A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2005-2011)

Rio 1.4 EX COOL 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Bokros Lajos is biztos ilyet vezet

Szöveges ítélet

Három évig laktam budapest belvárosában, eszembe sem jutott volna autót venni. Csakhogy közbeszólt az élet, és egy vecsési lány. Kábé egy évig ingáztam Vecsés, a belváros, és a munkahelyem között, mire elszántam magam a beruházásra.

Autóvásárlás terén természetesen nulla tapasztalatom volt. Az apám hulladék Skoda 120-asával kezdtem vezetni 10 éve. Vásárlási tapasztalat ott sem volt, az öreg autónyeremény-betétkönyvön nyerte 83-ban, az első hónapban! Karbantartva nem volt, nem is működött benne a motoron kívül semmi más. A szervizelés is az olaj utántöltéséből állt. Zajos volt és büdös, tankolás után az ájulás kerülgetett.

Mikor a Skoda végleg széthullott, egy nepper ismerőstől vettünk egy osztrákiából hozott 89-es 1.4-es Fiat Tipót. A Skoda után ez az autó valóságos Mercedes volt. AGT kivitel, négy elektromos ablak, elektromos tetőablak, a 40 helyett 72 lóerő, csillivilli műszerek. Csendes volt, állandóan nyolcvannal mentem vele városban, mert nem éreztem vele a sebességet. (A Skoda 10-zel ment és 100-zal zúgott). Az ülések is kényelmesek voltak benne, nem voltak szétülve. 140 ezer kilométerrel vettük, 180 ezerig használtuk, és soha nem volt semmi baja, minden működött rajta mint az álom. Akkor már olvasgattam autós médiát, tehát vásásrlás után összes szíj meg olajcsere megvolt. Imádtam, de sajnos el kellett adni. (Aztán jött egy céges Corsa, az még jobban ment de dögunalom volt. Nem is nagyon emlékszem rá.)

Persze a vásárlásnál az összes klasszikus hibát elkövettem, hiába olvastam el mindent. Nem mertem alkudni, nem nézettem át szerelővel, nem ellenőriztem le a szervízkönyvet, és azt is azonnal elhittem hogy gyorsan le kell foglalóznom mert van egy család amelyik nagyon érdeklődik...

Szerencsém volt, a kocsi szuper. Persze itt is egy nagyszervízzel indítottam a márkaszervízben, 38 ezer forint volt, kibírható.

Szokatlan a formája, nem jön szembe minden sarkon az biztos. Szerintem szép, de ez szubjektív. Nekem a szedán verzió van, annak van csomagtartója is, a négy téligumi pont befér. Szerintem a kocsi mérete egy-két gyerekig megfelelő.

A kis Kia kifejezetten csendes, mikor beállok vele a kertbe, ki kell kapcsolnom a rádiót teljesen, mert nem hallom a motort. Olyan 110-120 körül kezd hangos lenni a gördülési zaj, de a régi autóimat meg sem közelíti. A rádió átlagosan semmilyen, elöl kicsit halk, autópályán ha felhangosítom hogy halljam, nem tudok beszélni a hátsó sorban ülőkkel mert ott már túl hangos lesz.
Rengeteg az olcsó műanyag, de nekem nem zörögnek, nem nyüszögnek, pedig sokat járok a Maglódi úton az Éles sarok felé, meg a Ferihegyre vezető úton. Az ülések kényelmesek, egyszer megkértem egy barátomat hogy vezessen, és beültem hátra, ott is kényelmesen elfértem, és a hátam sem fájdult meg az üléspozíciótól (182 centi vagyok). Sajnos mivel műszálasak a huzatok, engem jópárszor ért áramütés kiszállás közben :).

Nagy sebességnél, olyan 120 felett, elég bizonytalanná válik az eleje és érzékeny a szélre is. Mintha túl könnyű lenne az eleje, vagy a koreaiak elb...sztak valamit aerodinamikailag... Meg lehet szokni, én pl vezettem Ausztriába és vissza, zuhogó esőben, 140-nel 700 kilométert és a végére már észre sem vettem. De a régi Tipóm sokkal jobb volt, a Kia inkább a 120-as Skodára emlékeztet, amiben hátul volt a motor, az elejében meg semmi, amíg az ember le nem súlyozta vagy 100 kiló cementtel. Csakhogy a Kiában elöl van a motor... fura.
Az alapfelszereltség is szuper, két légzsák, automata klíma, elektromos ablakok, pont elég. (A safety verzióban asszem hat légzsák van, szóval félőseknek is jó).

Keveset fogyaszt. Nekem városban 8 liternél többet még klímával sem evett, inkább 7.5. Az osztrák túrán 7 liter volt az átlag, de nyomtam is neki, szerintem 6.5-ig tuti le lehet vinni.

A motor pörgős, de elég erős. A 40 lóerős Skodához és a 70 lóerős fiathoz képest kifejezetten. Még a Tipónál is háromszor meg kellett gondolnom hogy mikor előzök, negyedikben is ugyanolyan erőtlennek érződött mint ötödikben. A Kiának viszont odalépek 110-nél, és pár másodperc alatt 140-en van. Mindennapos használatra elég az ereje, és még tartalékai is vannak. A sebességváltó átlagos, nem túl precíz, nem szereti a gyors váltásokat.

Szóval ha kell egy
- csendes
- erős
- takarékos
- megbízható
- szép (már akinek)
- nem Suzuki (akinek ez szempont :))
- olcsó
- jól felszerelt
- megfelelő méretű
autó,
ami ugyanakkor
- nagyon műanyag belsővel rendelkező
- és kicsit bizonytalan elejű nagy sebességnél

akkor a Kia Rio a Te autód!

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Auto-Don, 1138 Bp, Dagály u. 11.
Nagyszervízt csináltak, telefonba 45 ezret mondtak, de aztán csak 38 volt a számla. Az alkalmazottak rendesek voltak és segítőkészek, csak az e-mailre nem akartak/tudtak válaszolni.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 36000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Tipo 1.4 Következő autója? Skoda Yeti vagy Kia Ceed
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)