A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2005-2011)

Rio 1,5 CRDI EX COOL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az én diesel mozdonyom...

Szöveges ítélet

Hát hogy is kezdjem.... Az első autóm egy Daewoo Racer Base volt 96-os évjárat, 1498 ccm --54 lóerős,ami a következő kocsimhoz képest elég gyengécske volt. Ez pedig 1,5-ös motor és 110 lóerős. Ég és föld volt a két kocsit vezetni. A Rió szerintem jóval dinamikusabb és fürgébb, mint a Daewoo volt.
Egyik tipust sem akarom pocskondiázni,mert nem is tudnám,mindkettő autót megbizhatónak tartom,az akkori ár/érték arány alapján annyiért nem tudtam volna jobb állapotú autót venni.Mindkét autómat szerettem,a KIámat most különösképp.Emlékszem a nejemmel mentünk Miskolc felé,egy előzéskor a Daewoo-ban az anyósülésben ő is nyomta a képzeletbeli gázpedált,hogy a megkezdett előzést balesetmentesen be tudjam fejezni. A Kiával nem voltak ilyen problémáim.De lépjünk tovább. A Rio-t szalonautóként vettem meg,és megtetszettek az extrák is: digitális klima,szervókormány,elektromos ablak egyedül amit hiányoltam: az elektromosan fűthető visszapillantó tükrök.Feltűnt hogy a futóműve már akkor kopogott,később kiderült hogy az első stabilizátor silentgumik voltak kikopva.1 évig birták cseréje 13 ezer forinttal könnyitette meg a kasszát,mivel eredeti alkatrészt kellett hozzá rendelni. Meglepőnek tartottam,amikor hol az egyik hol a másik oldali helyzetjelző (búzaszem izzó) égett ki időnként,de legalább egyszerű a cseréje. 2 év után kiégtek a fényszórók is,azokat kicseréltem xenon izzókra,azóta is hibátlanul világitanak. Ezek a felsorolt hibák inkább csak bosszantó dolgok nem nevezném komoly hibának. És most jöjjenek a komolyabb hibák. A sorstársaim által emlitett biztonsági övfeszitőnek elég gyenge a visszahúzó rugója,ezen volna még a gyártónak mit csiszolni. És a minden koreai autót utólérő sebváltó tipushiba: a nehezen kapcsolható hátrameneti fokozat,erre minden koreai autótulajdonos ismerősöm panaszkodott (Lanos,Kalos,Racer,Nubira,Nexia...). Apró trükk segitett, először egyes fokozat,majd csak azután hátramenet.Apró hibaként mutatkozott a generátorszij telenként jelenkező érdekes sziszegő hangja (kiszáradt gumi),ha viz érte akkor elhallgatott. Csere oldotta meg 6 ezer forintért.De a legutolsó volt a legsokkolóbb:kiderült hogy a kúton vett gázolajban fémreszelék is volt,ami az üzemanyag alkatrészeket egymás után sorban tönkre tette. Azóta elővigyázatból kannába tankolok,és a gázolajat otthon átszűröm sűrű szövésű textilen keresztül. A legkülönbözőbb anyagokat találtam bennük: fémreszelék (ez a legveszélyesebb),motorolaj,homokszemcsék,de volt benne csónaklakk is.Szerencsémre felfogta a rongy, igy még egy garnitúra injektor cserét megspóroltam, az előző csere 260 ezer forintomba került.A gyári szűrője valójában csak vegyi szűrő, de minden más koszt átenged.
Röviden ennyi,igy bizzunk a magyar benzinkutakban.....
Mindezek ellenére bátran merem ajánlani ezt a tipust mindenkinek.

Hibalista

- Első stabilizátor silent gumi (1 pár 10000 huf). - Helyzetjelző izzók időnként kiégnek. - Injektorok, nyomásszabályzó szelep, üzemanyag szivattyú, ezek mind a hivatalosan vett üzemanyagtól (fémreszelék volt benne) mentek tönkre egymás után.

Ide hordtam szervizbe

Honda szalon Miskolc (előzékenyek voltak,de drága pl:sima olajcsere 60000ft.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Carser BT Miskolc Kiss Ernő ut ---megbizható.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 7
Megbízhatóság (9) Vezetett km 160000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? RACER BASE Következő autója? Csak akkor cserélem ha Frédi-Béni kocsi lesz.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)