.
Hibalista
- Kettős tömegű, változtos elektronikai mizériák (kijelző, tempomat)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | XC90 | Következő autója? | XC90 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
