Az én diesel mozdonyom...
Szöveges ítélet
Hát hogy is kezdjem.... Az első autóm egy Daewoo Racer Base volt 96-os évjárat, 1498 ccm --54 lóerős,ami a következő kocsimhoz képest elég gyengécske volt. Ez pedig 1,5-ös motor és 110 lóerős. Ég és föld volt a két kocsit vezetni. A Rió szerintem jóval dinamikusabb és fürgébb, mint a Daewoo volt.
Egyik tipust sem akarom pocskondiázni,mert nem is tudnám,mindkettő autót megbizhatónak tartom,az akkori ár/érték arány alapján annyiért nem tudtam volna jobb állapotú autót venni.Mindkét autómat szerettem,a KIámat most különösképp.Emlékszem a nejemmel mentünk Miskolc felé,egy előzéskor a Daewoo-ban az anyósülésben ő is nyomta a képzeletbeli gázpedált,hogy a megkezdett előzést balesetmentesen be tudjam fejezni. A Kiával nem voltak ilyen problémáim.De lépjünk tovább. A Rio-t szalonautóként vettem meg,és megtetszettek az extrák is: digitális klima,szervókormány,elektromos ablak egyedül amit hiányoltam: az elektromosan fűthető visszapillantó tükrök.Feltűnt hogy a futóműve már akkor kopogott,később kiderült hogy az első stabilizátor silentgumik voltak kikopva.1 évig birták cseréje 13 ezer forinttal könnyitette meg a kasszát,mivel eredeti alkatrészt kellett hozzá rendelni. Meglepőnek tartottam,amikor hol az egyik hol a másik oldali helyzetjelző (búzaszem izzó) égett ki időnként,de legalább egyszerű a cseréje. 2 év után kiégtek a fényszórók is,azokat kicseréltem xenon izzókra,azóta is hibátlanul világitanak. Ezek a felsorolt hibák inkább csak bosszantó dolgok nem nevezném komoly hibának. És most jöjjenek a komolyabb hibák. A sorstársaim által emlitett biztonsági övfeszitőnek elég gyenge a visszahúzó rugója,ezen volna még a gyártónak mit csiszolni. És a minden koreai autót utólérő sebváltó tipushiba: a nehezen kapcsolható hátrameneti fokozat,erre minden koreai autótulajdonos ismerősöm panaszkodott (Lanos,Kalos,Racer,Nubira,Nexia...). Apró trükk segitett, először egyes fokozat,majd csak azután hátramenet.Apró hibaként mutatkozott a generátorszij telenként jelenkező érdekes sziszegő hangja (kiszáradt gumi),ha viz érte akkor elhallgatott. Csere oldotta meg 6 ezer forintért.De a legutolsó volt a legsokkolóbb:kiderült hogy a kúton vett gázolajban fémreszelék is volt,ami az üzemanyag alkatrészeket egymás után sorban tönkre tette. Azóta elővigyázatból kannába tankolok,és a gázolajat otthon átszűröm sűrű szövésű textilen keresztül. A legkülönbözőbb anyagokat találtam bennük: fémreszelék (ez a legveszélyesebb),motorolaj,homokszemcsék,de volt benne csónaklakk is.Szerencsémre felfogta a rongy, igy még egy garnitúra injektor cserét megspóroltam, az előző csere 260 ezer forintomba került.A gyári szűrője valójában csak vegyi szűrő, de minden más koszt átenged.
Röviden ennyi,igy bizzunk a magyar benzinkutakban.....
Mindezek ellenére bátran merem ajánlani ezt a tipust mindenkinek.
Hibalista
- Első stabilizátor silent gumi (1 pár 10000 huf). - Helyzetjelző izzók időnként kiégnek. - Injektorok, nyomásszabályzó szelep, üzemanyag szivattyú, ezek mind a hivatalosan vett üzemanyagtól (fémreszelék volt benne) mentek tönkre egymás után.
Ide hordtam szervizbe
Honda szalon Miskolc (előzékenyek voltak,de drága pl:sima olajcsere 60000ft.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Carser BT Miskolc Kiss Ernő ut ---megbizható.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 7 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | RACER BASE | Következő autója? | Csak akkor cserélem ha Frédi-Béni kocsi lesz. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
