Nincs kiút...
Szöveges ítélet
A cím rövid magyarázatra szorul. Általában 1 év után már keresem, mire cserélem majd az autómat. Mi változott most? Majdnem semmi. Mindössze annyi, hogy a Sorento-ból nincs kedvem kiszállni.
Pedig van nála csendesebb, szebb, gyorsabb, kifinomultabb utastérrel rendelkező jármű - no a Sorento anyagválasztását nem nehéz felülmúlni -, sőt takarékosabbat is gyártanak itt-ott. Kipróbáltam azokat is, és választottam a Sorento-t. Nem is feltétlenül a pénz döntött, de kétségtelenül jól jártam.
Ideje az autóról is írnom.
Sokat beszélnek más autóknál arról, hogy milyen jól elfér a térd-fej-váll-stb. Nos ez itt értelmét veszti. Nem pazarlóan nagy a tér, de minden emberléptékű, a helyhiányt még megemlíteni sem érdemes. Mindemellett parkolni is könnyű, nem túl nagy az autó. Beszállni egyenes derékkal lehet, nem kell "beülni", mint a cm-ekért vívott harc közepette megépített személyautókba. Terepjáróval járni jó, a családom is hálás érte.
Utazás közben minden a helyén van, a vezetőülés elektromosan állítható be, pontosan a megfelelő helyzetre, az űlőlap első és hátsó része külön emelhető-süllyeszthető. Az autó csendes, csak az alsóbb fokozatokban hallani a dízelmotor kerregését, 70-80km/óra felett ez eltűnik.
A kényelmes utazótempó 150 km/óráig tart, ekkor 3.200-at forog. Nyomaték mindig van elegendő.
A felszereltség megítélése nem egyszerű. Beszállás után nem nyűgöz le az olcsó szövet és műanyag, a (mű)fabetét pedig inkább mosolygásra ad okot. (én szeretem...) Ámde: lényeges felszerelés nem hiányzik, sőt, minden benne van, ami elvárható.
A belső tér a puritán anyagok ellenére csendben van, zörgés, nyikorgás nem hallható.
Ez egy egyszerű, őszinte, kicsit tenyeres talpas használati tárgy a mindennapokra, vagy bármely más alkalomra. Nincsenek kiemelkedő erősségei, de gyengéi sem. Kis hazánkban nagy előny a strapabíró futómű, a magas oldalfalú gumikkal. Versenyzők kerüljék, ez egy utazóautó.
Megéri-e az árát? Modellváltáskor vettem, az akciós ár alatt, így biztosan. A listaára 8,5 millió, nem kevés. Talán használtan.
Terepjárónak látszó 2 tonna körüli tárgyak esetében mindíg szóba kerül a biztonság. Az én autóm már bizonyított: egy büszke német középkategóriás autó tört össze recsegve a parkoló autóm oldalán. A Sorento-nak nem sérült a fényezése(!), sem az oldalsó műanyag elem, habár az eset után az érintett helyen fénytörést fedeztünk fel. Hm.
A fogyasztás 50-50% város és autópálya mellett itthon 10L, külföldön 8,5L.
A szervíz - mindenki minősítse maga - 15.000 km-enként 45-75.000 Ft. Ha lejár a garancia, biztosan megoldható olcsóbban, de az értő gondoskodást biztosan megérdemli/meghálálja.
Ha szabad visszautalnom a címhez - Nincs kiút... - nincs, mert nincs okom keresni. Majd úgy 300.000 km után.
Hibalista
- 1 db motor - gyári hiba, garanciális csere 10.000 km-nél gyors, példamutató ügyintézés - KIA Auto Don
- Légzsák visszajelző - még nem találták a hibát
-
Ide hordtam szervizbe
KIA Verda Autóház Veszprém - udvariasak, de NEM ajánlott
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
KIA Auto Don Budapest - ahogy a nagykönyvben.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ez marad még sokáig |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
