A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Sorento (2015)

Sorento EX Premium 2,2 CRDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Már majdnem megutáltam

Szöveges ítélet

Egy éve vettem egy full extrás dízel Sorrento-t. Előtte 10 évig egy újonnan vásárolt Chevrolet Captivával jártam, amivel borzasztóan meg voltam elégedve. Mivel a típust érdemben nem fejlesztették tovább ez idő alatt, így keresni kezdtem új típust.

Nem akartam huszonmilliókért prémium márkát, de szerettem volna továbbra is 7 ülést, 4x4 hajtást a hóban, enyhe terepképességet, jó hifit, nagy csomagtartót, stb.
Szeretem a Japán és Koreai márkák megbízhatóságát (a másik autóm Subaru), ezért esett a választásom a Sorrento-ra...

Katalógusok, hazai és külföldi tesztek böngészése után jutottam el a tesztvezetésig, ami persze nem lehetett elég alapos 3 kilométer alatt a szerviz környékén.

Az első meglepetés az autó átvételét követte:
Nem voltam elég körültekintő - mint ahogy a kereskedő sem... -, és sikerült a 360 fokos kamerarendszer hibájával hazavinni az autót. Az 5000 km-es olajcsere során elvégzett szemrevételezés után a szerviz is úgy döntött, hogy valóban rossz a bal oldali kamera, és megrendelte azt Koreából egy komplett tükör formájában.
Amikor az alkatrész megérkezett, nekiálltak kicserélni, én várjam meg nyugodtan. Másfél óra múlva kérdésemre kiderült, hogy a csere sem segített. Hazamentem, ők pedig próbáltak rájönni a megoldásra. A gyár felvilágosította a szervizt, hogy van egy kalibráló készlet, amivel sikerült még két napig legózni. Az autót úgy adták ki, hogy valóban lett baloldali kamerakép, de az összes többi kamera szinkronja elment, és egyetlen egyenes vonalat sem mutattak a sávban vagy a járdasziget mellett. Még két alkalommal járt emiatt a Sorrento a szervizben, de tökéletes így sem lett a kép. Nem is csoda, hiszen egy kőkori szerviz laptopon próbálták szerencsétlenek beállítani. Már nem is érdekel, sikerült lemondanom a felesleges extrákról, mint:

Sávelhagyás figyelmeztető. Semmire sem jó. Halkan figyelmeztet, hogy elhagytam a sávot, miközben már benn vagyok az árokban. Aki aludni akar vezetés közben, az még várjon néhány évet!

Adaptív tempomat. Nem lehet stresszmentesen vezetni autópályán, kivéve ha követni akarunk egy másik autót. Ha meglát a sávban egy másik autót még azelőtt, mikor te szép nyugodtan behúzódnál a belső sávba előzni, rálép a fékre. Ha netán mégis kivársz az előtted haladó mögött mert a belsőben egy gyorsabb kolléga közeledik, akkor a szabaddá vált belső sávba húzódva idegbeteg módjára gyorsít vissza még ECO drive módban is, sőt visszagangol a szerencsétlen automata váltó. Úgy általában a tempomat silány termék, ha egyenletes tempónál bekapcsolod, visszaesik 4-5 km/h, és onnan kezdi összeszedni magát. Az emelkedőn oda-vissza kapcsolgat a váltó idegesen.

Hűtött, fűtött motoros ülések. Jó sok hibalehetőség, cserélhető szűrő a szellőztetéshez, mégis kényelmetlenebb, mint egy jó szövet. Ráadásul gondolom nehéz mint a sár.

Apropó súly. Az autó olyan, mint egy nagy rakott szekér. Le akar esni az útról, pedig SUV létére túl alacsony az építése, rázkódik, és a fogyasztása sem megy le 10 liter alá. Érdemes volt belerakni a ma már elengedhetetlen motoros csomagtérajtó nyitást is...

A fűtés most a hideg télen kritikán aluli volt. Egy hosszabb francia síutazásunk alatt sikerült megfáznunk a kocsiban. Kizárólag a max állásban volt képes a klíma elég meleget produkálni. Az ablakok szigetelése pocsék, süt rajtuk a hideg vagy a meleg. Arról nem is beszélve, hogy rövid távokon kivárhatatlan a meleg levegő. A régi Captivámban volt kiegészítő fűtés, gyári alap...

A navigáció olyan, mint a legtöbb. Nyomába sem ér bármelyik telefonos cuccnak, de sajnos a mai phone mirroring nem fért bele.

A táblafelismerő rendszer jól működik, mutatja a sebességkorlátozást, csak a kereszteződéseket nem veszi észre. Akkor meg minek?

Hogy mondjak jót is:
A hifi szépen szól, és egy év alatt, valamint közel 30 ezer kilométer alatt nem történt semmi meghibásodás. Ha ez a kettő nem lenne, akkor utálnám. Majd meglátjuk...

Hibalista

- Nem romlott el semmi. Ebben nem lehet csalódni.

Ide hordtam szervizbe

Pappas:Udvariasak, igyekvők, de a nálam tapasztalt probléma kifogott rajtuk.Sajnos eleve hibás volt a bal oldali kamera, így emiatt van szerviz tapasztalatom:Háromszor vittük vissza az autót, és az utolsó alkalommal már mi próbáltuk egy ratyi szerviz laptopon bekalibrálni a kamera rendszert. Mondanom sem kell, hogy így sem lett tökéletes. Ez akkor most a szerviz hibája?

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2016
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Captiva Következő autója? CX-9
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Sorento 2015 (2015)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)