A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2005-2011)

Rio 1,5 CRDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ésszerű választás

Szöveges ítélet

Életem majdnem első autója; az előző az egy családi swift volt. 99-es suzi volt, 3 év alatt 55e Ft-ot költöttünk rá a szervízben olajjal, szűrőkkel, munkadíjjal együtt. Ez kb. 12ekm használatot jelentett évente.
Tehát ezek alapján kezdtem el új kocsit is keresni. Természetesen a népítélet rovatot sűrűn olvastam, ill. az egyéb internetes autós fórumokat is. 2007 nyarán, egy szép szombati napon megláttam a vörös örödögöt az interneten és hétfőn már meg is vettem. Szerencsére nagyon jó árban volt, annak ellenére, hogy karcolások voltak rajta. Nem volt törve. Szóval a dízel motoros kocsi az enyém lett.
A suzi nagyon ment 5000 1/min felett, de amit ez a kocsi tud, az hihetetlen. A gyorsulása 0-ról a sok váltás miatt nem a legjobb (persze így is jobb egy 1,6 tdci fókánál), de a rugalmassága...Az....mindenképp egy kétezres dízellel ér fel. Ha az autópályán előzni akarok 120-ról rálépek a gázra és 2-3 másodperc alatt kész a művelet. Lapos (nem lejtős) úton is simán felmegy 180-ig, ezt legutóbb egy haverom is meglepően tapasztalta mellettem. Neki ceedje van, kár, hogy benzines. Olvastam a chip-tuningos crdi-ről szóló ítéletet, egy hónapra kipróbálnám a chipet én is, persze azokat a gyorsulásokat és őrültködéseket túl is kellene élni.
A fogyasztás:
öcsém vidéken 4 litert simán kihozott belőle, persze nem 59-es lába van. Okosan vezetve meg lehet ezt csinálni. Nekem a pesti dugó és az autópálya kb. 6-6,5 literre hozza ki télen, és 5-6 literre nyáron (klímával).
További kellemes meglepetés az autó egyenesfutása. Az M7-en elengedett kormánnyal az autó legalább 1,6km-t megy egyenesen magától. Éjszaka próbáltam.
A könyöktámasz akkor is jó szolgálatot tett, mint mindig. Könnyen, hozzá lehet szokni ehhez az extrához. Vissza kell, hogy térjek a motorhoz, mert egy nyáron 5000 km-t tettem bele egy új dízel leonba. A pumpe-düse még kettesben is le tudott fulladni, de ez...alapjáraton gyorsítva indul. Ez a gyorsabb dugóban jó, ahol már kettesben is lehet haladni. Ekkor nem kell a gázpedálhoz érni.
Negatív tulajdonságok:
A rádió tokja néha nyikorog, ha nyomva tartom rajta az ujjam, akkor elhalkul, valószínűleg ki lehetne tömni a tokot és megszűnne ez. A felfüggesztés nem rossz, de elég lágy. Viszont ne sértődjön meg senki, de egy fabia közelébe sem ér. A vw konszern ha motort nem is, de felfüggesztést tud csinálni. Amúgy nekem ill. a magyar útviszonyoknak és a közlekedési szabályoknak nagyon is megfelel. Szerintem másnak is jó lenne, csakhát a magyarnak a KIA nem autó. (Ha én is 20 misiket csalnék adóban évente, akkor persze én se azt vennék, hanem egy bömöst vagy audit vagy astra tt-t vagy 911-et vagy hybrid camryt, de nem csalok...)
Most elérkeztem a leggyengébb ponthoz a váltóhoz. Szerintem nem a kuplunghoz és a motorhoz méretezték és tervezték. Nagyon nehezen kapcsolható az 1-es és néha a kettes is. A rükverc sajnos ezt is übereli, mert mindig meg kell néznem, hogy a helyén van-e a váltó (ha nem sikerül a váltás, akkor szép kerregő hangot hallhat az arra sétáló járókelő). Így 10-ből kettőt rosszul vesz be a kocsi, de ez elnézhető.
A szervíz:
mindenki mondja, hogy drága. Ebben igazat adok, bár nem sokkal lehetne olcsóbb máshol se egy 30 (vagy 60) ezres szervíz. Több szervízt is hívtam, végül a KIA Szabó mellett döntöttem, mert mentem a kocsival tovább melóba. 1 óra 20 perc alatt kész is volt, a szerelő nagyon korrekt, pontos és hozzáértő volt. Mindent megnézett a kocsin és ki is cserélt, ha kellett. Utólag nem bánom az 58000 Ft-ot. Elsőre soknak tűnt (főleg a suzukihoz képest). Fabia 60e km-es szervíze is ennyibe kerül kb.
Összességében olcsó a fenntartása a kocsinak, a biztosítás se sok.
Bátran ajánlom bárkinek, mert tuti nem fog elromlani, keveset eszik, megy mint állat, és nem őrült drága. Egy ésszerű választás.

Hibalista

- Semmi, ill. az első izzó kiégett, 190Ft-ért lett cserélve.

Ide hordtam szervizbe

Kia Szabó, Budapest - korrekt volt, már ami az árat és az elvégzett munkát illeti, centire annyi volt a 30ezres szervíz, mint előre megbeszéltük. Nem olcsó, de együtt kell élni vele.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója? Audi A5 (csak mert tetszik)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)