A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2017)

Rio 1,25 MPI Silver 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Paprika

Szöveges ítélet

A feleségem számára (kis)városba, város környéki rövidebb-közepes utakra kerestünk "második" autót. Az elképzeléseink az alábbiak voltak:
- 1,2-1,3 liternél ne legyen nagyobb a (benzines) motorja, száguldani nem akarunk, de haladni lehessen vele (sportautó nyilván nem lesz ennyiből).
- Férjünk el benne négyen, akár 1-2 órát is kényelmesen (nő a két gyerek, kell a lábtér hátul is).
- Csomagtér nem szempont, mindig keveset pakolunk és van "családi", "nagy" autónk (H Astra), azt sem pakoljuk tele szinte soha. Nem is értem a csomagtér-fétisisztákat... :-))
- Használni szeretnénk, nem babusgatni, tehát legyen megbízható, amennyire lehet.

Szépen sorban letudtuk a "keressünk 1, majd 2, végül 3 millió forintért használtautót" köröket. Egyszerűen nem találtam olyat, amiért nyugodt szívvel fizettem volna, így maradt az új autó vásárlása. Itt a fenti lista bővült a lehetőleg hosszú garancia (5 év vagy több) igényével. Megnéztük amit lehetett és elérhető volt a közelben (Dacia Sandero, Renault Clio, Suzuki Swift), végül a Riot választottuk. Illetve leginkább én választottam, mert a rövid próbaúton azonnali szerelem volt. :-)

A negatívumok (legyünk rajta túl gyorsan az elején):
- Belül sok a műanyag és látszik is rajta. Engem nem zavar, mert G Astrán edződtem, de van aki finnyás az ilyesmire. Egy Clio azért igényesebb(nek hat) belül.
- Az alvázvédelem nagyon gyengusznak tűnik, de majd az idő megmondja, mit is ér.
- Kumho gumik? Gond ugyan nem volt velük eddig, de azért...
- Pár nap állás után mintha gyenge lenne az akkumulátor, picit gondolkodik az induláson. Használva (naponta többször indulva) viszont pöccre...
- A klíma igazi 30+ fokos melegben már küzd, nem igazán a helyzet ura.
- A műszerfal teteje nagyon tükröződik a szélvédőn, ha úgy süti a nap.
- A START/STOP rendszert minden induláskor ki "kell" kapcsolni. Örülnék, ha fixen ki lehetne iktatni, már csak amiatt is, mert nem éppen finoman és visszafogottan indít.
- A hátramenetet időnként csak második próbálkozásra veszi be.
- A megfelelő (vezető) üléspozíciót egy darabig keresgélnem kell, mire megtalálom (mivel ketten használjuk, mindenki magára szabja), de utána jó.
UP-DATE2:
- Az első lökhárító sajnos nagyon könnyen leér, alacsonyan van és elég nagy a túlnyúlása is. Erre érdemes odafigyelni. Van ugyan koptató az alján, de mégis rossz érzés, ha leér. Bosszantó, mert egészen banális, hétköznapi helyzetekben is le tud koppani. Eddig 2-3 alkalommal "sikerült", nem örültem túlságosan.
- Az ablakmosó folyadék tartályát macerás teletölteni. Furcsa kialakítása van, ezért feltöltés közben mindig kialakul benne egy légbuborék. Ha türelmes az ember, persze bele lehet játszani azt a fél-egy litert még, de bosszantó.
- "Váltássegéd": egy teljesen értelmetlen dolog. Az első pár hétben még "játszottam" azzal, hogy (néha) követtem a javaslatait, de semmi értelme. Pl 50km/h-nál már javasolja a 4. fokozat kapcsolását. Akár emelkedőn felfelé is. Ha kapcsolok, természetesen nem fog tudni menni az autó, ahogyan az várható is. A váltássegéd egy igazi kibic, neki semmi sem drága. Jobb lett volna egy TETRIS a helyére. :-) Kíváncsi lennék, hányan vannak, akik a javalatok figyelembevételével vezetnek (és panaszkodnak, hogy nem megy az autó)?

