Brutális kis "büntető" szörnyeteg....4 év után is
Szöveges ítélet
Sokáig kerestem kicsi, de erős dieselt. Amikor felfedeztem a Rio-t a műszaki adatai lenyűgöztek, bár kételkedtem, hogy tényleg igazak-e. A tesztvezetés meggyőzött, valóban brutális kis diesel dög...sőt. Dinamikus, pörgős, megbízható.
Az elmúlt 10 hónapban nem találkoztam az utakon méltó ellenféllel ebben a kategóriában. Hát igen 110 LE és 234nm kis kasztniban.....
Ár-érték arányban verhetetlen. 3.5 MFt: ABS, ESP, szervo, aut.klima, 6 légzsák, 6 hangszóró, CD-MP3, 4 elektromos ablak, elől hátul ködlámpák, fűtött tükrök, állítható kormány, és fényszórók stb.
Talán kellene még bele egy 5. sebesség fokozat....és egy kicsit nagyobb kerékkel biztonságosabban lehetne vele száguldozni 170 fölött is.
2011...
Hát igen eltelt már 50 hónap, és csak ismételni tudom magam: nem találkoztam az utakon méltó ellenféllel ebben a kategóriában. Iszonyat tolóerő változatlanul, valami brutális elemi erővel nyomulás, bármilyen sebességtartományban. Hihetetlenül kézhezálló kis dög, minden helyzetben verhetetlen.
Egyszerűen imádom, amikor 2006-ban megvettem, nem gondoltam, hogy ilyen sokáig együtt leszünk. Még tart a szerelem, és nem kacsingatok másfelé, mert nagyon silány a kínálat a konkurenciánál. Meg hát igen magas lett a mérce... szerintem nincs olyan a piacon, ami ezt überelni tudná.
Kétkedő pillantások fogadtak anno, hogy miért pont ezt vettem. Nem nagyon értették, finnyázták. Ma már ugyanazon emberek közül többen vettek Rio-t és Cee'd-et is. Régen sokan hasonlították OPEL-hez BMW1-hez, ezt én mindihg kikértem magamnak, erre azt mondták, hogy beképzelt vagyok. Ma már nem mondanak ilyet, valahogy leszoktak róla...
Európában jártomban keltemben feltűnt, hogy német rendszámmal nagyon sok kis szörnyeteg fut az utakon. Vajh' miért? ...a híres német minőség?.... a precizitás? .... ár érték arány?.... esetleg csak a jól sikerült 2006-os németorszádi futball VB marketing érdeme? ... vagy valami más?
Elvétve szokott előfordulni velem, hogy valakinek átadom a "vezetési" jogot, eddig ezt 4 ember érdemelte ki, ennek az lett az eredménye, hogy 2.en már vettek KIA-t a 3. tervezi. Szerintem most már nem avatok be másokat, mert a végén mindenkinek ilyen lesz a környezetemben.
Hibalista
- - az égvilágon semmi.....ja néha kell bele tankolni:-) cca. 750-850km-enként általában - - Hát még mindig semmi, pedig már bőven elmúlt négyéves a kicsike. - ...ööööö.....Valaki kicserélhetné már a bal hátsó féklámpámat:-)
Ide hordtam szervizbe
A KIA márkaszervizzel (Budapesten kb. egyforma árszinten dolgoznak) csak egy bajom volt, igen drágán mérték a kötelező szervizek költségét. Gondolom azért, mert ezekkel az autókkal semmi teendő nincs az olaj- és szűrő- cseréken kívül, és hát valamiből meg kell élniük ugye.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
A garancia lejárta után visszatértem a jól bevált régi szerelőmhöz, mivel semmit nem kellett vele csinálni a 4. év eltelte után sem, csak a szokásos olaj és szűrőcseréket, azt is féláron megszámították a KIA márkaszervízhez képest.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 1,7 LX Diesel | Következő autója? | még tart a szerelem, és nincs is jobb felhozatal, akkor miért is kéne lecserélnem? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
