Kia varázslat, avagy hogyan lehet mégis várat építeni szarból.
Szöveges ítélet
A terv az volt, hogy az asszonynak veszek egy munkába járós, igénytelen, alacsony fogyasztású kisautót. Idáig egy éltes C1-e volt, sajnos már nem ment át a német műszakin úgy szét volt rohadva, gyorsan megszabadultunk tőle. Innentől kezdve viszont csak japán vagy koreai jöhetett szóba, elsősorban a Yaris, Mazda2, Honda Jazz szentháromságban gondolkodtam. Abban az árkategóriában amelyben terveztem a vételt, sajnos nem találtam megfelelőt a közelben, ezért bővítettem a kört a Rioval. Olvasgattam teszteket és mindenhol a szegmens egyik legjobbjaként volt említve ez a típus de idáig nem találtam jó ár-érték arányú vasat. Viszont amint ezt megláttam éreztem, hogy itt a megoldás. Nagyon megtetszett a formája, feketében különösen pofás. Küllemre szerintem veri fent említett riválisait. Igaz egy temetési menetből nem lógna ki, kívül fekete, belül meg szürke-fekete, nem túl vidám kombó, depresszióra hajlamos ne vegyen ilyet. Ebben a méretben inkább az élénkebb színek a jellemzők de ennek valahogy mégis jól áll a fekete. Az eladóval gyorsan megegyeztünk, el is hoztam a verdát. Már a próba alkalmával mikor először beültem, éreztem, hogy jó lesz ez. A belseje kultúrált, egyszerű mégis jól néz ki semmi felesleges ripacskodás, minden a helyén és mindenből csak annyi amennyire feltétlenül szükség van. A kezelőszervek kézre állnak, könnyen kezelhetők, minden praktikus. Az ülés fenomenális, szinte átölel, olyan stabilan, masszívan tart oldalt. Van hely rendesen elöl-hátul, a csomagtér bőven elég nagyobb hétvégi bevásárláshoz is. Aztán mikor jobban körülnéztem és elkezdtem fogdosni, tapogatni a dolgokat még inkább elcsodálkoztam. Ilyen gyatra minőségű anyagokból mit lehet kihozni!! Ráadásul még jól is néznek ki! Erre csak a távol-keletiek képesek. A műanyagok titán keménységűék, az ajtóborítástól a műszerfalig, minden. De nem zörög, nem nyöszörög, semmi hangja! Olyan precízen van összerakva, hogy az ember erről gyorsan meg is feledkezik. A szűzhártya vastagságú üléshuzat is jól néz ki a silány minőség ellenére. Itt értelemszerűen gyorsan szükség lesz üléshuzatra. Ennyit a belsejéről. Ez az 1.2-es motor relatíve nem rossz, igaz kicsit hervadtnak tűnik, kisebb emelkedőn gyorsan fárad. 3000-es fordulatig fickós, mondhatni kellemesen sportos-morcos hangja van, olyan mintha lenne ereje de aztán efölött fájdalmas üvöltésbe megy át. Ráadásul ez mind be is hallatszik. Itt jön a sparmode további következménye, a hangszigetelés nem volt szempont, innen is kispórolták az anyagot. Egy előnye viszont van, elnyomja a gagyi gyári rádió hangját. Ez a cucc komoly büntetés. Ok, nem várhatjuk el, hogy Harman-Kardont építsenek be egy ilyen kategóriájú autóba de ez a Sokol licence azért erős. Szerintem a sebesség kiosztás sem a legideálisabb, amolyan dízeles-kamionos, ettől szenved szerencsétlen. 70-80-nál már kéri az ötödiket. A volt 1000 köbcentis C1 az Aygo motorral harmadik fokozatban ment 80-nal, különösebb erőlködés nélkül. Városi kiasautó a Rio de így elférne a 6. fokozat. Így 6.5 litert eszik vegyes használatban. A váltó pontos, rövid az útja, mondjuk eléggé határozottan kell a helyére toszogatni. A kormánymű szintén furán van hangolva, álló helyben könnyedén forog de amint elindulunk szinte azonnal sportosra keményedik, relatíve feszes lesz, fordulásnál kissé zsigulis. A futómű is vegyes érzelmeket váltott ki belőlem, mert kanyarokban olyan mint egy sínautó viszont a legkisebb egyenetlenséget is lereagálja, üt-ver, pattog, igencsak kemény, mondhatni sportos. Mindezekkel együtt összességében határozottan állíthatom, hogy ez egy jó kis autó. Igénytelen mint a kecske, ugyanolyan érzetem van mint a Toyotámnál, csak beülök és megyek vele gond nélkül az idők végezetéig.
Hibalista
- Még nem romlott el rajta semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C1 kisautó | Következő autója? | Mustang |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
