Megbízható munkatárs és családtag
Szöveges ítélet
Nos, ez egy igazi munkaautó. Lelkiismeretes törődés esetén sosem hagy bajban, mindig indul és megbízhatóan teszi a dolgát.
Céges és családi autónak vettük. Azóta is örülök neki, hogy ezt választottuk és nem a Mazda E2200-t.
Motorja a termetéhez képest szerintem elég, nem versenyautó, de simán elhúzott egy 3 tonnás Iveco-t. :) Végsebesség kipróbáltan 160, de utazónak a 120 az ideális. Ilyenkor 8 literrel megelégszik. Városban 7,5 körül mozog, de eddig 6,8 l a rekord.
2.7 szívódízel amolyan oroszos szerkezet, egyszerű és bevált konstrukció - sehol nincs túlbonyolított elektronika. Turbó hiányában pedig nem lehet szétpörgetni. Nyomatéka miatt kettesből indulok és gyakran a negyedik sebességet sem használom.
Teherbírásra semmi panasz nem lehet. A papíron 1,2 tonnát lazán teljesíti, 500 kiló felett már elég jó a rugózása is. Üresen pattog a hátulja. Útfekvés és úttartás jó, nem borulékony a magas építés miatt sem. Fordulékonysága szenzációs, városban parkolni nem nehezebb vele, mint pl. egy Opel Omegával. :)
A vezető kilátása ideális, a vezetési komfort nekem nagyon jó. Minden kézreáll és még könyöktámaszom is van. :) Műszerfala egyszerű, engem a mazdára emlékeztet. Szervókormány játszi könnyedségű, a fékek brutálisak (voltak, amíg el nem szúrta a legutóbbi szervíz).
Hibának igazából a gyenge zajszigetelést írhatom. Borzasztó hangos a motorja és az első üléssoron kívül nincs hangszigetelése. Autópályán nem lehet beszélgetni a mögöttünk ülőkkel. Rugózásán is lenne mit javítani.
A fent felsorolt javításokat és hiábáit is figyelembe véve, nagyon meg vagyok elégedve a kocsival. Szeretnék még egy ilyen nyúzható kiskocsit. Hozzáteszem, anno egy jobban felszerelt Suzuki árába került, ami nagyon olcsó volt a furgonok között. :)
Hibalista
- Első időszakban a motor néha meg-meg állt pár másodpercre. Kiderült, hogy az akkusaru laza. Ezt követően nem produkálta ezt a hibát.
- 60.000km - jobb első felfüggesztés trapéz csere garanciában.
- Ugyanebben az időszakban 2x cseréltek váltóbowdent garanciában. Hidegben nem akarta venni a sebességeket. Végül ez sem segített, "házilag" bezsíroztam a bowdent LGMT2-vel, és láss csodát 5 éve nincs vele gond. :)
- 110.000km - izzítógyertya csere (NGK)
- 130.000km - vízpumpa és 2db fagydugó csere, sajnos a fagydugókat megeszi a hűtőfolyadék. Érdemes alumíniumra cserélni az összeset. Termosztát meghalt. A hűtősapkában a rugó elfáradt, 2 db 2 mm vastag szilikongumi gyűrűvel előfeszítve nem enged.
- Vízpumpa a Nipparts-nál 12.600 Ft körül volt, szemben a gyárival, ami kb. 43.000 Ft. Ráadásul a lapát vastagabb, tartósabb anyagból készült, mint az eredeti. :)
- 190.000km - első féktárcsák, hátsó fékmunkahenger cseréje
-
- 2. évben a vezetőülés ülőlapja szétszakadt, garanciában cserélték - nagyon sokat kellet rá várni.
- 4 éves kora óra rozsdázsodnak az ajtók szép sorjában, hozzáteszem, hogy nem garázsban áll a kocsi.
- 5. évben a vezetőülés hátlapja kiszakadt.
- 7. évben a hátsó féklámpa kábele kontakthibás lett. A csatlakozó érintkezői korrodáltak.
- Mostanában a rádió is kezdi megadni magát - Panasonic. :(
-
- A hátsó fékekre oda kell figyelni. Hajlamos a kitámasztó (ami gyakorlatilag a fékpofa kopásához igazítja a támasztást) túlfeszülni, ezáltal beragad és eszi a ferrodolt a dob. Érdemes fél évente pucolni, beállítani. A terhelésfüggő fékerőszabályzó nem teljesen korrekt. Első fékkel semmi gond, a fékpofa 130.000km-t bírt. Persze legutóbb javítattam és olyan tárcsákat raktak fel, amik ütnek. Így fékhatás fele és idegesítően sípol.
- Tanács: aki teheti és tudja, a garancia letelte után sajátmaga szerelje. Szakszervízt messzire érdemes kerülni.
- Alkatrészekben pl. a Nippart elég jó, minőség viszonylag olcsó áron.
- Hátsó ajtó zárja időnként viccelődik. A zár rudazatán lévő műanyag "patent" elem néha átugrik a meneteken és nagyon nehéz kinyitni az ajtót.
- A húzóajtót néha zsírozni kell.
-
Ide hordtam szervizbe
Autó-Óbuda Kft.
Nem minősítem a szervízt, bár bő a szókincsem. :)
Itt vettük az autót. Az átadás trehány volt, a hiányosságokkal nem igazán akartak foglalkozni. Pl: 3 személyre és vonóhorog nélkül vizsgáztatták le, 6 személyes helyett. Olaj nem látszott a nívón, ékszíjjak nem voltak meghúzva...
Ezt követően 1 oldalas hibalista ment a cégnek faxon, beleírva, hogy a még hátralévő összeg kifizetését hiánypótlás után tesszük meg. Másnap megcsináltak mindent.
A szervízben a szokásos trükköket alkalmazták, csak még erőteljesebben.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kia-Szabó Kft.
2 év után váltottam szervízt. Előzőhöz képest sokkal korrektebben álltak hozzá a dolgokhoz.
Karosszéria munkákat szépen megcsinálták, bár a színek nem mindig passzoltak a régihez. :(
Az üléscserét 5 hónap alatt oldották meg.
Egyébként ügyesek a szerelők. :)
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 206000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Suzuki Swift | Következő autója? | Kia Pregio vagy Hyundai H-1 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
