Halkan doromboló vadmacska
Szöveges ítélet
Nos, mivel már elvittem egy hasonló autót kipróbálni, így tudtam mire számíthatok. Rendkívül dinamikusan gyorsuló, jó teljesítményű motorral rendelkező masina. A belső tér jó kialakítású, ergonómikus, jó vezető pozíció vehető fel, nem zörög, nem nyöszörög semmi. Jó zajszigetelése van, az ajtócsukódás kifejezetten tetszik, nincsen bádoghangja, becsapáskor csak egy buff-ot lehet hallani. A váltó nagyon jó, eltekintve az első és hátrameneti fokozattól, főleg a hátramenet. Nagyon nehezen akar rüki-be kattanni, egy párszor már darálta a fogakat :). A szervízbe azt mondták, hogy mivel nincs szinkronizálva ez a két fokozat, azért ilyen körülményes a műsor. Hát a Samarámban sem volt, ott mégsem kísérte a hátramenet kapcsolását zenei aláfestés :). Az ékszíjat is ki kellett cserélni (alul a hibalistában olvasható), és a márkaszervízben nem tudták mire vélni a dolgot, tudtukkal csak 90.000 km után kellett volna erre sort keríteni, sajnos korábban következett be. Kérdésemre, hogy miért ment íly hamar tönkre, a válasz: talán túlságosan ki volt tekerve a kormány (szervórásegítéses), működött a klíma, égett a világítás, szólt a rádió, stb, és nem bírta a szíj ezt a megterhelést!!
Mindent egybe vetve, szerintem soha rosszabb autóm ne legyen.
Újabb mérési erdményem van, az elmúlt időszakban csak 90-95 km/h sebességgel közlekedtem, kíváncsi voltam mennyire jön így ki a fogyasztás, nos 5,5 l/100km (az előző átlagfogyasztás 5,8 l/10km-re jött ki). Tehát 3 dl gázolajat spóroltam meg 100 km-ként. Hát nem, inkább tempósan haladok és nem totyorgok, az asszony úgy is mindig beszólt, h. mi van állunk??
Holnap viszem felrakatni a vonóhorgot, majd utánfutóval kiderül mennyire fickos marad a dinamikája a verdának :-).
A vonóhorog felrakása után vontattam utánfutót, nem nagyon veszi észre a "+" terhet :-)!
Hibalista
- Mivel használtan vásároltam, és a megtekintéskor ill. a próbakörnél már meleg volt a motor, ezért nem vettem észre a következő problémát, hogy hideg motornál az ékszíj nyikorog. A márkaszervízben azt mondták, hogy csak a cserével fog megszűnni a baj.
- Ékszíj ára: 9000 Ft, a csere otthon történt 0 Ft.
- Ezenkívül be volt szakadva a bal első műanyag kerékjárati dob, nagyon vékony műanyagból készült.
- Dob ára: 5500 Ft, csere otthon történt 0 Ft.
- Első kötelező szervíz: 27000 Ft-ot kóstált.
-
- Nemrégen elkezdett nyöszörögni (hideg belső utastér esetén) a kesztyűtartó ajtaja, befújtam a zárat WD-40-el, a probléma megszűnt.
-
- Stabilizátor cseréje a jobb első futóműben, azt mondták gyári hibás volt az alkatrész.
-
- Állítani kellett a sebességváltón, nehezen vette a rükit és az egyes fokozatot, jobb lett. Ezt Kazincbarcikán csináltattam, mivel Miskolcon azt mondták, hogy majd bekopik.
Ide hordtam szervizbe
Kia Miskolc
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Kia Kazincbarcika
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | KIA CEED |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
