High tech igásló
Szöveges ítélet
Elsődlegesen talán fontos hogy én és a kocsi nem Magyarországon élünk - a találkozásunk a világ másik végén Ausztráliában, Sydneyben történt meg. 0 (vagyis 8)kmel az órán vettem, vadonatújan, márkaszalonból, 2017 áprilisban rendelve (a bemutató után két héttel) - nem úri muriból hanem mert pont az a kocsi volt amit kerestem: egyszerü igásló (1.4l motor, 4 sebességes automataváltó, 4 kerék, 5 ajtó) (az itteni viszonyok szerint) alacsony áron (ennél már csak a micro autók pl Picanto olcsóbbak) sok sok technológiával: ApplecarPlay, AndroidAuto,handsfree,bluetooth. Ezek az utóbbiak döntő szempont volt- itt ugyanis nincs kec-mec: jogositvány elvétellel jutalmazzák a vezetés közbeni mobiltelefonhasználatot, a GPS meg kell hiszen egy metropolisban nélküle meghal az ember leánya.
És pontosan azt kaptam amit vártam - high tech igásló. Nagyon könnyü vezetni (kormányzás nagyon jól van beállitva) az úthibákat alig érezni,nagyon csöndes, szépen kanyarodik, az automata váltó áldásosan végzi a dolgát a városi forgalomban. Igáslóként van használva (pl ún carshare programban vesz részt tehát idegenek vezetik amikor én nem) de kitartóan végzi a dolgát. Egy gondja van-ahogy ezt a szakirók is észrevették- a 4sebességes automata váltó kicsit idejét múlt és lassan gyorsul. 70km/h-ig gond nélkül jó ütemben eljut, 70 felett, főleg ha hegynek fel kell menni, kicsit küszködik - érezni hogy keresi a váltó a nem létező 5.sebességet és a "kellemesnél" jobban rá kell lépni a gázra, de 100km/hr val lehet menni vele - csak oda kell lépni. Ennek ellenére nem szabad leirni ezt hogy "mint egy Trabant" láttam én már ezt a kiskocsit kint a sivatagban, több ezer km-re a legközelebbi szerviztől, nemzeti parkokban nyugodtan várva a gazdáját de off-road helyzetbe semmiképp sem való, mert elég alacsonyan van a padlója.
Extrák-de az itteni alapcsomag része: applecarplay, android auto (mindkettő kábelt igényel)automata menetközbeni autózár, napközbeni automata futófény(automatikusan felkapcsol pl egy alagútban vagy egy parkolóban)manuális klima, helytakarékos pótkerék,7 év gyártói garancia, 2év ingyenes "kék-angyal" (roadside assistance), füthető hátsó ablak (lol teljesen felesleges az itteni klimában de hát van).
Eddig semmit nem kellett cserélni rajta - 3hónapos felülviszgálati szervizbe kellett vinnem (ingyenes) a lakásomtól kb 5kmre lévő szakszervizbe.Utántöltötték a motorolajat és a mosogatólét, ellenőrizték az abroncsnyomást, lehivták a fedélzeti kompjuter adatait és elámultak hogy még nem értem el az 1000kmt :) lassan de biztosan meg lesz az is:)
Első kocsim - nem volt kocsim előtte, de kuplungos manuális kocsin szereztem a jogsit. Előtte bérelt kocsikat vezettem hébe-hóba Hyundai i30(itteni népautó) és Toyota Yarist, és Mazda2-t. Az i30 erősebb kocsi mint a Kia Rio 2017, de nagyobb is és nehezebb parkolni (valamit jóval drágább), a Mazda2 erősebb de kisebb kocsi, a Yaris meg kisebb de pont olyan erős mint a Rio. A Rio2017 gyakorlatilag egy VW Golf méretű kocsi az i30belsejével a Yaris motorjával :)Városi high tech igásló, első kocsinak vagy női kocsinak kiválló, de ki tudja lehet hogy egyszer elindul egy kontinens átszelő expedicióra :)
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |