Unisex élmény Koreából
Szöveges ítélet
A hozzájutás kalandos voltáról a KIA-fórumokon (lacaember) név alatt már részletesen és több alkalommal beszámoltam. Ezt a részt emiatt átugranám...
Az autó: a tesztvezetés után már beleszerettünk. (ezért is vettünk ilyet : )) Az 1,5-ös dízel motort nagyon eltalálták. Gyönyörűen húz, csendes és még keveset is fogyaszt (persze nem annyira, mint a technikai adataiban a gyár írja...). Nekem a futómű és a Hankook gumik is tetszenek. Élmény vezetni. Párom is odavan érte, és nem csak azért, mert gyönyörű a Polar ezüst szín. Kényelmesen elférünk benne. Volt már példa rá, hogy négyen csomagokkal, plusz havi bevásárlás elfértek a cuccok a csomagtartóban úgy, hogy az utastérbe csomag nem került. Nagyon praktikus kis rakhelyek vannak az utastérben is, amelyek jól elérhetők anélkül, hogy különösebben nyújtozkodnia kellene a vezetőnek (minden kézre áll, és esik). Az ülése kényelmes, és nekem tetszik az állítás módja is. Egyszerű és praktikus, szerintem. A műszerfal is határozottan tetszik. Jó a megvilágítása és áttekinthető. Júliusban vehettük át, és azóta 30.000 km-t mentünk vele, a fogyasztással is elégedett vagyok. Persze, ha állat módjára hajtjuk akkor könnyedén elérjük a 7 literes fogyasztást is, de normális keretek között, ha nem forgatjuk nagyon 3000-3500 fordulat felett, akkor 6 l környékén megáll. Ebben a fordulatszám-tartományban 5. sebességben 145-155 km/h-val halad a gép. 4-ben 1800 körül 50 km/h a sebessége, és könnyen ugrik. Pirosnál gyakran állva hagyjuk a volksvagányokat is. A végét valamivel 190 km/h után mértem. Igaz akkor már fel kell hangosítanom a rádiót : )). Nagyon tetszik még, hogy 90-120 km/h között roppant dinamikus, és csendes a szerkezet. Csak ajánlani tudom az autót mindenkinek, akit nem vakít el a tükörbe integrált index és a német márkajelzés.
Szerintem, ügyesen összelopták a használható ötleteket a "vezető" márkáktól, sőt van ami jobban is sikerült.
Ami még kiderült, hogy bár a műanyagokat mindenki fikázza (annyi igaz is belőle, hogy valóban könnyen karcolódnak, sajnos :-(-, azok könnyen takaríthatóak, és a kárpitban sem hagy maradandó nyomot, ha véletlen az ülésre olvad némi csoki, vagy más kaja.
Időközben lehetőségünk nyílt a hazai 4-600 kilóméteres túráknál hosszabbat is tenni. Érdekes megfigyelést tettem. Ugyanazon az úton közlekedve, a bajor alpokig -szinte végig pályán) 7,2 l volt a fogyasztás. Hazafelé -változatlan vezetési stílussal- 6,5 l. Ezt betudtam a remek hazai -bár kagylós- üzemanyagnak. Semmi rendkívüliről beszámolni nem tudok, mert az autó tette a dolgát, és hiba nélkül juttatot célba. Annak ellenére, hogy vittük az egész lakást. Anya, apa + az alig 1,5 éves fiam, a tél minden kellékével (meg amit a női fantázia még szükségesnek ítélhet), és bár táncolni már nem lehetett, kényelmesen végigülhető volt ez a közel 7 óra (pihenőkkel pesze) mindannyiunk számára.
Hibalista
- A gyújtáskapcsolót (és ebből kifolyólag a zárakat) kellett cserélni, mert alkalmanként a kulcsot csak a zárra mért ütés után lehetett elfordítani. A csere óta tökéletes.
Ide hordtam szervizbe
KIA Ezüst Autó Tatabánya. A szerelővel, és a probléma megoldásában nyújtott segítségükkel maximálisan elégedett voltam.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Karácsonyi-Nagy Autóház, Tatabánya. Korrekt, gyors, alapos.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 14 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corsa 1,2 i | Következő autója? | ezt élvezem! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
