A Koreaiak már a spájzban vannak
Szöveges ítélet
17 éves koromra, mikor az ember legálisan elkezd kocsit vezetni már menthetetlenül fertőzőzött voltam a japán autók szeretetével, tiszteletével.
30 éves koromra ez, követve az autógyártás tendenciáját, tovább kristályosodott a Japánban gyártott japán autók tiszteletére.
40 éves koromra, a vezérlőelv a garancia lett. Ebben ma a koreaiak verhetetlenek, ha támaszt keresünk ehhez, elég ha megnézzük a német használtautó piacot és ezen autók értéktartását.
Mért pont ez az autó?
Az, hogy SUV, nem is volt kérdés. Sokat autózom, Magyarországon és nem autópályán. Az utolsó sedan-nál fogalmazódott meg bennem, mikor úgy odavertem a kocsim alját az aszfalthoz egy vidéki úton, hogy az csak úgy szikrázott, mintha valami forma egyes futam résztvevője lennék, én már nem akarok fékezve és szlalomozva járni közúton, mintha gyakorló pályán lennék. Mivel a Magyar Közútban nem bízhattam, hogy tisztességes utakat csinál, alkalmazkodni kezdtem és a SUV kategóriára váltottam.
Nézzük a garanciákat, a tényeges garanciákat, a gyáriakat. Ugyanis csak ez mutatja meg, hogy adott márka mit hisz, mit hisz, meddig gurulnak el az autóik gond nélkül. A himi-humi biztosítás alapon kötött kiterjesztett garanciák csak azokat tévesztik meg, akik még nem tudják mit jelent ez valós probléma esetén (nekik kívánom sose tudják meg és ne legyen rá szükségük, de azért kezdjenek el spórolni, kp-t)
Szóval a nagy átlag azt hiszi, hogy a terméke 100.000 km-t tud elmenni gond nélkül.
Van aki azt hiszi, hogy kilométer korlátozás nélküli garancia a nyerő, de csak két évig hiszi, hogy jó lesz a terméke.
Nagyon kilóg ebből a sorból a 7 év, 150.000 km GYÁRI garancia.
Az autó
Az ára a fentebb utalt típusokéhoz képest, a fullos és azonos felszereltség estén majdnem fele a konkurenciához képest. Igen, most már nyugodtan le lehet írni, hogy konkurencia.
Adott egy autó, ami fele annyiba került, a gyár azt hiszi, hogy sokáig jó lesz és minden benne van. Ülésfűtés/hűtés, magától beparkol mint a legügyesebb autós oktató, a motorja halk, utastere nagy, kényelmes és a panorámatető szédítő, miközben a 10 hangszórós hifi szól, stb
Az egész család hamar megkedvelte. Még ez a kis hó is jól jött, mert a kocsi „ólom lábakon áll”. Nagyon nehéz kihozni a sodrából.
Észrevétel, talán amin még javítani lehetne az a kocsi szigetelése. Az, hogy javítani való van rajta, már az elején világos volt, mikor a kellemetlen kinti szagok nagyon hamar utat találta a beltérbe, még belső levegő keringetés mellett is. A gyanúmat csak igazolja a hideg tél. Vezetés közben a bal kezem és combom „húzza a hideg”. Nincs huzat, de az ajtó és a B oszlop hideg. Ilyet eddig egyik kocsimban sem tapasztaltam.
Ennyit tudtam felhozni negatívumként a rengeteg, valóban rengeteg jó élmény mellett. Szóval én azt mondom, koreaiak még nem érkeztek meg, de már a spájzban vannak!
10.000 km
lett még egy észrevételem, a gyári navi, annyira előzékeny, hogy beírva a címet, hihetetlen megérkezési időket képes kiírni, minél távolabbi a cél, annál arányosan több idő kell az eléréséhez. 200 km-en már 45 perc többlet a google tervezőjéhez képest, 600 km -en már 1 óra 24 perc. Szóval eleve beleszámolja a kávé, kaja és egyéb szüneketet?:)
100.000km
hát eddig jutattunk két éves korára,
továbbra is nagyon jó útitárs, s nagyon szerethető, eddig aki beleült, teljesen ledöbbent, hogy idáig jutott már a Kia.
Ami azért kár, hogy megint tél van, megint hideg van és hát a szigetelés az nagyon hiányzik. Csak pulcsiban és meleg nadrágban esik jól a vezetés, mert annyira húz a hideg a jobb vállamon és combomon, a műanyag felületek jég hidegek. A 20.000 km-es olajcsere periódusok profin ki vannak számolva, szoktam ellenőrizni, nem megy a minimum szint alá az olaj mennyisége, szóval nem az az utántöltős fajta. A kötelező szervizeken kívül nem kellett rajta csinálni semmit.
A kapcsolható összkerékhajtás szintén egy olyan plusz, amiről nem szabad lemondani. Mikor a hóba kiviszem játszani, nagyon érezni a különbséget, hogy mikor van automata módban az „összkerékhajtás” és mikor van fixre zárva és csak teszi a dolgát.
Sok helyen olvastam, hogy az új verzióban már 150 % al több hangszigetelőt használtak, remélem ez a hideget is kint tartja
165.000 km
Most cserélem le és igazán jó társam volt. Minden igényem kielégítette és olcsó fenntartás mellett tette a dolgát, de nyilván most még ér valamit, 200.000 km alatt. Egyedül a hátsó osztómű ment tönkre rajta, még garancia alatt. De azt meg szó nélkül cserélték.
Hibalista
- semmi - 149.000 km -nél a hátsó osztómű, de garanciában cserélték
Ide hordtam szervizbe
Kia Dakó
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 165000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | cx7 2,3 benzin | Következő autója? | Grand Cherokee Summit |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
