A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2017)

Rio 1.2 benzin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kia varázslat, avagy hogyan lehet mégis várat építeni szarból.

Szöveges ítélet

A terv az volt, hogy az asszonynak veszek egy munkába járós, igénytelen, alacsony fogyasztású kisautót. Idáig egy éltes C1-e volt, sajnos már nem ment át a német műszakin úgy szét volt rohadva, gyorsan megszabadultunk tőle. Innentől kezdve viszont csak japán vagy koreai jöhetett szóba, elsősorban a Yaris, Mazda2, Honda Jazz szentháromságban gondolkodtam. Abban az árkategóriában amelyben terveztem a vételt, sajnos nem találtam megfelelőt a közelben, ezért bővítettem a kört a Rioval. Olvasgattam teszteket és mindenhol a szegmens egyik legjobbjaként volt említve ez a típus de idáig nem találtam jó ár-érték arányú vasat. Viszont amint ezt megláttam éreztem, hogy itt a megoldás. Nagyon megtetszett a formája, feketében különösen pofás. Küllemre szerintem veri fent említett riválisait. Igaz egy temetési menetből nem lógna ki, kívül fekete, belül meg szürke-fekete, nem túl vidám kombó, depresszióra hajlamos ne vegyen ilyet. Ebben a méretben inkább az élénkebb színek a jellemzők de ennek valahogy mégis jól áll a fekete. Az eladóval gyorsan megegyeztünk, el is hoztam a verdát. Már a próba alkalmával mikor először beültem, éreztem, hogy jó lesz ez. A belseje kultúrált, egyszerű mégis jól néz ki semmi felesleges ripacskodás, minden a helyén és mindenből csak annyi amennyire feltétlenül szükség van. A kezelőszervek kézre állnak, könnyen kezelhetők, minden praktikus. Az ülés fenomenális, szinte átölel, olyan stabilan, masszívan tart oldalt. Van hely rendesen elöl-hátul, a csomagtér bőven elég nagyobb hétvégi bevásárláshoz is. Aztán mikor jobban körülnéztem és elkezdtem fogdosni, tapogatni a dolgokat még inkább elcsodálkoztam. Ilyen gyatra minőségű anyagokból mit lehet kihozni!! Ráadásul még jól is néznek ki! Erre csak a távol-keletiek képesek. A műanyagok titán keménységűék, az ajtóborítástól a műszerfalig, minden. De nem zörög, nem nyöszörög, semmi hangja! Olyan precízen van összerakva, hogy az ember erről gyorsan meg is feledkezik. A szűzhártya vastagságú üléshuzat is jól néz ki a silány minőség ellenére. Itt értelemszerűen gyorsan szükség lesz üléshuzatra. Ennyit a belsejéről. Ez az 1.2-es motor relatíve nem rossz, igaz kicsit hervadtnak tűnik, kisebb emelkedőn gyorsan fárad. 3000-es fordulatig fickós, mondhatni kellemesen sportos-morcos hangja van, olyan mintha lenne ereje de aztán efölött fájdalmas üvöltésbe megy át. Ráadásul ez mind be is hallatszik. Itt jön a sparmode további következménye, a hangszigetelés nem volt szempont, innen is kispórolták az anyagot. Egy előnye viszont van, elnyomja a gagyi gyári rádió hangját. Ez a cucc komoly büntetés. Ok, nem várhatjuk el, hogy Harman-Kardont építsenek be egy ilyen kategóriájú autóba de ez a Sokol licence azért erős. Szerintem a sebesség kiosztás sem a legideálisabb, amolyan dízeles-kamionos, ettől szenved szerencsétlen. 70-80-nál már kéri az ötödiket. A volt 1000 köbcentis C1 az Aygo motorral harmadik fokozatban ment 80-nal, különösebb erőlködés nélkül. Városi kiasautó a Rio de így elférne a 6. fokozat. Így 6.5 litert eszik vegyes használatban. A váltó pontos, rövid az útja, mondjuk eléggé határozottan kell a helyére toszogatni. A kormánymű szintén furán van hangolva, álló helyben könnyedén forog de amint elindulunk szinte azonnal sportosra keményedik, relatíve feszes lesz, fordulásnál kissé zsigulis. A futómű is vegyes érzelmeket váltott ki belőlem, mert kanyarokban olyan mint egy sínautó viszont a legkisebb egyenetlenséget is lereagálja, üt-ver, pattog, igencsak kemény, mondhatni sportos. Mindezekkel együtt összességében határozottan állíthatom, hogy ez egy jó kis autó. Igénytelen mint a kecske, ugyanolyan érzetem van mint a Toyotámnál, csak beülök és megyek vele gond nélkül az idők végezetéig.

Hibalista

- Még nem romlott el rajta semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C1 kisautó Következő autója? Mustang
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2017 (2017)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)