A pozitívumok:
+ Nagyon jó vezetni, minden a helyén van, minden magától értetődik. Az autó viselkedését, visszajelzéseit nem kellett megszokni, nagyon természetes az egész. Mondanám, hogy "emberléptékű", de persze kinek mi...
+ A 84 LE nyilván nem tépi fel az aszfaltot, de nagyon élénken reagál, semmi torpanás, gondolkozás, csak szép egyenletesen erősödő húzás. Aki nem turbós és/vagy dízel motoros autókon nevelkedett és nem szereti ezeket (ahogyan én sem), annak nagyon üdítő lesz. A többiek utálni fogják.
+ A motor hangja, járása a (szalon szerint nem szükséges) bejáratás végére kisimult és halkult is, a kezdeti "morgás" eltűnt. update: 4000 fölé, nagyobb gázzal húzatva klassz (és persze egyben valahol vicces is) az ilyenkor ércesebbre váltó hangja. :-))
+ A váltó pontosan kapcsolható és nagyon harmonikus a fokozatok áttételezése, sokkal jobb mint az Astrában. Lehúzott ablaknál, kis tempónál hallani a váltások mechanikus zaját, ami fura kissé.
+ A fék a legjobb értelemben véve nem feltűnő. Hatékonyan fékez, lassít, a helyén van.
+ A kormányzás talán egy árnyalatnyit gyors és nagyon könnyen jár, nincs meg benne az Astra mechanikus ellenállása.
+ Finoman és feszesen rugózik, de rövidnek tűnnek a rugóutak. Jó úton élmény. update: Ez egy olyan tulajdonság, ami eleinte nagyon tetszett, de be kell valljam, hosszabb távon meglehetősen fárasztó. A rövid(nek tűnő) rugóutak miatt tud ütni is, nagyon kell figyelni a kátyúkra, úthibákra, könnyen összekoppan.
+ Belül bőséges hely van, 182cm-rel magam mögött is elférek, 1-2 órát biztosan ki is bírnék, de inkább vezetek. :-) Közel akkora az utastér, mint az említett Astráé. A csomagtér persze kisebb, de egy hétvégi kirándulás cuccai vagy hétvégi nagybevásárlás kényelmesen elfér.
+ Nagyon jól kilátni, minden irányba, semmi "modern" bezártságérzet nincs, így nem hiányzik a radar/kamera/sávelhagyásgátló.
+ A rikító piros színén kívül nem mondanám feltűnő autónak, szerintem időtálló is lesz a forma.
+ A klíma használata nem rontja érezhetően a dinamikát.
+ Tényleg nagyon jó vezetni. :-)
UP-DATE2:
+ Fogyasztás: Általánosságban kb 6L/100km, tankolás után, "kézzel" számolva. Természetesen ebben van némi ingadozás: a nyugodt, de tempós, kb a megengedett limiteket nem_sokkal_túllépve teljesített országúti szakaszokon 5,8L, míg a több rövidebb táv esetén inkább 6,2-6,3L, persze az időjárástól is függően. Az autó kb a 3000. km óta rendületlenül 5,8-5,9L-t ír. :-)

A fentiek alapján nem feltétlenül tűnhet a legjobb választásnak, sok függ attól, kinek milyen preferenciái vannak. Mi szeretjük, mert viszonylag egyszerű, jól áttekinthető, praktikus és (kategóriájában) tágas autó, amit kifejezetten élmény vezetni. Jelenleg úgy gondoljuk, hogy megvennénk újra. :-)


UP-DATE (15ezres):
Két kellemetlenség merült fel az eddig együtt töltött kilométerek során.

- Az egyik a kuplunggal kapcsolatos. Ha pár napot áll az autó, esetenként (tehát nem mindig!) az első néhány indulásnál úgy rázkódik, mintha ki akarna esni a motor. Miután bemelegedett, elmúlik. Jeleztem két márkaszervízben is, nem nagyon tudtak (akartak?) vele semmit sem kezdeni. Annyit tanácsoltak, hogy használjam, ha nem múlik el vagy rosszabb lesz, megpróbálnak csinálni vele valamit(?). Állítólag volt, akinek komplett kuplungot cseréltek, de az új is ugyanolyan volt. Kb tehát tudnak a dologról, de nincs rá megoldásuk. Ezt a neten böngészve meg is erősítette több rio/stonic/picanto tulajdonos is. Mostanra kb elmúlt, bár nagyon lehetősége sincs hogy jelentkezzen, szinte naponta használjuk az autót.

- A másik a hűtőfolyadék fogyása. A hűtőfolyadék kiegyenlítőtartályában a gyári (max közeli) szintről a minimumra süllyedt 10e KM alatt. Két KIA szervízt* is felhívtam és mindkettő szerint normális, megkérdeztem a KIA ügyfélszolgálatnál is, hogy normális-e, illetve milyen dl/km határig. Persze nincs ilyen limit. Ha fogy, akkor töltsek és márkaszervíz. Hát köszi..

*Az egyiküknél arról is ki lettem oktatva, hogy olvassam el a kézikönyvet, benne van, hogy időnként pótolni kell. (Szerintem nem ez van benne, hanem hogy ha fogyott, töltsem után a ÉS vegyem fel a kapcsolatot a szervízzel.)

Szervíz:
Túl vagyunk az első szervízen (1év/15eKM). A váci kia/hyundai/suzuki szalonok szervízét kerestem fel. Én meg vagyok velük elégedve, a munkafelvevő és a szerelő srác is maximálisan segítőkész és normális volt. Ha akartam volna, be is mehettem volna a műhelybe, de nem akartam, mert egy üvegfalon át 2-3 méterről nézhettem végig az egész, kb 1,5 órás folyamatot. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserék (utóbbi kettőt én kértem, elvileg nem lenne kötelező), átvizsgálás, akkuteszt, hibakódolvasás, összesen 61 ezer volt (2020.dec).
A hűtőfolyadék miatt is körbenézték, nem találtak semmi rendelleneset. A kiegyenlítő tartály tetején egy pattintós kupak csücsül, simán lehet, hogy ott tényleg el tud párologni. Most úgy vagyok, hogy rendben, ez ilyen, figyelek rá, pótolom ha kell. Nem ér annyit, hogy feszüljek rajta, pláne ha felesleges is. Ha esetleg rosszabb lesz, van gari. Remélhetőleg nem kell tesztelnem, mennyit is ér.

