Ésszerű választás
Szöveges ítélet
Életem majdnem első autója; az előző az egy családi swift volt. 99-es suzi volt, 3 év alatt 55e Ft-ot költöttünk rá a szervízben olajjal, szűrőkkel, munkadíjjal együtt. Ez kb. 12ekm használatot jelentett évente.
Tehát ezek alapján kezdtem el új kocsit is keresni. Természetesen a népítélet rovatot sűrűn olvastam, ill. az egyéb internetes autós fórumokat is. 2007 nyarán, egy szép szombati napon megláttam a vörös örödögöt az interneten és hétfőn már meg is vettem. Szerencsére nagyon jó árban volt, annak ellenére, hogy karcolások voltak rajta. Nem volt törve. Szóval a dízel motoros kocsi az enyém lett.
A suzi nagyon ment 5000 1/min felett, de amit ez a kocsi tud, az hihetetlen. A gyorsulása 0-ról a sok váltás miatt nem a legjobb (persze így is jobb egy 1,6 tdci fókánál), de a rugalmassága...Az....mindenképp egy kétezres dízellel ér fel. Ha az autópályán előzni akarok 120-ról rálépek a gázra és 2-3 másodperc alatt kész a művelet. Lapos (nem lejtős) úton is simán felmegy 180-ig, ezt legutóbb egy haverom is meglepően tapasztalta mellettem. Neki ceedje van, kár, hogy benzines. Olvastam a chip-tuningos crdi-ről szóló ítéletet, egy hónapra kipróbálnám a chipet én is, persze azokat a gyorsulásokat és őrültködéseket túl is kellene élni.
A fogyasztás:
öcsém vidéken 4 litert simán kihozott belőle, persze nem 59-es lába van. Okosan vezetve meg lehet ezt csinálni. Nekem a pesti dugó és az autópálya kb. 6-6,5 literre hozza ki télen, és 5-6 literre nyáron (klímával).
További kellemes meglepetés az autó egyenesfutása. Az M7-en elengedett kormánnyal az autó legalább 1,6km-t megy egyenesen magától. Éjszaka próbáltam.
A könyöktámasz akkor is jó szolgálatot tett, mint mindig. Könnyen, hozzá lehet szokni ehhez az extrához. Vissza kell, hogy térjek a motorhoz, mert egy nyáron 5000 km-t tettem bele egy új dízel leonba. A pumpe-düse még kettesben is le tudott fulladni, de ez...alapjáraton gyorsítva indul. Ez a gyorsabb dugóban jó, ahol már kettesben is lehet haladni. Ekkor nem kell a gázpedálhoz érni.
Negatív tulajdonságok:
A rádió tokja néha nyikorog, ha nyomva tartom rajta az ujjam, akkor elhalkul, valószínűleg ki lehetne tömni a tokot és megszűnne ez. A felfüggesztés nem rossz, de elég lágy. Viszont ne sértődjön meg senki, de egy fabia közelébe sem ér. A vw konszern ha motort nem is, de felfüggesztést tud csinálni. Amúgy nekem ill. a magyar útviszonyoknak és a közlekedési szabályoknak nagyon is megfelel. Szerintem másnak is jó lenne, csakhát a magyarnak a KIA nem autó. (Ha én is 20 misiket csalnék adóban évente, akkor persze én se azt vennék, hanem egy bömöst vagy audit vagy astra tt-t vagy 911-et vagy hybrid camryt, de nem csalok...)
Most elérkeztem a leggyengébb ponthoz a váltóhoz. Szerintem nem a kuplunghoz és a motorhoz méretezték és tervezték. Nagyon nehezen kapcsolható az 1-es és néha a kettes is. A rükverc sajnos ezt is übereli, mert mindig meg kell néznem, hogy a helyén van-e a váltó (ha nem sikerül a váltás, akkor szép kerregő hangot hallhat az arra sétáló járókelő). Így 10-ből kettőt rosszul vesz be a kocsi, de ez elnézhető.
A szervíz:
mindenki mondja, hogy drága. Ebben igazat adok, bár nem sokkal lehetne olcsóbb máshol se egy 30 (vagy 60) ezres szervíz. Több szervízt is hívtam, végül a KIA Szabó mellett döntöttem, mert mentem a kocsival tovább melóba. 1 óra 20 perc alatt kész is volt, a szerelő nagyon korrekt, pontos és hozzáértő volt. Mindent megnézett a kocsin és ki is cserélt, ha kellett. Utólag nem bánom az 58000 Ft-ot. Elsőre soknak tűnt (főleg a suzukihoz képest). Fabia 60e km-es szervíze is ennyibe kerül kb.
Összességében olcsó a fenntartása a kocsinak, a biztosítás se sok.
Bátran ajánlom bárkinek, mert tuti nem fog elromlani, keveset eszik, megy mint állat, és nem őrült drága. Egy ésszerű választás.
Hibalista
- Semmi, ill. az első izzó kiégett, 190Ft-ért lett cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Kia Szabó, Budapest - korrekt volt, már ami az árat és az elvégzett munkát illeti, centire annyi volt a 30ezres szervíz, mint előre megbeszéltük. Nem olcsó, de együtt kell élni vele.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Audi A5 (csak mert tetszik) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
