A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2005-2011)

Rio 1.5 CRDI EX Safety 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Örömök gond nélkül

Szöveges ítélet

Az enyém milyen? (76000km)


Tulajdonképp nem is az enyém —rajta van az asszony nevén szinte kizárólag Ő használja. Néha azonban elhappoljuk. Az autó a modern kor lova — többen sok mindenre használják, mi járunk vele és néha cipekedünk.

Milyen is? Hát az enyém zafírkék metál. Az a kék, ami a prospektusokon és a cikkek fotóin szokott legszebb színként terpeszkedni. Na de vágjunk bele!

Egy feltörekvő gyártó odateszi amit csak tud. Kanadai ismerősöm mondta a 90-es évek elején: Te ez a KIA nem is olyan rossz, azt hiszem lecserélem a Buick-ot. Mi magyarok most itt tartunk, de ez nem jelenti azt, hogy alább adtuk, inkább kezd megjönni az eszünk.

-----------------------------------------------------------
KIA RIO 1.5CRDI EX Safety — Csupa meglepetés!
-----------------------------------------------------------


Minden, ami a városban vagy közepes távolságokon szükséges. Magyarország kis ország —egy túra
4-600km. Sportosan, vagy olcsón? —Ez csupán elhatározás kérdése: a fogyasztás derékig hirtelen padlógázakkal is max. 7.4l! (Egyébként bőven 6 alatt.)


Felcsináltam! (make-up/function up)
--------------------------------------------
Mi nem gatyázunk, egyből ráruházunk. Nem kell a sok csingilingi, ami hasznos, biztonságnövelő és kell, azt minden kocsink megkapja.

Egyből kellett ugye a gumiszőnyeg, meg ajtó távcsukó (motor benn volt, az ugrókódos adó meg vevő viszont nem). A távcsukó direkt nem jelez vissza —kerüljük a feltűnést, a kattogást úgyis hallani. Ja és az üres lukba bekerült az RDS (MP3) rádióerősítő, ha már ott az a sok hangfal és a mosáskor sem kell leszedni az antenna. Persze a csomagtér is kapott tálcát, a küszöb szép védőlemezt és az első ködlámpa is hasznos védőrácsot (drága a ködlámpa és így sportosabb a külcsín is). A kőfelverődés elkerülése miatt természetesen fóliát kapott az eleje és a tükrök. A téligumi kötelező –pattant is egy garnitúra.

Nálunk valahogy imádnak lopni, ezért bekerült a fifikás második indításgátló. Az ajtókból kikerültek a zárbetétek, most már lehet srófhúzóval próbálkozni! Megjegyzem: egyelőre nem lopják a KIA Riókat.


Sportos és tágas – (Hatchback-5 ajtós)
----------------------------------------------
Manapság —ha már egyformák az autók—legalább legyen karakterük! Na ez megvan.
A tetőből visszaívelő hátsó ’spoiler’ finoman utal a rejtett sportkupé hajlamra.

Megyünk négyen:

Kormánynál: 185cm 110kg ülés majd leghátul, mögötte: 170cm 55kg
Segédvezető: 198cm 120kg ülés kicsit előrébb, mögötte: 176cm 100kg.

Vezetőcsere: 198cm 120kg-> 600km vezetés egyhuzamban, mellette 185cm, hátul változatlan.

Más felállás:
Kormánynál: 185cm, mellette 176cm, kinek háta mögött 198cm.

Amúgy a teljes terhelhetőség 504 kilogramm.
Na ilyen kasznival tud valaki jobbat???


Csomagok:
2 ember+sátorozó és horgász felszerelés ledöntött ülésekkel megvan. Költözködésre is bevált az autó.
Bútorszállítás: lehajtott anyósüléssel befér a lapraszerelt gardróbszekrény.


Az erő velünk, de fillérekért
---------------------------------
1.5 közös nyomócsöves változó geometriájú turbóval; odarakva az anyagot, a gyártástechnológiai finomságot és a feltörekvő koreai elismerésre vágyást. Kell ennél több? Hát… Cöcögve elmondhatom, hiányzik alulról a második turbó, hogy alapból alázhatóvá váljanak a kékvérű sportkocsik is!

Gyerekkorom fizikaóráiról felsejlik: a gyorsuláshoz erő kell, nem pedig a teljesítmény nevű átlagszám.
Nemcsak a pénz időfüggő, de az erő is. Ezt jól tudják mindazok, kik kihagyják a prospektusok irkálásából a nyomatéki és legfőképp a fogyasztási jelleggörbét. Szigorú titkok, csak guruknak!

Nos ez a motor 1500 és 40000 fordulat/perc között egyenletesen 200Nm felett adja nekünk az erőt!
És a jedi trükk: ahol kell —2000-nél a max. 220Nm! Na ez az, amit a nyomatékváltó okosan kihasznál!
Hogy mi az eredmény? — Macsókocsik alázása.

Városban másodikban odalépve biztos körelőny — elpucolás a veszélyes helyzetekből!

Országút: Aljasul szórakozó kamionok nevetve otthagyása —a veszélyesen sokáig melletted haladok-féle előzések örökre elfelejtése.

Sztráda: Belső sávban ha épp előzöl —hátad mögött megjelenik a státuszlimuzin és próbál tolni. Ekkor a komoly emelkedőn 5.ben odalépsz és a hátad mögött csak nő és nő a távolság, míg szép lassan kifáradsz a külső sávba. Nincs menekvés, hiába erőlködnek. Ez az, amiről a Golf GTI-sek álmodnak.

