A VITO után kellemes meglepetés
Szöveges ítélet
Európai kivitel, még garanciális volt 2,5 éves a vásárláskor.
Nagyon készséges volt a vezérképviselet a vásárlás elötti információkérésemre. A szervizben sem kegyet gyakoroltak a problémák megoldásánál. Remélem, a KIA megtartja vásárló barát viselkedését és nem csak a gépkocsi eladásánál barátságosak, mint egyes cégeknél (Mercedes, Iveco).
Egyenlőre, elégedett vásárló vagyok.
Csendes, kellemes útitárs. A hátsó merev tengely kissé elpattog kanyarban az úthibákon, 130-as tempó felett iszákos de jóval több jó tulajdonsága van mint „rossz”.
2. rész 2007-10-07: Kedvező megítélésem azóta sem változott, bár lényegesebben kevesebbet használom, megszűnt az új autó varázs. Néhány tapasztalatomat megosztanám azokkal akik ilyen autó vásárlásán gondolkodnak:
- Chip tuning: a motor karaktere megváltozott, kis fordulaton még nagyobb a nyomaték, városi nyugodt autózáshoz szerintem sok is, hiszen a váltó áttételei nem változtak. A fogyasztás nálam emelkedett, szerintem se lehet nagyobb teljesítményt előállítani kevesebb fogyasztással, mint azt sokan állítják. A végsebesség GPS-szel mérve 180 km/órára nőtt a mutató 194-t mutatott. Különben a km-óra minden tartományban többet mutat 10-14 km-rel. A száguldást a futómű és a fékek jól bírják, de a fogyasztás jóval felette van az én lélektani határomon. Vontatásnál is hasonló a helyzet, jó 1,5 tonnás terheléssel a sebességnek emelkedőn is csak a lábam szabott határt légkondi használata mellet, de ennek meg van az ára kb.100km-es sebességgel haladva a 80 literes tank 520km-ig tartott ki.
- Külső: szerintem még mindig jó kiállású, nem amortizálódott a forma. A fényezés és karosszéria jól bírja az idő múlását. Az alváz festése már nem olyan időt álló.
- Belső: itt látszik az idő vasfoga a műanyagok karcolódtak, a kormány megkopott.(90 e km)
- Gondolkodtam a lecserélésén egy automataváltós terepjáróra, mert kuplung városi araszolgatásnál fárasztó, de nem akadt vevő aki az én általam elgondolt árat megadta volna.
Közben lázasan keresgéltem, próbálgattam a lehetséges utódokat, rá kellet jönnöm igazán jó automataváltó nincs ebben a kategóriában dízel autókhoz (szerintem!) és hosszas vajúdás után megint a KIA-nál kötöttem ki, de akkor minek cseréljek le egy általam jónak tartott autót min. 4 milliós ráfizetéssel egy automataváltóért.
2009.02.01. Megvettem az utódját Kia Sorento 2008 Ex Premium Aut, bőr kivitelt. Sok gondolkodás és számtalan márkás terepjáró kipróbálása után, barátokkal, ismerősökkel megbeszélve nem találtam kedvezöbb ajánlatot.
2009.03.07. Az utód gyors tesztje: még keveset használtam de az első benyomásokat leírnám.
A motor határozottan hangosabb a váltó is több hangot add jelenlétéről de, lehet a kevés km. futás is az oka ( gondolom én). A fogyasztás kicsivel kedvezőbb, a motor az előd chiptuningjával szemben is erősebbnek tűnik. A futómű is talán a gumik miatt Kumho gyári (új) és a Pirelli Street (régi) gördülési komfortja miatt zajosabb. Érdekes a rugózás hangolásán nem éreztem akkora különbséget, mint a barátom koreai sorentojánál, de tényleg fékezésnél billeg, nem annyira zavaró mint a tesztekben írják de érezhető. Talán az automata váltó motorfék hiánya miatt adódik, vagy változtattak a hangoláson, mert az előzőnél nem tapasztaltam.
Felszereltségben a magyar fullos sok extrát nem tartalmaz, amit a német közép igen (teljes könnyűfém felnis pótkerék, tároló fiók az ülés alatt, pohártartó, hamutartó a középkonzolon hátul).
Az autóban lévő Kenwood DNX 8220 BT multimédia és navi nem csak árban de működésében is csúcs, bár a garmin alapú térkép szerintem nem olyan jó mint az ígo.
A többit majd később.
Hibalista
- A generátor csapágy az első külföldi utamon (Franciao.), gond nélkül hazajöttem töltés nélkül. Szó nélkül kicserélték a komplett generátort, bár kicsit sokáig kellet várni (nem volt Európában raktáron).
- A klíma nyomócső kicsit eresztett, kicserélték, bár megjegyezték – csak a német garancia miatt, mivel ott a klímára is vonatkozik a három év garancia (nem a megfelelő típust küldtek de a régivel házasítva beépíthetővé vált).
- Nem vészesen szivárgott a főtengelytömítés a tengelykapcsolónál a garancia lejárta előtt kicseréltettem.
- Bár utána hamar szivárogni kezdett, nem volt értelme.
-
Ide hordtam szervizbe
AUTO-DON KFT.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | MB VITO L 110 D | Következő autója? | 2005. Lehet, hogy KIA.-2009.02.01.biztos, hogy Kia. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
