Olcsó sportkupé - gazdaságos mindenes 2
Szöveges ítélet
Az enyém milyen? (76000km)
(2.rész)
Meglepően lépkedő (Parkolásról máshogy)
-----------------------
Bárhová mész, nincs késés, legfeljebb ésszel belelépsz. Erről már beszéltünk. Lássuk a másik oldalt:
Mindennek van egy ritmusa —hát persze, hogy az autónak is! Ha ezt eltalálod, élvezeted lesz a táncban,
s nemcsak lépkedsz. Nos a tánchoz a forgás is kell és persze a finom bedöntések. Jól meg kell nézni a hátsó kerekeket: kijjebb már nem mennek. Ezzel lehet ám klasszul járdamellé parkolni! Annyira élvezem, hogy mindenhová háttal állok be, mint az országúti járőrök —gyorsan pucolni, ha menni kell!
Minőség — futómű vaskos, motor hosszú életű
-------------------------------------------------------
Feltörekvő gyártó Európába igyekezett. Először is megcélozta a német piacot egy csodakompakttal.
Na ez a Rio, ami egy német második kocsinak rendkívül jó. Aztán keletre nézett és látván, hogy errefele általában egy a családban az autó —áttervezte kicsit nagyobbra és épített egy gyárat –no nem nálunk, hanem eggyel fentebb. És ez bejött. Tarol a Ceed. A ’családi’ kocsihoz bizony a karosszériát fel kell ’fújni’, a motort pedig illik felfúrni! Meg is van az eredmény: a Ceed +5Le-vel és 35Nm-el erősebb, ám a súlya is jócskán gyarapodott 146kg-al. Mit is jelent ez? A súly 12.7%-al nőtt, míg a nyomaték 21,4%-al és a teljesítmény mindössze 4,5%-al! Na beleültek a futóbajnok nyakába! És milyen hosszú életű lesz az a motor amit felfúrtak? A Rio motorját már láttam egy műhely sarkában hengerfej nélkül. Ránézésre is nyugodtan elmegy 200 ezer km-t hozzányúlás nélkül.
A Rio futóműve elöl a szokásos, míg hátul független. Torziós kanyarstabilizátorral (elöl-hátul) és a gáztöltésű lengéscsillapítókkal lett teljessé téve a mű —nem pattog el a kanyarban és az ’olyan, mintha sínen menne’ érzést nyújtja. Tessék csak alánézni! Sugárzik az erő a lengőkarokból. És csak megy, megy és megy, fittyet hányva a budapesti foltozott utaknak és a kiálló cikkcakk-ban elhelyezett csatornafedeleknek.
Biztonságos — Gazdaságos
--------------------------------
Nálunk a biztonság = deffenzív taktika, azaz megelőzzük a bajt és nem a mindenféle légzsákokban bízva keressük az örök életet! Így biztonsági felszerelés nekünk az automata klíma is — tessék a kánikulában a forgalomban körülnézve a főtt rákokat keresni akik türelmetlenségükben nem is tudják mit kövessenek még el. Ugyanígy a telefon kihangosítása is alap. Az autó veszélyes üzem, aki vezet, az csak azzal foglalkozzon! Az aktív biztonság a gumiknál kezdődik, hisz négytenyérnyi felület köt össze az úttal. Hát a gyári gumi nagyon gazdaságos. Mi 65 ezer km-t hajtottunk vele, de átlagos vezetőknek egyből a cserét ajánlom. Sajnos az eredeti esőben meghal és sportosan vett kanyarban elkezd vészesen csikorogni. A futómű és a kormány, no meg a motor és különösen a motorfék az, mely nekünk az alapbiztonságot nyújtja, nincs is velük semmiféle probléma. Egyébként a Rió a ma kötelező ABS-t, ESC-t, dupla és függönylégzsákot helyből (és nem opcióból) tudja.
Azt mondják, hogy a dízelmotor sosem térül meg; hisz ki az, aki a mindent elsöprő erőt és a brutálnyomatékos, kényelmes vezethetőséget számszerűsíteni tudná? Egy biztos — a kötelező olaj,- és szűrőcserén kívül eddig csak fékbetétet kellet cserélni, na meg a jobb első kanyarstabilizátor bekötőkart. Ez utóbbi szerintem a jó kis útjainknak köszönhető. Ja és persze a téligumit is cserélgetni kellet nyárira, meg vissza!
Összefoglalás
----------------
Örömök gond nélkül —eddig ez a számla, s bizton állíthatom ez így lesz még 150-180ezerig!
Hibalista
- Első fékbetét elkopott, csere 60ekm-nél.
-
Ide hordtam szervizbe
KIA Lurdy
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
