Én kis kijakám...!
Szöveges ítélet
Ez úgy kezdődött,hogy 2000 őszén úgy gondoltam;meg kellene szabadulni a 18éves , már nagykorú Passatunktól,mivel már öreg és a vállalkozásunknak is szüksége volt 1 nagyobb autóra.Egy olyan kishaszonjármű kellett ami olcsó,nagy rakterű és az áfa tartalmát vissza lehet igényelni és még a Passatot is be kellett számíttatni. Néhány napos Debrecen járás után a Kia mellett döntöttem a családom,barátaim legnagyobb meglepetésére.A Kia volt a legolcsóbb.Kiválasztottam egy pezsgőmetál színű 3személyes zárt példányt,mindenféle extra nélkül.Várni kellett rá 2hónapot míg megérkezett,addig kölcsönautókkal kellett beérnem.2000.dec.13-án du.2órakor átvehettem az autót.Szakadt az eső...Egész nap.Nagyon jó érzés volt az1. új autómmal közlekedni! Csak úgy feszítettem benne!Hamar csökkent az örömöm.Az 1.időszakban magas volt a fogyasztás,nagy a motorzaj,mérsékelt volt a menetdinamika. Ezek a dolgok a későbbiekben egy kicsit javultak.
Tulajdonképpen semmi gondom nem volt az autóval a három és fél év alatt. Amikor kellett hordtam szervízbe,aminek költségei viszonylag kedvezőek voltak. /10 000Km ként olajcsere/.
Eljött 2004. Az autóról már letelt a garancia, a gumik elkoptak,a müszaki vizsga is lassan esedékes volt,ráadásul a kerékíveken lassan kezdte felütni a fejét a rozsdásodás is.
Ez bizony megérett 1 cserére.Mármint a Kia.Közben már nagyon úgy gondoltam hogy nekem ez már túl lassú,kényelmetlen az üllés,zajos a motorja és nagyon vágytam már 1 klímás autóra. A Kián még hővédő üveg sem volt,úgyhogy nyáron főttem mint a lúúú./mondjuk kövér is vagyok voltam/ El kell adni.Jobb kell.
Ezígy is lett,de ez már 1 másik történet. Csak annyit ;a Pregióbol VW Transporter T5 1.9PD TDI 104Le lett. A két autót nem lehet 1lapon említeni,igaz az áruk sem egy kategória,de az élmény sem. Na ennyi. Ja és a Kiával folyton elakadtam a hóba sárba.
Még 1-2 gondolat. A motor ereje abban rejlett,hogy a maximális nyomaték/170Nm/,már az alapjárathoz közeli fordulaton megjelent,ezért erősebbnek érzett a valósnál.1-2 személlyel,vagy kicsi csomaggal nem kellett az 1. sebességet használni.Be kettőbe alapjáraton ,kuplungról leugrani és már megy is.Lefulladásról szó sincs.Utána egyből hármas,Egy kis gáz ;negyedik,50-nél ötödik és padlógáz.140-145 ig meg sem állt.De ennél a tempónál már óriási volt a fordulat és a motorzaj.Szerintem egy hosszabb áttételezésű váltóval nagyobb lett volna a végsebesség,bár ez a "gyorsulás" rovására ment volna.Terhelhetőségéről annyit,több alkalommal vittem vele 18-20 mázsa terhet./Cementet,takarmányt/. Minden probléma nélkül.
A biztonságáról: se ABS, se légzsékok se gyűrődőzóna,középen csak kétpontos öv. Hát az ESP? "Egyedül Suhanok Prágába"? A kia ESP: Elvileg Super Príma. Hi-hi.
Hibalista
- 3.5 év használat alatt semmi sem romlott el,csak a gyári akkumulátort kellett kicserélni 1 éves korában/kínai Rocket akku/+ a hátsó ajtó kilincse akadozott
Ide hordtam szervizbe
Debrecen Füredi úti Kia szervíz /úgy tudom már mexünt/
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Esetleg a gumiszerelő volt pár defekt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat variant 1.6 | Következő autója? | Most VW T5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
