A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Pregio (1997)

Pregio 2.7D RS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható munkatárs és családtag

Szöveges ítélet

Nos, ez egy igazi munkaautó. Lelkiismeretes törődés esetén sosem hagy bajban, mindig indul és megbízhatóan teszi a dolgát.
Céges és családi autónak vettük. Azóta is örülök neki, hogy ezt választottuk és nem a Mazda E2200-t.

Motorja a termetéhez képest szerintem elég, nem versenyautó, de simán elhúzott egy 3 tonnás Iveco-t. :) Végsebesség kipróbáltan 160, de utazónak a 120 az ideális. Ilyenkor 8 literrel megelégszik. Városban 7,5 körül mozog, de eddig 6,8 l a rekord.
2.7 szívódízel amolyan oroszos szerkezet, egyszerű és bevált konstrukció - sehol nincs túlbonyolított elektronika. Turbó hiányában pedig nem lehet szétpörgetni. Nyomatéka miatt kettesből indulok és gyakran a negyedik sebességet sem használom.
Teherbírásra semmi panasz nem lehet. A papíron 1,2 tonnát lazán teljesíti, 500 kiló felett már elég jó a rugózása is. Üresen pattog a hátulja. Útfekvés és úttartás jó, nem borulékony a magas építés miatt sem. Fordulékonysága szenzációs, városban parkolni nem nehezebb vele, mint pl. egy Opel Omegával. :)
A vezető kilátása ideális, a vezetési komfort nekem nagyon jó. Minden kézreáll és még könyöktámaszom is van. :) Műszerfala egyszerű, engem a mazdára emlékeztet. Szervókormány játszi könnyedségű, a fékek brutálisak (voltak, amíg el nem szúrta a legutóbbi szervíz).

Hibának igazából a gyenge zajszigetelést írhatom. Borzasztó hangos a motorja és az első üléssoron kívül nincs hangszigetelése. Autópályán nem lehet beszélgetni a mögöttünk ülőkkel. Rugózásán is lenne mit javítani.

A fent felsorolt javításokat és hiábáit is figyelembe véve, nagyon meg vagyok elégedve a kocsival. Szeretnék még egy ilyen nyúzható kiskocsit. Hozzáteszem, anno egy jobban felszerelt Suzuki árába került, ami nagyon olcsó volt a furgonok között. :)

Hibalista

- Első időszakban a motor néha meg-meg állt pár másodpercre. Kiderült, hogy az akkusaru laza. Ezt követően nem produkálta ezt a hibát.
- 60.000km - jobb első felfüggesztés trapéz csere garanciában.
- Ugyanebben az időszakban 2x cseréltek váltóbowdent garanciában. Hidegben nem akarta venni a sebességeket. Végül ez sem segített, "házilag" bezsíroztam a bowdent LGMT2-vel, és láss csodát 5 éve nincs vele gond. :)
- 110.000km - izzítógyertya csere (NGK)
- 130.000km - vízpumpa és 2db fagydugó csere, sajnos a fagydugókat megeszi a hűtőfolyadék. Érdemes alumíniumra cserélni az összeset. Termosztát meghalt. A hűtősapkában a rugó elfáradt, 2 db 2 mm vastag szilikongumi gyűrűvel előfeszítve nem enged.
- Vízpumpa a Nipparts-nál 12.600 Ft körül volt, szemben a gyárival, ami kb. 43.000 Ft. Ráadásul a lapát vastagabb, tartósabb anyagból készült, mint az eredeti. :)
- 190.000km - első féktárcsák, hátsó fékmunkahenger cseréje
-
- 2. évben a vezetőülés ülőlapja szétszakadt, garanciában cserélték - nagyon sokat kellet rá várni.
- 4 éves kora óra rozsdázsodnak az ajtók szép sorjában, hozzáteszem, hogy nem garázsban áll a kocsi.
- 5. évben a vezetőülés hátlapja kiszakadt.
- 7. évben a hátsó féklámpa kábele kontakthibás lett. A csatlakozó érintkezői korrodáltak.
- Mostanában a rádió is kezdi megadni magát - Panasonic. :(
-
- A hátsó fékekre oda kell figyelni. Hajlamos a kitámasztó (ami gyakorlatilag a fékpofa kopásához igazítja a támasztást) túlfeszülni, ezáltal beragad és eszi a ferrodolt a dob. Érdemes fél évente pucolni, beállítani. A terhelésfüggő fékerőszabályzó nem teljesen korrekt. Első fékkel semmi gond, a fékpofa 130.000km-t bírt. Persze legutóbb javítattam és olyan tárcsákat raktak fel, amik ütnek. Így fékhatás fele és idegesítően sípol.
- Tanács: aki teheti és tudja, a garancia letelte után sajátmaga szerelje. Szakszervízt messzire érdemes kerülni.
- Alkatrészekben pl. a Nippart elég jó, minőség viszonylag olcsó áron.
- Hátsó ajtó zárja időnként viccelődik. A zár rudazatán lévő műanyag "patent" elem néha átugrik a meneteken és nagyon nehéz kinyitni az ajtót.
- A húzóajtót néha zsírozni kell.
-

Ide hordtam szervizbe

Autó-Óbuda Kft.
Nem minősítem a szervízt, bár bő a szókincsem. :)
Itt vettük az autót. Az átadás trehány volt, a hiányosságokkal nem igazán akartak foglalkozni. Pl: 3 személyre és vonóhorog nélkül vizsgáztatták le, 6 személyes helyett. Olaj nem látszott a nívón, ékszíjjak nem voltak meghúzva...
Ezt követően 1 oldalas hibalista ment a cégnek faxon, beleírva, hogy a még hátralévő összeg kifizetését hiánypótlás után tesszük meg. Másnap megcsináltak mindent.
A szervízben a szokásos trükköket alkalmazták, csak még erőteljesebben.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Kia-Szabó Kft.
2 év után váltottam szervízt. Előzőhöz képest sokkal korrektebben álltak hozzá a dolgokhoz.
Karosszéria munkákat szépen megcsinálták, bár a színek nem mindig passzoltak a régihez. :(
Az üléscserét 5 hónap alatt oldották meg.
Egyébként ügyesek a szerelők. :)

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (5) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 206000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Suzuki Swift Következő autója? Kia Pregio vagy Hyundai H-1
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Pregio 1997

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)