Bosszantó, nem ezt várják tőle ...
Szöveges ítélet
Harmadik éve taposom, 63 ezer km-et futott, ideje, írni róla! 1,4-es benzines , fehér, jól felszerelt: Elektromos ablakok, tempomat, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető audio, Bluetoth kihangosító, USB. ABS, ESP, elektronikus fékerő-elosztó, vészfék-asszisztens,stabilitás-kontroll, . 4 db brutális tárcsafék, az első kilométerek alatt bólintgattam nagyokat, mire megszoktam. Első, oldalsó, és függönylégzsákok, számukat sem tudom, nem is akarom megtudni. Nagyon könnyű, elektromos szervó-kormány, ujjal tekerhető kis sebességnél, de gyorsabb tempónál nagyon stabil. Nagyon jó fordulni, parkolni vele.
Hatfokozatú kézi-váltó, világklasszis, két ujjal is pontosan odaváltok, ahova akarok. Rövid kapcsolási utak, gyors reagálás. Hátramenetnél szükség van egy kis határozottságra, ott két ujjal nem megy. A harmadik fokozat a lüktető városi forgalomban, kanyarodáskor, a negyedik városban egyenletes, nagy forgalomban, vagy kigyorsításokban, az ötödik akadálytalan városi forgalomban számomra ideális. Hatodik fokozatot csak 60 km/h fölött tudom jól használni. Bírná az ötvenet is, de érzem rajta, ez komfortzónáján kívül esik.. A számítógép jelzi, mikor válthatok feljebb az ideális fogyasztás érdekében, már ha nem a gyorsulás a cél.
Fogyasztása: városon kívül tudunk 5 alatt is, ha úgy akarom, de kilencvenes tempónál, nem sok község és akadály mellett nyáron, síkságon 5,2-5,4 km/100 a fogyasztása. Érdekes, hogy sztrádán 135-ös átlaggal sem megy tartósan 6,1 fölé, azonban téli reggeleken és estéken városban 7,3 fölé kúszik , de nyáron is közelebb van a 7-hez, mint a 6-hoz. Tegyük hozzá, hogy az automata klíma szinte mindig megy , és inkább dinamikusan vezetek, mint nem. Computer mutatja a pillanatnyi ill. az átlagos fogyasztást. A katalógus szerinti fogyasztási adatok ennél szebbek, ám én nem tudom őket igazolni. A korábbi autómhoz képest másfélszeres teljesítmény mellett jó 1 literrel kevesebbet iszik, úgyhogy nem vagyok elégedetlen.
Sebesség: Lámpától indulásnál elég jó tempót tud diktálni. Előzéseknél szerintem még sosem lépett a fékre miattunk sem az előzött, sem a szembejövő. Fürgén, stabilan, magabiztosan hajtja végre ezt a feladatot is. Úgy vettem észre, sokakat bosszant a kisautó dinamizmusa, nem ezt várják tőle. 109 LE, nem egy Ferrari, de a keretein belül tudja, amit tudnia kell, és azt biztonságosan teljesíti. A hegyi utakon élvezet vele az autózás.
Biztonság: ötcsillagos NCAP teszt, aminek egyik ára a szokatlanul masszív A és C-oszlop. Ennek azonban a kilátás lett az áldozata. Ennek a tudatában választottam ezt az autót, nincs hát emiatt hiányérzetem. Szereltettem bele tolatóradart , és mint minden új autómmal megcsináltam a „kerti szék –tesztet”. Ahhoz, hogy az ember jól tudjon segítség nélkül parkolni, szinte elkerülhetetlen, hogy időnként ne érintsen valamit. Legyen hát az tét nélkül a kezdetek kezdetén egy műanyag kisszék, és később nem lesz ebből gond. Kis ívben kanyarodáskor kicsit jobban kell figyelni a szegélyekre, de ezt tudom, így nem probléma. Az autó futóműve rendkívül stabil, jól bírja a kátyúkat is. Fékezésnél sincs semmi deviancia.
Kényelem: Mindenkinek van elég helye, hátul persze csak két személynek, háromnak már szűk ott, de hát kisautó! Kényelmes ülések, tökéletes ergonómia, minden jól elérhető. Szemet gyönyörködtető a Supervision műszerfal, rengeteg a tárolórekesz. És ami szerintem a csúcs: a hangzás-rendszer! Hihetetlenül szépen szól a zene a 6 db hangszóróból. Fűthető elektromos tükör, gyors pára- lefúvás kompenzálja a kilátás problémáit.
Hibalista
- Semmi, szerintem kibírja a hét évet garanciális javítás nélkül.
Ide hordtam szervizbe
Autó Körös Kft
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