Összességében így 15 ezer kilométer után még mindig öröm vezetni, örülök, hogy megvettük. Utólag látom, hogy majdnem el is késtünk a vásárlással, 1.25MPI-t nem is nagyon találni már, csak a háromhengeres turbós változatot látom mindenhol hirdetve. Kb fél millióval drágábban... Egy dolgot bánok: megvehettük volna fél-egy évvel korábban, olcsóbb lett volna...

UP-DATE2 (29ezres):
Az előző bejegyzés óta érdemi változás nem történt, probléma nem merült fel. A korábban említett jelenség, a hidegen rángatva történő elindulás teljesen elmúlt, mintha sosem létezett volna. A hűtőfolyadék fogyása viszont megvan. Lassan, de csökken a szint, viszont utántöltésre nem kellett sort keríteni. A legutóbbi folyadékpótlás az első éves szervíz előtt történt. Akkor kevéssel a maximum alá töltöttem, mostanra a min és max jelzés közötti fele-kétharmad szintre csökkent.

Szervíz:
Túl vagyunk a második, 29 000 KM utáni karbantartáson is. Ezt is a váci szervízben végezték. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserék, átvizsgálás, akkuteszt (benn is felejtették a papírt a motortérben :-))), hibakódolvasás és a fékfolyadék cseréje, összesen kevéssel 70 ezer forint alatt volt a számla végösszege (2021 okt).

Nagyon bízom benne, hogy a következőkben sem fogok tudni semmiféle komoly problémáról beszámolni. Jelenleg egy korrekt módon összerakott, kellemes (kis)autónak tartom, örülök, hogy ezt választottuk.

UP-DATE3 (55ezres):
Időközben túl vagyunk két újabb időszakos szervizen, 44 és 55 ezer km-nél. Mivel nem történt semmi rendkívüli, nincs miről beszámolni. Bízunk benne, hogy ez így is marad. :-)

A 44 ezres szerviz díja ~75 ezer Ft volt 2022 nyarán, az 55 ezresé 95 ezer Ft, 2023 márciusában. Mindkét alkalommal az előírt olaj- és szűrő, levegő- és pollenszűrő cserék történtek, plusz az ilyenkor szokásos woodoo (akkumérés, átvizsgálás, simogatás), plusz 55 ezer km-nél fékfolyadékcsere. Továbbra is a váci KIA szervizbe járunk.

A tervezett karbantartásokon túl két apróbb javítás volt, egy saját hibás és egy idegen által okozott festeni/fényeznivaló. Mindkét esetben a fenn említett váci szalon segített, maximális odafigyeléssel és együttműködéssel. Mindkét javítás biztosítás terhére történt, aminek a kárügyintézését is vállalták. Minden flottul ment, határidőre készen is lett minden.

UP-DATE4 (68ezres):

Újabb időszakos szerviz 68 ezer km-nél, 2023 november. Szokásos olaj és szűrők voltak cserélve, körbesimogatás, ~95ezerFt (Kia Vác). Továbbra is gondmentesen használjuk az autót, szeretjük, csak így tovább! :)

Két izzót kellett cserélni az elmúlt két évben, mindkettőt a bal oldali menetfény lámpában. Szerencsére "hagyományos", izzószálás izzó szükséges, pár forint költsége volt csupán. A cseréhez a dobbetét alsó-első felén lévő három patentet és egy csavart kell csak kivenni, a műanyag betétet kicsit félrehajtani és hozzáférhető a lámpatest. Második alkalommal kb 5 perc.

Feljebb, még 15ezerKM körül említettem a hűtőfolyadék fogyását. Továbbra sincs vele gond, minimálisan csökken csak a szint az éves karbantartások között. (Közvetlenül a túlfolyótartály kupakja alatt van gyárilag egy apró lyuk, feltételezem, ezen keresztül párolog el a minimális mennyiség.)

A bevezetőben említett, elsőszerelésű Kumho gumikról: megleptek. Szkeptikus voltam, de új koruk óta hibamentesen teljesítenek tavasztól őszig.

Így négy év elteltével kipucoltam az első dobbetétek mögött összegyűlt homokot és faleveleket. A lemezek épek, de oldalanként összegyűlt pár marék "hordalék", erre érdemes figyelni.

Hibalista

- Nem romlott el semmi, remélem, ez így is marad.

Ide hordtam szervizbe

Kia Gödöllő - korrekt (első olajcsere bejáratás után)

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Kia Vác - korrekt, udvarias mindenki

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra G és H, Corsa C Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2017 (2017)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)