A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2005-2011)

Rio 1.5 crdi ex safety 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsó sportkupé - gazdaságos mindenes 2

Szöveges ítélet


Az enyém milyen? (76000km)
(2.rész)

Meglepően lépkedő (Parkolásról máshogy)
-----------------------
Bárhová mész, nincs késés, legfeljebb ésszel belelépsz. Erről már beszéltünk. Lássuk a másik oldalt:

Mindennek van egy ritmusa —hát persze, hogy az autónak is! Ha ezt eltalálod, élvezeted lesz a táncban,
s nemcsak lépkedsz. Nos a tánchoz a forgás is kell és persze a finom bedöntések. Jól meg kell nézni a hátsó kerekeket: kijjebb már nem mennek. Ezzel lehet ám klasszul járdamellé parkolni! Annyira élvezem, hogy mindenhová háttal állok be, mint az országúti járőrök —gyorsan pucolni, ha menni kell!


Minőség — futómű vaskos, motor hosszú életű
-------------------------------------------------------
Feltörekvő gyártó Európába igyekezett. Először is megcélozta a német piacot egy csodakompakttal.
Na ez a Rio, ami egy német második kocsinak rendkívül jó. Aztán keletre nézett és látván, hogy errefele általában egy a családban az autó —áttervezte kicsit nagyobbra és épített egy gyárat –no nem nálunk, hanem eggyel fentebb. És ez bejött. Tarol a Ceed. A ’családi’ kocsihoz bizony a karosszériát fel kell ’fújni’, a motort pedig illik felfúrni! Meg is van az eredmény: a Ceed +5Le-vel és 35Nm-el erősebb, ám a súlya is jócskán gyarapodott 146kg-al. Mit is jelent ez? A súly 12.7%-al nőtt, míg a nyomaték 21,4%-al és a teljesítmény mindössze 4,5%-al! Na beleültek a futóbajnok nyakába! És milyen hosszú életű lesz az a motor amit felfúrtak? A Rio motorját már láttam egy műhely sarkában hengerfej nélkül. Ránézésre is nyugodtan elmegy 200 ezer km-t hozzányúlás nélkül.

A Rio futóműve elöl a szokásos, míg hátul független. Torziós kanyarstabilizátorral (elöl-hátul) és a gáztöltésű lengéscsillapítókkal lett teljessé téve a mű —nem pattog el a kanyarban és az ’olyan, mintha sínen menne’ érzést nyújtja. Tessék csak alánézni! Sugárzik az erő a lengőkarokból. És csak megy, megy és megy, fittyet hányva a budapesti foltozott utaknak és a kiálló cikkcakk-ban elhelyezett csatornafedeleknek.


Biztonságos — Gazdaságos
--------------------------------
Nálunk a biztonság = deffenzív taktika, azaz megelőzzük a bajt és nem a mindenféle légzsákokban bízva keressük az örök életet! Így biztonsági felszerelés nekünk az automata klíma is — tessék a kánikulában a forgalomban körülnézve a főtt rákokat keresni akik türelmetlenségükben nem is tudják mit kövessenek még el. Ugyanígy a telefon kihangosítása is alap. Az autó veszélyes üzem, aki vezet, az csak azzal foglalkozzon! Az aktív biztonság a gumiknál kezdődik, hisz négytenyérnyi felület köt össze az úttal. Hát a gyári gumi nagyon gazdaságos. Mi 65 ezer km-t hajtottunk vele, de átlagos vezetőknek egyből a cserét ajánlom. Sajnos az eredeti esőben meghal és sportosan vett kanyarban elkezd vészesen csikorogni. A futómű és a kormány, no meg a motor és különösen a motorfék az, mely nekünk az alapbiztonságot nyújtja, nincs is velük semmiféle probléma. Egyébként a Rió a ma kötelező ABS-t, ESC-t, dupla és függönylégzsákot helyből (és nem opcióból) tudja.

Azt mondják, hogy a dízelmotor sosem térül meg; hisz ki az, aki a mindent elsöprő erőt és a brutálnyomatékos, kényelmes vezethetőséget számszerűsíteni tudná? Egy biztos — a kötelező olaj,- és szűrőcserén kívül eddig csak fékbetétet kellet cserélni, na meg a jobb első kanyarstabilizátor bekötőkart. Ez utóbbi szerintem a jó kis útjainknak köszönhető. Ja és persze a téligumit is cserélgetni kellet nyárira, meg vissza!


Összefoglalás
----------------
Örömök gond nélkül —eddig ez a számla, s bizton állíthatom ez így lesz még 150-180ezerig!

Hibalista

- Első fékbetét elkopott, csere 60ekm-nél.
-

Ide hordtam szervizbe

KIA Lurdy

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 76000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)