Majdnem német
Szöveges ítélet
Egy 2006-os Honda CR-V után ültem át bele. Amit a Honda után tudtam, hogy automatát akarok és bőrülést csak szellőztetéssel. A távolságtartó tempomat és lehetőség szerint 7 ülés voltak még olyan extrák amiket szerettem volna.
A 7 üléstől el tudtam volna tekinteni. Végül az ár miatt döntöttem a KIA mellett, mert ilyen felszereltséget csak a prémium autók kínálnak, sok-sok millióval többért. Mivel külföldön inkább bérautóval közlekedek, szoktam hasonlítgatni a KIA-t a többi autóhoz. A beltér minőségérzetét tekintve az Q5-ös Auditól messze van, a CLA Mercedest megközelíti, az X3-as BMW-t eléri. A motor-váltó-futómű téren mindegyik jobb a KIA-nál. A kinézetét tekintve, főleg elölről és félprofilból megkockáztatom, hogy jobban néz ki bármelyiknél. A hátulja átlagos. Az egyéb márkákkal szemben nincs szégyenkeznivalója, a legtöbbnél kívül-belül jobb. Vezetni kellemes, hosszú távon sem fárasztó. Jellemzően öregurasan megyek tempomattal az autópályán. Németországban 140-el, ritkán 160-al. Felmegy egészen 190-200-ig, de az már nem az ő terepe. A kormány rángatásával észnél kell lenni, mert nem egy sportautó. Az elektronikus kütyük teszik a dolgukat, bár a sávelhagyás figyelmeztető csak pittyeg, azt is halkan. Ha elalszik valaki, akkor vége a dalnak. (Épp most szálltam ki egy A3-ból, úgy működik a sávtartó elektronika, mint az álom...) Az autó nem hangos, hosszú távon sem fárasztó. Meg azt is hallom, amikor a gyerek hátul az orra alatt mormog valamit... :-) A nyitható panorámatető is vagány, van egy kis kabrió feeling, de 80 felett kezd zajos lenni. A parkolóautomatikát ritkán használom, csak amikor nagyon szűk a hely és nem akarok nekikezdeni, amíg nem vagyok biztos benne, hogy befér. Eddig még nem volt gond vele. Ja a Navi egy kicsit butácska a fent felsorolt autókéhoz képest, de legalább egyértelmű a kezelése. A térképet elvileg minden kötelezőnél frissítik, de ennek ellenére nincsenek meg neki pár éves utak. Ellenben a hifi bármihez (is) csatlakozik és lejátszik bármilyen tartalmat. A csomagtartó akkora, hogy kis túlzással esernyővel kell kipiszkálni a végéből a cuccokat. Jó lenne bele olyan elválasztó, mint amit a németekbe lehet kapni, vagy legalább olyan, mint az XC 90 felhajtható elválasztója. Az ülések hajtogathatósága szuper, a 3. üléssor megközelíthetősége is rendben van. Állítólag... :-) A gyerek imádja, hogy ott is van klíma.
Az összbenyomásom nagyon jó. Talán egy 8 sebességes ZF váltó vagy egy 9 sebességes Mercedes váltó elférne még bele.
Hibalista
- Visszahívási akcióban cserélték rajta az üzemanyag szint jeladót, de én nem észleltem semmi hibát ezzel kapcsolatban. - Németországban egyszer tankolás után nem indult el. Minden létező hibakódot kiírt, hogy mit kell "check-kolni". Párszor megpróbáltam beindítani, aztán mire előkotortam az assisstance telefonszámot a csomagtartóból, beindult. Azóta eltelt 5-6000 kilométer és megy gond nélkül.
Ide hordtam szervizbe
KIA Zakar - Itt vettem az autót. A rablásgátlót nem sikerült beszereléskor felprogramozni, a META márkaszerviz aztán telefonon elmagyarázta és megcsináltam. A megrendelt váltózárat nem sikerült az átadásig beszerelni (a távolság miatt a mai napig sem...). A mai napig találok itt ott védőfólia cafatokat, amik az átadás előtt nem lettek teljesen eltávolítva. Egy köztes olajcserére kért részletes ajánlat egy "nagyjából ennyi lesz" jellegű kőműves árajánlat volt. Értékelés 1-es, na jó 5-ös, mert ők legalább adtak autót 1,5 napos kipróbálásra.Autó Óbuda - A finanszírozó által elsődlegesen kijelölt márkaszerviz. A téli gumival kapcsolatos kommunikáció csúszott félre úgy, hogy végül, mivel sürgős volt, nem az a gumi lett, amit akartam, és drágább is volt. Értékelés 1-es
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Pappas Autó, Kárpát utca - Miután a másik két szervizzel nem volt meg a kémia, ezt választottam, ide hordom jelenleg is. Nem volt gond az autóval, így nem tudom, hogy javítani is tudnak e, de a kötelező dolgokat gyorsan, udvariasan elvégzik. Jó előre be kell jelentkezni, mert mindig tele vannak. (Lehet nem véletlenül?)Értékelés 8
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | CR-V | Következő autója? | RX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