De a diesel motor másra is jó:

Terplán Zénó írta egykor, hogy az effektív középnyomás a lényeg a motoroknál és a diesel ebben és a rugalmasságban verhetetlen. Hát az asszony nem nagyon szeret váltogatni és a városi cammogásban is imádja, ha csak a kuplungot kell lassan (még 2.ban is) felengedni és egyből úgy kúszik, mint a köztársasági elnökök autói. Én nem tudom hogy csinálja, de a nyugodt harmonikus vezetése nemcsak az üzemanyagszámlán, hanem a fékbetét kopáson is meglátszik. Hja a 220Nm-es motorfék!
Nézzük az adatokat:
Én jókedvemben fickósan ugrándozva:
Budapest (világhírű városi tesztpálya): 7.2l/100km
Országút: 6.5l/100km
Sztráda: (pikk-pakk): 7,4l/100km
Asszony:
Budapest: 5,8
Országút: 4,6
Sztráda: 5,4 (110-125 közt)


Meglepően lépkedő
------------------
Bárhová mész, nincs késés, legfeljebb ésszel belelépsz. Erről már beszéltünk. Lássuk a másik oldalt:

Mindennek van egy ritmusa —hát persze, hogy az autónak is! Ha ezt eltalálod, élvezeted lesz a táncban,
s nemcsak lépkedsz. Nos a tánchoz a forgás is kell és persze a finom bedöntések. Jól meg kell nézni a hátsó kerekeket: kijjebb már nem mennek. Ezzel lehet ám klasszul járdamellé parkolni! Annyira élvezem, hogy mindenhová háttal állok be, mint az országúti járőrök —gyorsan pucolni, ha menni kell!


Minőség
--------
Feltörekvő gyártó Európába igyekezett. Először is megcélozta a német piacot egy csodakompakttal.
Na ez a Rio, ami egy német második kocsinak rendkívül jó. Aztán keletre nézett a gyártó és látván, hogy errefele általában egy a családban az autó —áttervezte kicsit nagyobbra és épített egy gyárat –no nem nálunk, hanem eggyel fentebb. És ez bejött. Tarol a Ceed. A ’családi’ kocsihoz bizony a karosszériát fel kell ’fújni’, a motort pedig illik felfúrni! Meg is van az eredmény: a Ceed +5Le-vel és 35Nm-el erősebb, ám a súlya is jócskán gyarapodott 146kg-al. Mit is jelent ez? A súly 12.7%-al nőtt, míg a nyomaték 21,4%-al és a teljesítmény mindössze 4,5%-al! Na beleültek a futóbajnok nyakába! És milyen hosszú életű lesz az a motor amit felfúrtak? A Rio motorját már láttam egy műhely sarkában hengerfej nélkül. Ránézésre is nyugodtan elmegy 200 ezer km-t hozzányúlás nélkül.

A Rio futóműve elöl a szokásos, míg hátul független. Torziós kanyarstabilizátorral (elöl-hátul) és a gáztöltésű lengéscsillapítókkal lett teljessé téve a mű —nem pattog el a kanyarban és az ’olyan, mintha sínen menne’ érzést nyújtja. Tessék csak alánézni! Sugárzik az erő a lengőkarokból. És csak megy, megy és megy, fittyet hányva a budapesti foltozott utaknak és a kiálló cikkcakk-ban elhelyezett csatornafedeleknek.


Biztonságos — Gazdaságos
--------------------------
Nálunk a biztonság = deffenzív taktika, azaz megelőzzük a bajt és nem a mindenféle légzsákokban bízva keressük az örök életet! Így biztonsági felszerelés nekünk az automata klíma is — tessék a kánikulában a forgalomban körülnézve a főtt rákokat keresni akik türelmetlenségükben nem is tudják mit kövessenek még el. Ugyanígy a telefon kihangosítása is alap. Az autó veszélyes üzem, aki vezet, az csak azzal foglalkozzon! Az aktív biztonság a gumiknál kezdődik, hisz négytenyérnyi felület köt össze az úttal. Hát a gyári gumi nagyon gazdaságos. Mi 65 ezer km-t hajtottunk vele, de átlagos vezetőknek egyből a cserét ajánlom. Sajnos az eredeti esőben meghal és sportosan vett kanyarban elkezd vészesen csikorogni. A futómű és a kormány, no meg a motor és különösen a motorfék az, mely nekünk az alapbiztonságot nyújtja, nincs is velük semmiféle probléma. Egyébként a Rió a ma kötelező ABS-t, ESC-t, dupla és függönylégzsákot helyből (és nem opcióból) tudja.

Azt mondják, hogy a dízelmotor sosem térül meg; hisz ki az, aki a mindent elsöprő erőt és a brutálnyomatékos, kényelmes vezethetőséget számszerűsíteni tudná? Egy biztos — a kötelező olaj,- és szűrőcserén kívül eddig csak fékbetétet kellet cserélni, na meg a jobb első kanyarstabilizátor bekötőkart. Ez utóbbi szerintem a jó kis útjainknak köszönhető. Ja és persze a téligumit is cserélgetni kellet nyárira, meg vissza!


Összefoglalás
----------------
Örömök gond nélkül —eddig ez a számla, s bizton állíthatom ez így lesz még 150-180ezerig!

Hibalista

- Fékbetét kopott, cserélni kellett.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 76000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)