A kóreai ganédomb...inkább válassz mást
Szöveges ítélet
Volt egy Renaultom,express,csak szegény kirohadt alólam,meg ki is nőttem.Gondoltam beszámíttatom,úgy még némi aprót kaphatok érte.Rossz döntés volt. Sajnos kiderült utólag hogy a kereskedő járt jobban még így is! Nyomorult pregio egy szépen kikozmetikázott,közepesen szar, belétvonszoló ganyédomb volt. Igaz hogy zabálta az olajat,de legalább füstölt is mint marha.Viszont soha többet nem kellett rajta cserélni az olajat,csak nyakló nélkül burogatni bele.Cserénél még jóféle castrolt vettem,aztán mikor rájöttem hogy csemegézi az olajat. . . na onnantól jó volt neki a SPAR-os diszkontgagyi is. a a végén már az sem érdekelt ha jóval többet öntöttem bele,úgy is lezabálta. 240000rel vettem óra szerint,de tuti hogy valójában több tucatszor járt már a holdon is a kicsike.Reggelente elindult ugyan(valami csoda folytán) de az udvarba a térkő szutykos volt tőle.Csak úgy okádta a feketét...Apámat a guta ütögette miatta.Mikor megvettem rozsdás-üszkös lét engedtem le a hűtőből meg a motorból.gondolom az előző tulaja jó gondját viselhette(pont leszarta). Én eléggé autóbuzi vagyok,de miután rájöttem apránként hogy ez az autó egy feneketlen pénztemetővé fog válni inkább két kiló mínusszal kiszálltam belőle-beszámíttattam egy sprinterbe. . . Na az odabasz. Csak azért nem írok most arról,mert nem lehet őket sem egy napon,sem egy lapon említeni. Ezzel a "jóságos" pregio-val állítólag németországba jártak,de ezt én erősen kétlem. Én a megyehatárt is csak úgy mertem vele elhagyni hogy a zabszem a seggemben,az autómentő száma meg a telefonomban .Nem akarok túlságosan elfogult lenni a típussal szemben,elolvastam mások "ítéleteit"is,és azt is tudom hogy az enyémnek ki volt tiporva a bele(Nem is tudom hogy volt még képes minden reggel életre kelni,hát még egész nap menni?)de ettől függetlenül akkor is bizton állíthatom ami koreai az minden csak nem autó. Bár sosem hagyott ott sehol,de ez csak idő kérdése lett volna.Amúgy elég gyenge minőségű anyagokból készült. Biztos mindenki érezte már azt mikor elindulsz és tudod hogy vagy haza érsz ezzel a sz@rral,vagy nem.Mindig úgy közlekedtem vele mintha tojás lett volna a gázpedál alatt.Meghajtani egyszer sem mertem,mert tuti hogy tréleren végezte volna. Olyan zajos volt hogy este mikor kiszálltam belőle majd szétment a fejem.A fülkében mindig az a "kellemes műhelyszag-olajszag terjengett ami a motor oldalán végigfojt ráégett trutyi szaga volt,de hogy hogy bírt bejönni az utastérbe,nem tudom.Illetve mégis:Valószínű a kintről beáramló huzat hozta be,mely váltakozva hol az ajtó mellől,hol a valagam alól érkezett amitől a vesém majdnem lefagyott. Tény és való hogy tök jól fordul kis helyen,de ennyi ami jót tudok róla írni... Ja meg azt hogy valamitől még járóképes volt. Almádi megyehegy egy sötét átláthatatlan fekete ködbe burkolózott cirka negyed órára mikor nekiiramodtam,pedig nem egy Himalája.Annak a kocsinak kétszer örültem.Mikor megvettem,meg mikor megszabadultam tőle. Miután eladtam a kereskedő felhívott hogy továbbadta,és hengerfejgyanús.....mondtam neki hogy hogy az az egy biztos nem lehet,mert 200kilométerre lakom tőle és zokszó nélkül elautóztam vele odáig. Ha mégis azzá vált akkor valószínű hogy csapattak vele,amit egy végstádiumos motor nem annyira szeret. Párszor még próbálkozott,de aztán leakadt rólam. Tulajdonképpen azért adtam el mert egyszerűen nem tudtunk összebarátkozni a Kia meg én. Az a 2.7es szívómotor egy igazi fos.Lehet hogy kimegy a világból 80-nal,nem is vitatom,de ki bírja azt.Talán valami idős tata biztos,de nem én(35) Mindig bizsergett a jobb lábam de egyszer sem mertem "megtürűni a szájaszélit"mert az biztos hogy teljes motorfelújításba torkollott volna. Szerintem az új gazdija ezzel nem számolt. Szegény Anyám biztos jó sokáig fog élni,gondolom elszidták az összes felmenőmmel együtt. Van másik ismerősöm,neki ugyan ez van,csak 2.5tci. Az is prüszköl rá! Annak meg mindenféle kontrollálhatatlan rángatások és leállások jönnek elő,a legváratlanabb helyen és időszakokban. A szervizekben meg csak tárogatják a kezüket mert fogalmuk sincs mit kezdjenek vele,aztán meg cserélgetnek rajt minden szart kismillió pízecskéért.Hát köszönöm,de ezt én nem vártam meg.Még a kétkilós bukást is higgadtabban lenyeltem,mint hogy szervíztől-szervízig szaladgáljak egy ilyen autóval.Ráadásul munkámból kifolyólag sem tehetem meg hogy kocsi nélkül maradjak hetekig. Szerintem jobb lenne ha koreaiak inkább kis sámlit csinálnának autó(Autó???Na hagyjuk!) helyett. Akiknek meg bejön a kia (mert hát olvastam jót is róla) azoknak lelkük rajta,tiszteletben tartom az ízlésüket de azért kívánom nekik hogy egyszer próbáljanak ki egy AUTÓ-t is.
Hibalista
- Kis kasznimunka volt rajt,meg kipufogójavítás,a motorba meg nem mertem belemerülni.Nagyon drága az alkatrész hozzá.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Express | Következő autója? | Sprinter(Hosszútávfutó) |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.8/10) |
