Az ember (egyik) legjobb barátja
Szöveges ítélet
2009-ben döntöttem a KIA mellett, pont a Népítélet osztályozása okán :-). Az 1.4ex cool-ra esett a választásom, mivel:
- klíma kellett (nem tudom, hogy van-e még a kategóriájában olyan, ahol automata klímával adtak volna kocsit)
- Azt tanultam, hogy az autó egy olyan jármű, ami benzinnel működik...:-D
- Nem egy versenyautó, ha egy kicsit dinamikusabb élményt szeretne az ember, akkor csak 3000-es fordulatszám felett érdemes sebességváltásban gondolkozni. A dízelt nem ismerem ebből a szempontból.
- Fogyasztás 9-120 között optimális, simán 7 liter alatt lehet tartani, sőt inkább 6,5L környékén. 130 felett viszont megugrik, nagyon hamar 8-9L körül találhatja magát az ember.
- 150km/h-t próbáltam már vele, de nagyon instabillá válik, teljesen elkönnyül az eleje, szóval nem az autópálya ördögének találták ki. 130-nál viszont kellemesen csendes, gondolom ez a szigetelésnek köszönhető.
- Ha 1-2000km-t mész vele egyszerre, azért egy masszázst érdemes beszervezni az út végén.
- Kopó alkatrészek cseréjén kívül (fékek, szíjak, izzók) nem éri az embert meglepetés.
Abszolút nem bántam meg. Akinek olyan kocsi kell, akár használtan is, hogy A-ból B pontba 100%-ra elvigye, az bátran gondolkozhat ebben a típusban.
Hibalista
- Szerintem ha szervizelik ezt a kocsit, akkor örökké menni fog :-) - A középdobban tört egyszer el valami lamella, ami miatt cserélni kellett (15e). Szerelő se tudta, hogy ez hogy lehet, de ez van. 3 óra alatt megcsinálták. - A klíma egyszer elromlott. A szerviz rögtön mondta, hogy 150e a csere, de azért csak szétszedettem vele. Kontaktspray-vel befújta....azóta is müxik.... - Amúgy már megvásárlásakor is létezett az a jelenség, hogy a fényszóró dőlésszög állító önálló életet él néha. Mondjuk engem baromira nem zavar, valami kontakt hiba lehet.
Ide hordtam szervizbe
Kia Pappas (Kárpát utca)Sajnos a KIA-mat is Mercinek nézték és az árat is ehhez szabták. Viszont az tény, hogy (elvileg) gyorsan cserélték ami kell, illetve szépen kitakarították kívül-belül a kocsit.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Kia Pappas (Budafoki út)- 2016 elején szíjcseréket elég drágán, de gyorsan és pontosan megcsinálták.Annál nagyobb mellélövés volt odavinni nemrég, mikor a műszarfalon hibaüzenet jött elő emissziós problémákra utalva. Bevittem és megállapították, hogy katalizátor + teljes lambda szonda csere kell. Adtak rá egy közel 500.000Ft-os ajánlatot, amire köpni-nyelni nem tudtam.Elvittem helyette egy szerelőhöz, aki 10mp múlva - kiolvasva ugyanazon gyári adatokat - megállapította, hogy csak az ellenőrző lambda-szondával van a gond, ami 20e Ft körül megvan.Hát azért ez elég durva és rosszindulatú lehúzás jellegű próbálkozás volt. Többet nem megyek Pappasékhoz.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | Rio |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
