Legjobb ár/érték arány
Szöveges ítélet
Egy Toyota Yaris után ültem át ebbe az autóba. Előtte bennem is élt a Kia ellenszenv. (Ugyan már Kia, ez nem autó, koreai vacak, semmire sem jó), aztán a Népítéleten kihozták a Riot-t tesztgyőztesnek és a Ceed lett a második, akkor meglepődtem és elkezdtem olvasni az ítéleteket, meg figyelni a Rio-t az utcákon (nem sok van belőle). És egyre szimpatikusabb lett. Voltam tesztvezetésen, beszélgettem, érdeklődtem. Érett a gondolat bennem, hogy lehet Rio tulajdonos leszek. Aztán a döntést tett követte. Felvettem a kapcsolatot az ország összes Kia kereskedőjével (e-mail formájában, kb. fele reagált rá(szégyen)). Mivel kifutó modell volt és én mindenképp 5 ajtósat szerettem volna, nem volt könnyű találni. Végül Nyíregyházáról jeleztek vissza, hogy van nekik és egész jó áron számolnák be a Yarist. Végül is megkötöttük az üzletet. Egy nap alatt intéztük mindent. Elvittem a Yarist, átültem a Rio-ba és jöttem haza. (Lényeges szempont volt, mert Nyíregyháza 400 km-re van tőlem). Ez volt az egyetlen pozitívum a Jász-Plasztik Kft nyíregyházi szalonjával kapcsolatban. Amíg elhoztam az autót, nagyon kedvesek voltak, de utána nagy ívben sza.tak az emberre, bármit kérdeztem tőlük, vagy válaszra sem méltattak, vagy halogatták a dolgot.
Az autóval nagyon meg vagyok elégedve. Nagyon jól megy, kényelmes. Lehet bele pakolni, rakodni (na jó, nem egy kombi, de ezzel a vásárláskor is tisztába voltam). Városban és autópályán is kellően rugalmas. Megjártuk vele Olaszországot (1200 km), minden gond nélkül. Mindenféle hátfájás, kényelmetlenség nélkül.
Egyedül a fogyasztását sokallom egy kicsit. 7,5 l/100 km vegyesben. Télen-nyáron. Mindegy, hogy autópályán, vagy országúton, vagy városban megyek vele javarészt, klímával vagy klíma nélkül. Ennyit eszik. Nem túl veszélyes de azért 0,5-1 l-el lehetne kevesebb.
Egy apró hibája van, ami a szervíz és a Kia Magyarország szerint nem hiba. Kb 6000. km óta hidegen lehet hallani a hidrotőkék csattogását. Ahogy bemelegszenek elhallgatnak. A szerviz szerint egy tisztítás lehet, hogy megoldja de nem biztos. A Kia Magyarország szerint is kétesélyes ez a módszer, éppen ezért garanciális javítás keretében ezt nem csináltathatom meg. Azt mondták, hogy ez a motor ilyen, éljek vele együtt. Semmi problémát károsodást nem okoz. Kezdek belenyugodni, meg lehet szokni.
Más problémám nincs az autóval.
Összegezve egyáltalán nem bántam meg, hogy a Kia mellett döntöttem. Azzal is tisztában vagyok, hogy 20 000 km az még semmi egy új autónál, de remélem, hogy később sem lesznek komolyabb gondok.
Amint lesznek további tapasztalatok és km-ek megosztom veletek.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Hiezl Autóház Baja! Abszolút pozitív véleményem van róluk. 2500 km-es szerviz olaj és olajszűrő csere 17 000 Ft. 15 000 km-e szerviz 20 000 Ft. Végig ott lehettem az autó mellett, a szerelőkkel nagyon jól el lehetett beszélgetni. Bármilyen kérdésemre korrektül válaszoltak. Mindig időre mentem, soha nem kellett várnom, hogy elkezdjék csinálni. A szerviz költsége mindig annyi volt, amennyit mondtak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | ceed, venga |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
